Jeg har besøgt en opdrætter med henblik på at købe en killing.
Killingen er 14 uger og derfor klar til afrejse. Den er virkelig flot, og har ikke set så flot en killing hos andre opdrættere. Har kigget længe!
Killingen er sød, kælen, spindende og hvad man ellers kunne ønske sig 
MEN MEN MEN !
Jeg vil lige beskrive sådan som jeg oplevede stedet.
Først da jeg kom, så jeg haven, den var meget rodet, der lå europaller og diverse andre ting i den.
Da jeg blev lukket ind, stod der to kaniner i et bur på gulvet i entreen, med spåner ud over hele gulvet, det er så hvad det er, ved godt kaniner kan sparke det ud gennem tremmerne.
Der lugtede af urin og generelt bare dårligt 
Videre ind, og der var en masse katte. Vil tro 8-10 killinger, heriblandt den jeg kigger på + 3-4 voksne. Wow.
Nogle af killingerne havde flåd fra næse og øjne, der var en nysende ungkat, og moderen til killingerne havde også flåd fra øjne - det vidste opdrætteren også godt og gjorde opmærksom på at de var i behandling.
Der var meget rodet i hjemmet, sofaer var rodet til, gulvene, vinduerne osv. Rod er jo en ting, men der var også beskidt.
Jeg kom længere ind og der gik 3 hunde på en gang (omtrent 2x4 meter) afskåret af et hegn, jeg forsøgte ikke at kigge derind, men det så ud som om de også havde en bakke at tisse/lave i, der var beskidt, og det var næppe bare lige for en times tid de var lukket inde der. Der var urin eller vand på gulvet, kunne jeg ikke rigtig se. Men manden skyndte sig at tage en fejebakke og fjerne noget lort der lå på gulvet ved dem.
Jeg spurgte om jeg måtte se forældrene til killingen. Manden forsvandt et par minutter (lukkede døre op og i) og kom ind med forælrene. Jeg blev lidt mistænksom med alt det andet og spurgte om ikke jeg måtte se det udenfor.
Det måtte jeg da godt, og kom ud til 4 rimelig store volierer, hvor der var yderligere 11 voksne og miavende katte, der tydeligvis manglede menneskekontakt, hegnet var beskidt af støv/hår og igen var der rodet og beskidt derude.
Jeg må indrømme at jeg var enormt chokkeret af at se dette, også hos en registreret opdrætter 
Det er virkelig udover alle mine grænser at holde dyr sådan 
Bortset fra det, var alle kattene meget kælne, men ja, det skal der vel heller ikke meget til, for at være.
Den killing jeg kiggede på, havde intet flåd og en meget fin pels, men sådan som der så ud, synes jeg ikke jeg vil støtte sådan et opdræt, men samtidig får man lyst til at redde den killing hjem til mig, så jeg kan give den et godt liv!
Det skal siges den koster 4000 kr, så det er mange penge for noget man egentlig ikke vil støtte.
Hvad havde du gjort?