Medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.374 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

Anonym trådstarter

Nå, dette er mit første indlæg i dette forum og håber der er nogen der har erfaringer de vil dele. 

Jeg blev gravid (ikke planlagt) og i uge 6 var jeg til scanning hvor jeg så et lille hjerteblink. Desværre fik jeg lidt brunt udflåd i lørsdags hvorefter jeg i mandags ringede til en privat scanningsklinik hvor jeg fik en scanning mandag eftermiddag. Da hun scannede mig vidste jeg med det samme, at der var noget galt... der var ikke et hjerteblink mere og hun kunne se, at fosteret var gået til i uge 7+6 (jeg burde nu være i uge 10).

Igår fik jeg en medicinsk abort hvor jeg fik 4 piller der skulle ligges op. Jeg lagde dem op som jeg skulle omkring klokken 13.00 og så skete der ellers ikke noget før klokken 20.00 hvor jeg begyndte at bløde lidt.

Klokken 04.00 i morges vågnede jeg med det jeg klart ville kalde for veer! De kom med 5 minutters interval og varede i 10-15 sekunder. Klokken 05.00 skulle jeg på toilettet og der kom en klump ud på støørelse med en lille appelsin. Det skal lige nævnes at jeg ikke har haft ondt siden. Jeg ved ikke om dette er normalt, men de sagde jeg ville kunne komme til at bløde rigtig meget, og efter "klumpen" har jeg ikke rigtig blødt nævneværdigt... Er der andre der har oplevet lignende? Kan jeg havde fået det hele ud i morges?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

LinLin

Først og fremmest er jeg ked af du skal igennem dette

Da jeg fik en medicinsk abort af samme grund som dig, kom det ud af flere omgange... Altså ikke een stor klump. Og så blødte jeg i seks dage - lige som mens....

Jeg var til tjek en uge efter og der var det hele kommet ud!

Anmeld

11. januar 2013

Mutti2

Anonym skriver:

Nå, dette er mit første indlæg i dette forum og håber der er nogen der har erfaringer de vil dele. 

Jeg blev gravid (ikke planlagt) og i uge 6 var jeg til scanning hvor jeg så et lille hjerteblink. Desværre fik jeg lidt brunt udflåd i lørsdags hvorefter jeg i mandags ringede til en privat scanningsklinik hvor jeg fik en scanning mandag eftermiddag. Da hun scannede mig vidste jeg med det samme, at der var noget galt... der var ikke et hjerteblink mere og hun kunne se, at fosteret var gået til i uge 7+6 (jeg burde nu være i uge 10).

Igår fik jeg en medicinsk abort hvor jeg fik 4 piller der skulle ligges op. Jeg lagde dem op som jeg skulle omkring klokken 13.00 og så skete der ellers ikke noget før klokken 20.00 hvor jeg begyndte at bløde lidt.

Klokken 04.00 i morges vågnede jeg med det jeg klart ville kalde for veer! De kom med 5 minutters interval og varede i 10-15 sekunder. Klokken 05.00 skulle jeg på toilettet og der kom en klump ud på støørelse med en lille appelsin. Det skal lige nævnes at jeg ikke har haft ondt siden. Jeg ved ikke om dette er normalt, men de sagde jeg ville kunne komme til at bløde rigtig meget, og efter "klumpen" har jeg ikke rigtig blødt nævneværdigt... Er der andre der har oplevet lignende? Kan jeg havde fået det hele ud i morges?

Hejsa.

Er ked af at høre om dit forløb.

Har for 1½ mdr siden være i praktik på gyn amb....

Det sker at kvinder oplever det du fortæller. Det du har set, er blod der er størknet til en klump. Det ligner ikke hvad vi normalt ser som størknet blod.... men det er en samling af blod og væv fra fosteret.

Men hvis du er nervøs omkring forløbet. Så ring endeligt en ekstra gang til klinikken. De er der for at svare på dine spørgsmål, og hjælpe dig

Kæmpe knus

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa.

Er ked af at høre om dit forløb.

Har for 1½ mdr siden være i praktik på gyn amb....

Det sker at kvinder oplever det du fortæller. Det du har set, er blod der er størknet til en klump. Det ligner ikke hvad vi normalt ser som størknet blod.... men det er en samling af blod og væv fra fosteret.

Men hvis du er nervøs omkring forløbet. Så ring endeligt en ekstra gang til klinikken. De er der for at svare på dine spørgsmål, og hjælpe dig

Kæmpe knus

Tak for dit svar 

Når du skriver at det kan være en samling af blod og væv fra fostret, kan der så være grund til at tro det hele er kommet ud eller?

