Hvor skal baby sove???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

mamaninja

er lidt nysgerrig omkring hvordan i andre forestiller jer den første tid med den lille nye?

Vi har en lille babyseng der har gået i arv i min familie, som min morfar sov i da han var spæd, som vi får hjem  en af de næste dage, og denne planlægger jeg at placerer lige vedsiden af min side i dobbeltsengen, så lilleåpigen kan sove der når hun kommer.

min veninde (mor til en pige på halvandet) blev en smule forarget over at baby ikke skulle dele seng med sin mor og far i den første tid.

og så har jeg anden veninde der lige er blevet mor og simpelthen er flyttet ind i stuen så hun kan sove med lillemanden og kæresten sover alene i dobbeltsengen. så han heller ikke vækkes i løbet af natten pga amning og lign.

det er åbenbart vidt forskelligt hvordan folk har det med dette? så nu er jeg spændt på at høre hvilke tanker i har gjort jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

blomst84

Her skal lillesøster sove ved siden af vores seng, i sådan en man spænder på dobbeltsengen, så jeg lige kan amme hende og ligge hende tilbage  

Anmeld

9. januar 2013

DitteFisk

mamaninja skriver:

er lidt nysgerrig omkring hvordan i andre forestiller jer den første tid med den lille nye?

Vi har en lille babyseng der har gået i arv i min familie, som min morfar sov i da han var spæd, som vi får hjem  en af de næste dage, og denne planlægger jeg at placerer lige vedsiden af min side i dobbeltsengen, så lilleåpigen kan sove der når hun kommer.

min veninde (mor til en pige på halvandet) blev en smule forarget over at baby ikke skulle dele seng med sin mor og far i den første tid.

og så har jeg anden veninde der lige er blevet mor og simpelthen er flyttet ind i stuen så hun kan sove med lillemanden og kæresten sover alene i dobbeltsengen. så han heller ikke vækkes i løbet af natten pga amning og lign.

det er åbenbart vidt forskelligt hvordan folk har det med dette? så nu er jeg spændt på at høre hvilke tanker i har gjort jer?

Det er jo heldigivis HELT op til én selv, hvordan man ønsker det skal være Her skal lillesøster også sove i en familievugge ved siden af voresseng - det samme gjorde storebror. Han vågnede ca. 3-4 hver nat og skulle ammes og derfra faldt vi så i søvn i vores seng, også sønnike. Men kunne godt have puttet ham tilbage i vuggen. 

Anmeld

9. januar 2013

pastry26

Vi har købt en tremmeseng, som står inde i vores soveværelse. Har tænkt mig at indrette sengen med bamser, tyk sengerand for at skærme den lidt ind og så lade ham sove i voksiposen for at han rigtig får fornemmelsen af afskærmningen og tryghed.. Vi har ikke andre alternativer da vi kun bor i en toværelses. Jeg vil personligt føle mig utryg ved at lade ham sove i sengen med os.. Han må gerne ligge det for at blive ammet og putte/hygge, men han skal sove i sin egen seng. Vi har af økonomiske årsager valgt at springe direkte til tremmeseng fremfor at købe en vugge først og så en tremmeseng.. Man kan jo heldigvis gøre som man vil! 

Anmeld

10. januar 2013

Bertris

Planen hos os er at hun skal sove i sin vugge inde i soveværelset hos os

som udgangspunkt bliver vores seng ikke også hendes da jeg har dårlig erfaring med børn der får lov til at sove i mor og fars seng

men synes at det er noget man skal gøre op med sig selv / hinanden hvordan man mener der vil fungere bedst for alle parter

Anmeld

11. januar 2013

L83

mamaninja skriver:

Han skal ligge i sengen sammen med mig ligesom de 2 andre har gjort. Synes det er det nemmeste og jeg føler mig mere sikker ved det

Anmeld

21. januar 2013

Palaja

Tjaaa. Man kan have så mange gode holdninger til hvordan set skal være inden baby kommer. Som regel bliver det ikke som man forestiller sig 

Marie gad i hvert fald under ingen omstændigheder sove i den gamle fine arve-vugge som jeg så fint havde sat ved siden af sengen. Hun ville sove hos os i den store seng, og det gjorde hun til hun var 2,5 måned! SUK. Så lærte hun heldigvis at sove i vugge det meste af natten og til sidst i tremmesengen. Men hun sover nu ofte sammen med os stadigvæk (hun er 2,5) og det er fint med mig.

Selvfølgelig skal vuggen findes frem til lillebror også. Men forventer egentlig at han også sover i sengen hos mig det første stykke tid. Men det kan jo sagtens være han gerne vil sove i vuggen 

Anmeld

21. januar 2013

Palaja

pastry26 skriver:

Vi har købt en tremmeseng, som står inde i vores soveværelse. Har tænkt mig at indrette sengen med bamser, tyk sengerand for at skærme den lidt ind og så lade ham sove i voksiposen for at han rigtig får fornemmelsen af afskærmningen og tryghed.. Vi har ikke andre alternativer da vi kun bor i en toværelses. Jeg vil personligt føle mig utryg ved at lade ham sove i sengen med os.. Han må gerne ligge det for at blive ammet og putte/hygge, men han skal sove i sin egen seng. Vi har af økonomiske årsager valgt at springe direkte til tremmeseng fremfor at købe en vugge først og så en tremmeseng.. Man kan jo heldigvis gøre som man vil! 

Han kan også sove i barnevognsliften i tremmesengen. Det kender jeg flere som har gjort. Så har de en tryg lille hule, men man slipper for det vuggehalløj.

Tænker at voksiposen er alt for varm at sove i indenfor. Det var i hvert fald min erfaring, altså hvis det er en "rigtig" voksipose med ulddyne...

Anmeld

22. januar 2013

pastry26

Palaja skriver:

Han kan også sove i barnevognsliften i tremmesengen. Det kender jeg flere som har gjort. Så har de en tryg lille hule, men man slipper for det vuggehalløj.

Tænker at voksiposen er alt for varm at sove i indenfor. Det var i hvert fald min erfaring, altså hvis det er en "rigtig" voksipose med ulddyne...

Jeg havde faktisk tænkt over at det kunne blive for varmt. Men jeg har lagt sommerdynen i os så vil jeg ikke stramme den så meget ind, kun oppe ved hovedet, så han kan få lidt luft. Vi har desværre ingen lift, har købt voksipose istedet for lift. Tænkte på at lade ham sove i body også.. Tror du ikke det går så? Ellers må vi jo investere i en lidt, hvis det går helt galt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.