giv mig motivation!! NU!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er så slik sulten!! Ikke bare lidt, men ekstremt!!!

Jeg er i gang med sukkerafvænning.. Har været "stof" fri i 5 dage!!!! Men nu er den bare for gal!!!

Hilfe!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

MorDk

Jeg er også på 5.dagen! Jeg spiser gulerødder, rosiner og mandler om aften. Det hjælper! Har også MØRK chokolade (85%) som jeg tager et lille bitte stykke af og lader smelte på tungen. DET SKAL SMELTE! Det tager den værste sukkertrang!

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg er også på 5.dagen! Jeg spiser gulerødder, rosiner og mandler om aften. Det hjælper! Har også MØRK chokolade (85%) som jeg tager et lille bitte stykke af og lader smelte på tungen. DET SKAL SMELTE! Det tager den værste sukkertrang!

Jeg skal i den grad også have købt rosiner i morgen..

Sidder nu med en smule sukkerfri slik - fra den lokale slik butik. Det smager fantastisk!!! Ved godt at det ikke er sundt, men der er ikke sukker i - så her i afvænningsperioden er det okay for mig at spise når trangen melder sig så voldsomt som i dag

Anmeld

13. januar 2013

Papillon

Jeg har klaret to dage af rygestop og har SÅ meget lyst til at give efter for lysten Et eller andet sted er det vel lidt det samme som sukkerafhængighed - bortset fra det åbenlyse ift. sundhed

Når jeg har haft sukkerfri perioder, har jeg bagt boller med tørret frugt og nødder Og ellers er mandler og frugt bare dejligt, selvom det selvfølgelig ikke er helt det samme  

Anmeld

14. januar 2013

MorDk

Kitkat92 skriver:

Jeg har klaret to dage af rygestop og har SÅ meget lyst til at give efter for lysten Et eller andet sted er det vel lidt det samme som sukkerafhængighed - bortset fra det åbenlyse ift. sundhed

Når jeg har haft sukkerfri perioder, har jeg bagt boller med tørret frugt og nødder Og ellers er mandler og frugt bare dejligt, selvom det selvfølgelig ikke er helt det samme  

Lyder lækkert med sådan nogle boller! Jeg tror jeg må igang med at bage

Anmeld

14. januar 2013

nielsen80

Jeg har fundet opskriften på nogle muffins, der kan være gode til at tage den værste sukkerlyst. Jeg har dem liggende i fryseren, så kan jeg tage en i ny og næ.

Opskrift:
150 g dadler uden sten
100 g hele mandler
2 modne bananer
1 tsk vanille pulver
1,5 tsk kanel
1 tsk kardemomme
6 æg
150 kokusmel

Blend eller smid alle ingredienser i en foodprocessor( pånær kokusmel), blend til du får en ensartet masse. Bland så kokusmel i tilsidst og rør forsigtigt til det er ligeligt fordel.

Hæld nu "dejen" I nogle muffinforme, og bag ved 165 grader i 30 min, og du har nogle sunde muffins uden sukker, men som stadig smager sødt. Jeg tror med fordel man kan blande lidt 70% kakao i, hvis man ønsker en muffin med mere chokolade smag.

Hvis ikke du gider at bage, vil jeg anbefalde mandler i alle afskygninger. De er super for blodsukkeret, og kan gøre at du har mindre lyst til de søde sager.

Hilsen en der selv er på sukkerafvænning i et forsøg på at smide de sidste graviditets kilo.

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Jeg har fundet opskriften på nogle muffins, der kan være gode til at tage den værste sukkerlyst. Jeg har dem liggende i fryseren, så kan jeg tage en i ny og næ.

Opskrift:
150 g dadler uden sten
100 g hele mandler
2 modne bananer
1 tsk vanille pulver
1,5 tsk kanel
1 tsk kardemomme
6 æg
150 kokusmel

Blend eller smid alle ingredienser i en foodprocessor( pånær kokusmel), blend til du får en ensartet masse. Bland så kokusmel i tilsidst og rør forsigtigt til det er ligeligt fordel.

Hæld nu "dejen" I nogle muffinforme, og bag ved 165 grader i 30 min, og du har nogle sunde muffins uden sukker, men som stadig smager sødt. Jeg tror med fordel man kan blande lidt 70% kakao i, hvis man ønsker en muffin med mere chokolade smag.

Hvis ikke du gider at bage, vil jeg anbefalde mandler i alle afskygninger. De er super for blodsukkeret, og kan gøre at du har mindre lyst til de søde sager.

Hilsen en der selv er på sukkerafvænning i et forsøg på at smide de sidste graviditets kilo.

Hold op de lyder lækre Tusind tak fordi du deler den

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Kitkat92 skriver:

Rygestop og sukkerafvænning er præcis det samme i min verden. Flot du har holdt det indtil videre - keep up the good work

I dag har jeg det MEGET bedre - jeg er motiveret og vægten har rykket sig en smule ned..

Anmeld

14. januar 2013

Mamalou

Jeg har fået denne opskrift fra en anden bruger "Caroline86" på sukkerfri bananpandekager - de er rigtig gode!

2 æg piskes med 125 gram mel, ½ tsk bagepulver og en anelse salt. 2 dl mælk tilsættes lidt efter lidt og 3 moste bananer kommes i blandingen...

De er tykke, ligesom amerikanske pandekager 

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.