Jeg ved nemlig der er 80% sikkerhed for, at alt kommer ud ved en medicinsk abort og derfor har jeg aldrig været i tvivl om, at det var et forsøg værd. Især fordi der kan vise sig at være komplikationer ved kirurgisk abort. Men netop fordi jeg ikke bløder nævneværdigt efter 24 timer sammenholdt med alt det der kom ud i nat (undskyld formuleringen)... Oplevede disse kvinder at alt kom ud efter den første nat???? Er nok lidt nervøs endnu

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Først og fremmest er jeg ked af du skal igennem dette

Da jeg fik en medicinsk abort af samme grund som dig, kom det ud af flere omgange... Altså ikke een stor klump. Og så blødte jeg i seks dage - lige som mens....

Jeg var til tjek en uge efter og der var det hele kommet ud!

Puha, ja det er ikke helt nemt at være i denne situation 

Jeg er rigtig glad for, at alt gik som det skulle og alt kom ud... jeg håber også jeg får samme svar på næste fredag når jeg skal ind til scanning igen... 

Jeg kan se rigtig mange herinde vælger den kirurgiske metode, men jeg tror på, at den medicinske metode var det rigtige for mig at forsøge i første omgang 

Anmeld

11. januar 2013

ekebiv

Anonym skriver:

Jeg oplevede lidt det samme. MA i 11. uge og medicinsk abort. Jeg skulle så tage stikpillerne om morgenen for ikke at få ødelagt natten, jeg begyndte at bløde sim jeg skulle ìg der kom en stor klump ud (jeg kiggede ikke på den). Derefter blødte jeg ikke nævneværdigt men præcis en uge efter vågnede jeg kl meget tidligt, havde ondt i maven og bum så fik jeg én lang vé, jeg nåede at vække manden, han gik ned efter Tlf, ringe til vagtlæge og gå ned for at få tøj på mens jeg havde den samme vé. Så gik den over og jeg ville gå ned så vagtlægen ikke skulle op og risikerer at vække ungerne og så kunne jeg mærke der kom en klump ud igen. Da jeg var til opfølgende scanning mente de at jeg først havde aborteret da klump nr 2 kom ud.

Anmeld

12. januar 2013

LinLin

Anonym skriver:

Puha, ja det er ikke helt nemt at være i denne situation 

Jeg er rigtig glad for, at alt gik som det skulle og alt kom ud... jeg håber også jeg får samme svar på næste fredag når jeg skal ind til scanning igen... 

Jeg kan se rigtig mange herinde vælger den kirurgiske metode, men jeg tror på, at den medicinske metode var det rigtige for mig at forsøge i første omgang 

Jeg blev også anbefalet medicinsk, men jeg synes bare det var så ubehageligt så da jeg skulle have foretaget frivillig abort valgte jeh kirurgisk...

Anmeld

14. januar 2013

Mutti2

Anonym skriver:

Tak for dit svar 

Når du skriver at det kan være en samling af blod og væv fra fostret, kan der så være grund til at tro det hele er kommet ud eller?

Jeg ved nemlig der er 80% sikkerhed for, at alt kommer ud ved en medicinsk abort og derfor har jeg aldrig været i tvivl om, at det var et forsøg værd. Især fordi der kan vise sig at være komplikationer ved kirurgisk abort. Men netop fordi jeg ikke bløder nævneværdigt efter 24 timer sammenholdt med alt det der kom ud i nat (undskyld formuleringen)... Oplevede disse kvinder at alt kom ud efter den første nat???? Er nok lidt nervøs endnu

Jeg kan godt forstå at du er nervøs. Men så tag st kontaktedes. Nej du skal forvente at bløde i op til 2-3 uger efter en med. Pro. 

Nu er detjo nogle dage siden. Hvordan går det med det? 

Kram

Anmeld

14. januar 2013

pcoramt

Jeg er så ked af det på dine vegne jeg har været igennem præcis det samme :/ kæmpe

Anmeld

14. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

da jeg sidste af havde en MA, fik jeg også først piller - og jeg blødte den første dag lidt klumper, men ikke særlig meget, jeg havde også fået afvide at jeg ville bløde meget ..

da jeg kom til scanning for at se om det hele var ude, var det desværre ikke alt sammen ude og skulle også igennem en udskrabning

jeg håber selvfølgelig på at alt kommer ud hos dig, og du slipper for en udskrabning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.