Ej kan det virkelig være rigtig? (hvileforbrænding)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.233 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. januar 2013

Den lykkelige

Jeg fandt lige en formel på nettet hvor man kunne udregne sin hvileforbrænding.. Jeg vil gerne tabe 33 kg.. Prøvede regne ud at hvis jeg regner med min nuværende vægt så har jeg en hvileforbrænding på 2012 kcal.. hvis jeg tabte mig 20 kg (og derved stadig mangle 13 kg) så har jeg kun en hvile forbrænding på 1670 kval.. Så vil det sige at hvis jeg vil tabe det samme til den tid som jeg gør nu (altså med samme kost og motion) så skal jeg faktisk lave motion for ca 400 kcal ekstra HVER DAG i forhold til nu????  shiiiiit... 
Kan det være rigtig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

AnneBJ

Ja det tror jeg godt det kan!

Da jeg startede på madlog måtte jeg få langt flere kcal end da jeg genoptog og havde tabt 10 kg..

Hvor har du fundet den beregner henne?

Anmeld

13. januar 2013

Papillon

Ja og nej

Din nuværende hvileforbrænding er nok ikke helt så høj, som du udregner. Det skyldes, at man arbejder med fedtfrimasse (FFM) og fedtmasse, hvor det kun er FFM, der forbrænder. Den FFM kan være den samme hos en normalvægtig person og en overvægtig person. Den overvægtige person vil dog stadig forbrænde mere, da det kræver mere energi at flytte mere vægt, men alligevel ikke så meget, at man kan stole helt på hvileforbrændingsudregningen.

Din hvileforbrænding vil falde med faldende vægt, da kroppen skal bruge mindre energi på bevægelse. Desuden kan man stort set ikke undgå at tabe FFM ved vægttab.

Så ja, det kan godt passe, at din hvileforbrænding falder, men jeg kan ikke svare på, om det er de eksakte tal

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Den lykkelige skriver:

Jeg fandt lige en formel på nettet hvor man kunne udregne sin hvileforbrænding.. Jeg vil gerne tabe 33 kg.. Prøvede regne ud at hvis jeg regner med min nuværende vægt så har jeg en hvileforbrænding på 2012 kcal.. hvis jeg tabte mig 20 kg (og derved stadig mangle 13 kg) så har jeg kun en hvile forbrænding på 1670 kval.. Så vil det sige at hvis jeg vil tabe det samme til den tid som jeg gør nu (altså med samme kost og motion) så skal jeg faktisk lave motion for ca 400 kcal ekstra HVER DAG i forhold til nu????  shiiiiit... 
Kan det være rigtig?

Det lyder ganske rigtigt, men om du skal motionere mere eller bare spise mindre, det er jo så det. Jeg vil anbefale dig at bruge madlog, det er super godt;-) jeg er netop gået igang med at tabe mig og mit mål er ligesom dig omkring de 30 kilo, hvorefter jeg kan komme i icsi behandling og forhåbentlig blive gravid;-)

Anmeld

16. januar 2013

Snartmortil3

Ja det lyder ganske rigtigt. Det er svært at sige om tallene er helt præcise, men jeg er feks 168 og vejer normalt 57 kg. Jeg har cirka et basalstofskifte på 6500 kj pr døgn.

På med vanten

Anmeld

16. januar 2013

FrkZier

Den lykkelige skriver:

Kan det være rigtig?

nu ved jeg ikke om de præcise tal er korrekte, men ideen er korrekt - man forbrænder en del mindre når man vejer mindre, når man er stor og vejer meget, bruger kroppen en del energi på at holde sig selv i live, og bære rundt på alle disse kilo, det er tildels også derfor at overvægtige mennesker kan tabe sig helt voldsomt meget rigtig hurtigt i starten af et vægttab

hvis du er i tvivl, vil jeg anbefale dig Madlog.dk - det brugte jeg selv da jeg skulle tabe mig, og tabte 20 kg, så det var dejligt

held og lykke med det

Anmeld

16. januar 2013

Team Putte

Den lykkelige skriver:

Kan det være rigtig?

Der er noget med at kroppen bruger x-antal energi bare for at holde sig kørende.. Organer og sådan En større krop, jo mere energi skal kroppen bruge for at holde sig i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.