Uha ja hvor skal jeg starte? Tror jeg starter med dagen før fødslen 
D. 02.01.13
Jeg går hele dagen ganske uvidne om at der er sket en masse kludder, så jeg går og forventer at blive sat igang dagen efter, derfor beslutter jeg mig for at få gjort rent en sidste gang inden lillebror kommer ud, det tager hele dagen grundet min bækkenløsning og er meget overfladisk. Hen på eftermiddagen beslutter jeg mig for at gå en lille og meget stille tur da jeg har lidt uro i kroppen. Det sætter gang i nogle veer der gør pænt ondt, så ringer manden hjem. Vi kommer op på FG så viser lidt uregelmæssige veer og forskrækker de 2 JM der er til stede på stuen da jeg bare snakker hen over veerne (får kørt CTG), jeg bliver undersøgt og det bliver konstateret at jeg har 2-3 cm livmoderhals tilbage og er 1 cm åben, så bliver sendt hjem igen, med besked om at komme igen hvis det tager til eller vandet går. Vi har imellem tiden fået af vide at den tid vi har dagen efter altså ikke er til igangsættelse men blot en samtale om hvornår det skal ske - vi har ellers fået noget helt andet afvide igennem hele forløbet! Men vi tager hjem og jeg mærker ikke mere til veerne.
D. 03.01.13
Vi møder op kl. 10:15 til den aftalte tid på hospitalet, her får vi så afvide at den læge vi skulle ind til, desværre er syg og vi derfor skal ind til en hel anden. Vi har det begge sådan at vi føler os rigtig dårlig behandlet igennem hele graviditeten og egentlig har fået nok, så vi må affinde os med dommen der kommer fra den nye læge. Vi bliver kaldt ind og så begynder snakken. Jeg forklare hvordan jeg har det og lægen er heldigvis helt med på at jeg da skal sættes igang, vi fortæller så hvad vi har fået af vide og her stopper hun lidt op, så vi forklare hvordan vores liv ser ud med en dreng derhjemme på 2 år. Ser jo selv helst at jeg bliver sat igang da det var det vi havde fået af vide igennem mere end 10 uger! Hun prøver at foreslå at jeg kan komme igen på mandag hvis jeg ikke har født hen over weekenden, men jeg bryder helt sammen og bliver helt utrøstelig, hun foreslår så at jeg kan komme ind d. 4 og blive sat igang, men det ændre hun så til at hun forsøger at ringe op på akutmodtagelsen, for at høre om de kan presse mig ind idag, det får hun ja til og det er nu afgjort at jeg skal sættes igang idag. Hun gør så opmærksom på at da jeg har så meget livmoderhals tilbage så bliver det stikpiller jeg skal have lagt op og forløbet både kan blive langt og træls, men hun har gjort det ud fra mit ønske.
Vi kommer op akutmodtagelsen og bliver modtaget af en rigtig sød JM som har tilset os tidligere i graviditeten. Jeg bliver lagt i en seng og får kørt en ny CTG som viser at jeg ingen veer har og at lillebror er meget stille, så vi skal have lidt gang i ham, jeg bliver vendt om på siden og får drukket noget koldt vand, som får gang i ham. Efter den har kørt som den skulle bliver jeg undersøgt, JM bliver meget overrasket da hun undersøger mig og finder ud af jeg har 0,5-1 cm livmoderhals tilbage og er 2 cm åben. Vi snakker lidt om hvad der fik gang i veerne dagen inden, og vi bliver derfor enige om at jeg får klyx og så skal ud og gå i 1 time.
Vi kommer tilbage fra gåturen kl. 13:30 og jeg bliver igen undersøgt og her har jeg åbnet mig til 3 cm, så JM beslutter at tage vandet, dette bliver gjort kl. 13:50. Der sker dog det da JM tager vandet at lillebrors hoved glider lidt tilbage i mit bækken og han får derfor sat sine hænder ned foran udgangen, i samme omgang forsvinder hans hjertelyd og der bliver derfor tilkaldt en masse mennesker, da der skal gøres klar til evt. AKS! Jeg når at få lagt drop og de skal lige til at gøre klar til at scanne efter navlesnoren, da JM og lillebror i samarbejde med hinanden får fjernet hans hænder og alt bliver afblæst. Jeg er på nuværende tidspunkt åbnet fra 3 til 5 cm, hvilket skete i det vandet blev taget. Jeg får nu lov at gå ned til FG.
Jeg har helt fra start af frabedt smertelindring, da jeg fødte storebror uden og var 100 på jeg sagtens kunne klare en fødsel uden igen. Så jeg får lov til, efter en ny CTG har kørt der viser regelmæssige veer, hvor jeg kun mærker hver 2.-3. ve og at lillebror har det godt, at komme og gå rundt og ud og tisse osv. Jeg bliver undersøgt omkring kl. 15:30 og er nu ca. 5-6 cm åben. Jeg trækker vejret fint og flot igennem de veer jeg mærker (der står i min journal jeg ikke virker el. ser smerteplaget ud), der er så vagtskifte og vi får en ny JM og en JM studerende (jeg er den studerendes første fødsel, ud over dem af hendes egne børn). Jeg snakker lidt frem og tilbage med dem både før, lidt under og efter en ve og forklare hvordan jeg gerne vil have tingene osv. kl. 16:50 bliver jeg undersøgt endnu en gang, og har ikke åbnet mig yderligere, dog ligger lillebror lidt underligt i mit bækken og JM beordre mig om på siden i håb om at det sætter skub i tingene. Mine veer tiltager i styrke omkring kl. 17:15 og har begyndene pressetrang, men endnu ikke presseveer. Jeg presser meget spontant og her konstateres det at jeg er fuldt udslettet og lillebrors hoved kan ses.
Kl. 17:17 får jeg første presseve og kl. 17:19 kommer lillebror til verden. Han får topkaraktere med det samme og en stressprøve viser at han på ingen måde har opdaget at han er blevet født. Jeg har fået nogle få overfladiske hudafskrabninger og har derfor klaret frisag.
Både manden, JM og JM stud. roste mig til skyerne over hvor flot jeg havde klaret veerne, hvordan jeg bare havde trukket vejret igennem det. Manden tilføjede yderligere at han synes det var vildt at jeg på intet tidspunkt havde klynket, skreget, sagt jeg ikke kunne mere el. noget, men faktisk bare havde været stille og rolig. JM stud. gav ham ret og synes det var vildt jeg frivilligt havde takket nej til smertelindring, men hun samtidig godt kunne forstå det når nu jeg er hurtig føder 
Lillebror blev vejet til 3080 gram og 50 cm og så er han født 37+6