laver ved siden af kattebakken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.399 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. januar 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Vores kat er begyndt at lægge gaver ved siden af kattebakken til os.. hun har gjort det siden omkring jul... Nogle bud på hvorfor hun gør det?? og hvordan vi får hende til at bruge kattebakken igen??

(Hendes kattebakke er helt ren - ikke engang en tisse-tår ligger der..)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2013

simone_jacobsen

Problembarnet skriver:

Vores kat er begyndt at lægge gaver ved siden af kattebakken til os.. hun har gjort det siden omkring jul... Nogle bud på hvorfor hun gør det?? og hvordan vi får hende til at bruge kattebakken igen??

Prøv at sætte hende ind i kattebakken hvert kvarter - ellers kan man købe sådan noget "kom her kat" spray som kan sprøjtes ind i kattebakken.

Anmeld

8. januar 2013

Problembarnet

simone_jacobsen skriver:

Prøv at sætte hende ind i kattebakken hvert kvarter - ellers kan man købe sådan noget "kom her kat" spray som kan sprøjtes ind i kattebakken.

vil jeg prøve..

Nogen ide om hvorfor hun er begyndt på det?? hun er trods alt oppe på hvad? 4-5 år ca...? og har haft hende fra hun var lille killing? og det er ikke som vi lige er flyttet eller noget?

Anmeld

8. januar 2013

pussekat

Problembarnet skriver:

|hejsa
jeg her en kanin som også gør det ud for bur og dyrlæge side til mig at man skal tage og side den ind være gang så tro i skal prøve at tage den og kom ind i kattebakken være gang den her lave på gulv det tage tid og kan sige at min lille kanin synde det er sjov igen så vi er på den igen og hun er 2 år dum dyr at gør det igen

Anmeld

8. januar 2013

livhemdrup

Har i skiftet kattegrus til ny variant?

Anmeld

8. januar 2013

Problembarnet

livhemdrup skriver:

Har i skiftet kattegrus til ny variant?

Nej, vi bruger det samme som vi altid har brugt, og vi har heller ikke skiftet foder..

Anmeld

8. januar 2013

Masig

Problembarnet skriver:

Hun kan være blevet bange for noget måske og kan derfor ikke helt finde ud af det, eller blevet stresset af en årsag... Eller har måske haft en dårlig oplevelse med kattebakken (skal ikke kunne sige hvad det kan være)...

Vores kat begyndte at tisse uden for kattebakken da hun fik krystaller i urinen.. Jeres kat kan måske være syg uden I kan se det på hende, så jeg ville da nok lige snakke med dyrlægen for en sikkerheds skyld...

Men ellers tror jeg ikke der er andet at gøre end at prøve at gøre hende renlig igen eller bruge det der spray.. Det er sådan noget feromon (mener jeg det hedder) spray som gør dem mere rolige og mindre stressede...

Anmeld

8. januar 2013

Team Putte

Problembarnet skriver:

Enig med Masig! Hvis der ik er nogen åbenlys grund til at hun nu gør det her, så ville jeg tage hende en tur til dyrlægen

Anmeld

8. januar 2013

o1Mutte

Enig med de andre Min kat begyndte også at tisse andre steder end i kattebakken og hun havde krystaller i urinen.

Anmeld

8. januar 2013

Noneother

Prøv.

Nyt kattegrusmærke, ny kattekasse - og/eller baldrian dråber i kattebakken.

-Dyrlægetjek, for at sikre dig at det ikke er noget fysisk. Når katte begynder på sådan noget, er det ofte et tegn på sygdom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.