Hej
Jeg har lige læst lidt læringsteori men jeg forstår det ikke helt præcis hvad er det jeg skal have med, da det ikke er Lillemyr der siger det men andre tænkere, men mit fokus er hvad lillemyr siger om læring, som jeg bare skal plukke ud fra teksten og jeg ved ikke hvordan jeg kan give eksempler fra praktik(klubbørn)
Eksempel står der...
Først står der :
Læring som psykologisk begreb er traditionelt blevet defineret som indre processor, hvor en ændring i adfærd, i det mindste en relativt permanent ændring, opstår som følge af erfaringer, øvelse.
Også er det sådan som om der er nogle tænkere bortset fra lillemyr der skriver hen i teksten at
Det forudsættes så, at ændringen ikke beror på tilfældige omstændigheder, forårsagede af for eksempel medicin eller træthed (Hilgard, Atkinson 1967)
Definitionen af læring var længe primært knyttet til en naturlividenskabelig positivistisk tradition med dybe rødder i adfærdspsykologien (behaviorismen)
man begyndte så småt ikke ensidigt at fokusere på adfærdsændring, idetogså indsigt, forståelse og individets opveleser blev inddraget i definationen af læring
Læring blev nu betragtet som en relativ vedvarende ændring af oplevelse og adfærd som en følge af tidligere erfaringer (Rørvik 1968)
En del har tilmed ment, at læring kan ses i relation til en humanistisk videnskabelig tradition (klafki 1994)
koblet det sammen med dannelse
Senere hen blev læring defineret som relativ permanent ændring i kapacitet til at udføre noget, som har tilegnet sig gennem erfaringer
Forståelse af læring i høj grad blev knyttet til hele individet.
Læring kan vise sig konkret gennem adfærde, men kan også omfatte skjulte processor som tænkning eller være forbundet med holdninger og følelser.
^^ Det skal jeg vel ikke have med ?? Det er jo ikke lillemyr der siger noget om det ??
Jeg ved ikke hvilket af det jeg kan bruge i min opgave
hjælp søges