Antidepressiv medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.232 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er desværre i den situation at jeg lige er startet på antidep. medicin "Cipramil" for en uge siden, da jeg ikke har det godt og ikke har haft det i lang tid - blandt andet pga. stress/angst og depression.

Jeg har virkelig fået det meget værre efter jeg er startet. Har konstant uro i kroppen, konstant følelse af klump i halsen og trykken for brystet og så vågner jeg flere gange om natten med følelsen af at få stød igennem kroppen + jeg vågner ca. 2 timer før jeg skal op og kan ikke sove mere og er bare meget angst.

Jeg har fået afvide at det er bivirkninger og at de nok skal gå væk, men jeg er virkelig tæt på at stoppe med at tage pillerne, da jeg næsten ikke kan holde det ud.

Er det nogen herinde der har været igennem det samme og måske kan fortælle om det? Bivirkningerne og virkningen af pillerne?

Jeg startede på 20 mg., men lægen foreslog at jeg gik ned på 10 mg. en uge, så mine bivirkninger måske ikke er så hæftige, men jeg syntes ikke at kunne mærke nogen forskel efter jeg er gået ned.

Det skal siges at jeg også er i psykologbehandling...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Happiness

Jeg tager citalopram. Jeg havde også i starten lidt bivirkninger, og fik lidt flere angstanfald. Men efter 2 ugers tid var det MEGET bedre. Skal siges at jeg startede med 10mg, og er nu på 20mg, som jeg skal fortsætte på ihvertfald 5 måneder endnu.

De første 2-4 uger skulle være de værste, og symptomerne på angst/depression kan forværres. Det er ganske normalt. 

Jeg synes du skal gå ned på 10mg i en uge og så stige til 20 derefter. Men endelig ikke stoppe med at tage dem!

Tro mig, du vil få det meget bedre! Jeg har fået min livsglæde igen, og SÅ meget mere overskud! Så tal med lægen om en mildere opstart.

til dig! Jeg ved hvordan det er at gå igennem! Det er ikke let, men der ER lys forenden! Tro mig!

Anmeld

11. januar 2013

SKR

Da jeg startede på Cipramil, blev jeg rigtig dårlig. Både psykisk og fysisk, men efter ca. 3 uger hjælp pillerne og jeg begyndte hurtigt at få det meget bedre. Jeg startede med en lav dosis og blev så trappede op i det tempo min krop kunne holde til. I dag får jeg 40 mg.

Jeg kan kun anbefale dig at fortsætte behandlingen, og så evt. få en ekstra snak med din læge eller hvem du går til samtaler hos, nu her mens bivirkningerne er slemme, så du ikke mister modet.

Jeg håber at bivirkningerne snart forsvinder, så du kan få det godt

Anmeld

11. januar 2013

aarhusmor

Der er flere grupper på nettet, hvor man kan tale om de bivirkninger man oplever, f.eks den her: https://www.facebook.com/groups/136551539688266/?bookmark_t=group

Cipramil bør helt sikkert også googles. Jeg synes ikke man skal tage medicin som gør at man får det dårligt og du kunne tale med din læge om der er et andet middel du kan få/eller samtale terapi ved egen læge

Anmeld

11. januar 2013

bobbles

øv lyder ikke rart :-( har desværre ingen gode råd da jeg selv for nylig har fået konstateret angst og depression så skal selv starte i behandling på mandag.

Anmeld

11. januar 2013

Savannah

Jeg vil råde dig til at fortsætte med pillerne, det er bivirkninger du har lige nu, selvom det er hårdt både fysisk og psykisk så er de slemme bivirkninger kun midlertidigige. Du får først den fulde virkning af medicinen efter 4-5 uger. Det er værd at vente på, tro mig. Bivirkningerne bør aftage i løbet af de uger. Jeg synes du skal bestille tid ved lægen og få en recept på noget at sove på, eller noget imod angstanfald, afhængig af hvad du har mest brug for. Du skal nok få det bedre. Hvis ikke du føler at medicinen virker efter de 4-5 uger bør du tage endnu en snak med lægen om at skifte præperat.

Lykke til og god bedring.

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Kan godt se at bivirkningerne er helt normale og at det er noget jeg skal igennem de næste par uger. Men hvor er det bare ubehageligt

Jeg hænger i og giver pillerne en chancen.

Anmeld

11. januar 2013

Camilla <3

En af mine gode venner er også startet på Cipramil, og han har desværre også mange bivirkninger.. 

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Chancen skriver:

En af mine gode venner er også startet på Cipramil, og han har desværre også mange bivirkninger.. 

Ved du hvor længe hans bivirkninger har været og hvilke bivirkninger han har?

Anmeld

11. januar 2013

Camilla <3

Anonym skriver:

Ved du hvor længe hans bivirkninger har været og hvilke bivirkninger han har?

Nej, ikke helt. Men mener hans kæreste snakkede om noget uro.. 

Men jeg kan sagtens spørge næste gang jeg snakker med dem, hvis det er ?  

Han har taget pillerne i lidt over 2 måneder, mener jeg! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.