forståelse af læring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

Rixer

Hej

Jeg har lige læst lidt læringsteori men jeg forstår det ikke helt præcis hvad er det jeg skal have med, da det ikke er Lillemyr der siger det men andre tænkere, men mit fokus er hvad lillemyr siger om læring, som jeg bare skal plukke ud fra teksten og jeg ved ikke hvordan jeg kan give eksempler fra praktik(klubbørn)

Eksempel står der...

Først står der :

Læring som psykologisk begreb er traditionelt blevet defineret som indre processor, hvor en ændring i adfærd, i det mindste en relativt permanent ændring, opstår som følge af erfaringer, øvelse.

Også er det sådan som om der er nogle tænkere bortset fra lillemyr der skriver  hen i teksten at

Det forudsættes så, at ændringen ikke beror på tilfældige omstændigheder, forårsagede af for eksempel medicin eller træthed (Hilgard, Atkinson 1967)

Definitionen af læring var længe primært knyttet til en naturlividenskabelig positivistisk tradition med dybe rødder i adfærdspsykologien (behaviorismen)

man begyndte så småt ikke  ensidigt at fokusere på adfærdsændring, idetogså indsigt, forståelse og individets opveleser blev inddraget i definationen af læring

Læring blev nu betragtet som en relativ vedvarende ændring af oplevelse og adfærd som en følge af tidligere erfaringer (Rørvik 1968)

En del har tilmed ment, at læring kan ses i relation til en humanistisk videnskabelig tradition (klafki 1994)

koblet det sammen med dannelse

Senere hen blev læring defineret som relativ permanent ændring i kapacitet til at udføre noget, som har tilegnet sig gennem erfaringer

Forståelse af læring i høj grad blev knyttet til hele individet.

Læring kan vise sig konkret gennem adfærde, men kan også omfatte skjulte processor som tænkning eller være forbundet med holdninger og følelser.

^^ Det skal jeg vel ikke have med ?? Det er jo ikke lillemyr der siger noget om det ??

Jeg ved ikke hvilket af det jeg kan bruge i min opgave hjælp søges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

Rixer

Jeg har dog selv fundet plukket lidt ud fra teksten, men hvordan kan man se det på klubbørn f.eks.

Jeg tror Lillemyr siger dette:

Læring som psykologisk begreb er traditionelt blevet defineret som indre processer, hvor en ændring i adfærd, i det mindste en relativt permanent ændring, opstår som følge af erfaringer, øvelse.

Læring kan vise sig konkret gennem adfærden, men kan også omfatte skjulte processer såsom tænkning eller være forbundet med holdninger og følelser.

Så siger han at flere femhæver nu, at læring er en total proces, der også omfater oplevelser og følelser. Der er dog forsat tale om indre processer baseret på sindsindtryk perception og erindring

Anmeld

8. januar 2013

Rixer

Nogen som kan hjælpe mig.

Anmeld

9. januar 2013

JulieAlex89

Jeg tænker at det er førsteårsprøven du er i gang med Eller? 

Jeg læser selv til pædagog, men jeg har meget svært ved at hjæle dig da jeg mener for at kunne hjælpe skal man være inde i din opgave og vide 100% hvor Du vil hend af med opgave, og hvad du vil frem til! 

er du ikke i en gruppe, kan i så ikke snakke sammen om dit problem eller kan du ikke spørger en af dine medstuderende ? 

Anmeld

9. januar 2013

Rixer

Hej

Ja, det er den jeg er i gang med og jeg er snart færdig..

Hvordan kan jeg som pædagog arbejde med leg og læring

Anmeld

9. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg undrer mig over hvorfor du ikke spørge din praktikvejleder? Eller din studievejleder?

Og vi kan jo ikke komme med eksempler fra din praktik. vi er der jo ikke.

Anmeld

9. januar 2013

Rixer

Du må gerne bruge din fantasi, man kan jo sagtens "lade som om" ved at se på flere baner og veje

Anmeld

9. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rixer skriver:

Du må gerne bruge din fantasi, man kan jo sagtens "lade som om" ved at se på flere baner og veje

Ja man kan godt opfinde eksempler/cases. Men meningen er jo at DU skal bruge din praktik og komme med eksempler fra DIN praktik.

Anmeld

9. januar 2013

Rixer

fint det gør jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.