Fyld med nougat ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.709 visninger
7 svar
1 synes godt om
7. januar 2013

tahj69

Modtager af min næste kage ønsker nougat . Er der nogen der har en opskrift på fyld med nougat ? Tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Den lykkelige

Op...  Ville jeg også gerne have 

Anmeld

10. januar 2013

Dot D

Jeg laver ofte en nougatcreme, det er "bare" blød nougat og fløde i en gryde, smelt det og på køl. Når det er helt koldt piskes det tykkere.

Det er smag og behag med mængden af nougat, men feks 1/2 ltr fløde og 500 g nougat, det er rigtigt lækkert Det er en stor portion

Anmeld

11. januar 2013

tahj69

Tak Dot. Den vil jeg gemme. Kom desværre for sent til denne kage, der skulle være færdig torsdag aften. Jeg endte med hindbærmousse m. hk. Daim i, og mørk chokolade mousse m. frysetørrede brombær i. Lægger billede ind af prinsessekagen, i galleri lidt senere 

Anmeld

13. februar 2013

Tvebakken

tahj69 skriver:

Tak Dot. Den vil jeg gemme. Kom desværre for sent til denne kage, der skulle være færdig torsdag aften. Jeg endte med hindbærmousse m. hk. Daim i, og mørk chokolade mousse m. frysetørrede brombær i. Lægger billede ind af prinsessekagen, i galleri lidt senere 

Uha, har du en opskrift?
Min mand kom helt spontant med "DET lyder godt" udbrud, da jeg læste op - og arbejder på en kage til hans 40-års.

Anmeld

13. februar 2013

Dot D

tahj69 skriver:

Havde slet ikke set dit svar Men den lød da god, den kombi du endte ud med

Anmeld

13. februar 2013

mth1987

Dot D skriver:

Jeg laver ofte en nougatcreme, det er "bare" blød nougat og fløde i en gryde, smelt det og på køl. Når det er helt koldt piskes det tykkere.

Det er smag og behag med mængden af nougat, men feks 1/2 ltr fløde og 500 g nougat, det er rigtigt lækkert Det er en stor portion

Jeg syntes som regel det skiller når jeg laver det. Måske når jeg at piske det for meget

Anmeld

13. februar 2013

Dot D

mth1987 skriver:

Jeg syntes som regel det skiller når jeg laver det. Måske når jeg at piske det for meget

Den største,grund til at det skiller er, at det ikke er koldt nok, derefter er det for meget piskning...

Så tjek temperaturen, eller pisk lidt mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.