Egentlig ved jeg ikke om overskriften er helt rigtig men jeg vil fortælle en episode her fra weekenden der viser hvor lidt der skal til for at være med til at skabe godt socialt klima i klasserne, dog nok primært de små klasser!
Noah startede i 0.kl efter sommerferien. Han er meget social, kan med alle og har meget tit kammerater med hjemme efter skole/SFO da jeg pt går hjemme.
På Noahs skole startede de i sfo'en tilbage i april og alle ungerne kendte derfor hinanden rigtig godt da skolen startede. Der er bare en dreng der skifter til Noahs skole i sidste øjeblik inden skolestart. Han er en meget stille dreng der ikke bare braser frem og siger hej skal vi lege og han kender ingen i klassen. For nogle mdr siden inviterede Noah ham hjem og lege og hans mor fortalte at han blev SÅ glad.
I sidste uge snakker Noah og jeg om at han kunne lave en legedag med nogen af drengene fra klassen. Noah invitere 4 drenge hvoraf en af dem er den her stille dreng (på min opfordring).
Alle 5 drenge leger på kryds og tværs og dagen går rigtig godt.
Om aftenen får jeg en SMS fra den stille drengs mor. Hun fortæller at han bare har været så glad og stolt over at have været med. Da han kom hjem havde han sat sig og leget med sine dyr, i legen fik dyrene nye venner!
Jeg blev simpelthen så rørt! Der skulle så lidt til for at den her dreng blev SÅ glad!
Det jeg vil sige med det er at hvis vi alle som forældre tager ansvar for trivslen i klassen så kan man gøre en forskel og der skal ik ret meget til!
Anmeld