Hej alle,
For 3 måneder siden blev jeg mor til verdens dejligste datter. Helt fra hun har været 3 uger har hun været fantastisk til at sove om natten. Men hun er dog blevet dårligere og dårligere til at sove lure om dagen. Derfor vil jeg gerne høre jeres dagsrytme, som jeres babyer har/havde omkring den alder.
Min datters ser sådan ud:
Vågner kl.8:30 - 9:00
Vi leger og hygger om formiddagen, prøver tit at ligge hende ud i barnevognen, da hun bliver meget træt, men hun vil ikke sove.
Kl. 14:30 - 17:00 (noglegange til 18:00) sover lang lur i barnevognen -vi går først en tur på 1 time også sover hun videre i vognen når vi kommer hjem
Kl.21 får hun nattøj på
Kl.22:30 bliver der ro og dæmpet lys mens vi sidder i stuen
Kl.23:30 efter hun har fået sin mad bliver hun lagt i seng
Kl.4 mad
Hvordan ser jeres dag ud?
Som i kan se så sover hun for det meste kun den ene lur på 2-4 timer om dagen, og det synes jeg altså er ALT for lidt når hun kun er 3 måneder. Hun er ikke ked af det som sådan, men kan til tider være meget puldret og overtræt (klar nok jo).
Jeg ved simpelthen bare ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet, at putte hende inden hun bliver træt og lige efter hun har fået mad, så hun er dejlig mæt (hun er bryst barn), det hjælper ikke. Jeg har også prøvet at gå en tur med barnevognen om formiddagen, men der ligger hun bare og kigger og hygger sig (om eftermiddagen kl.14-15 stykker, skal hun dårligt nok ned i den før hun sover). Jeg har prøvet at lege en masse med hende, så hun bliver "brugt", det hjælper heller ikke.
Det skal lige siges, at jeg vækker hende om natten for at give mad (mine bryster kan simpelthen ikke holde til at sove igennem), og da jeg har lidt af meget slem brystbetændelse som faktisk ødelagde min mælkeproduktion helt, er jeg så bange for, at give mig i kast med, at sove til hun vågner, da amningen ENDELIGT køre igen efter en lang sej kamp. så der må jeg nok indrømme jeg er meget sippet.
Måske jeg skulle prøve, at lade hende sove om natten uden at vække hende ved 4 tiden, også malke ud med pumpen i stedet? også se om det ikke kan hjælpe? dog ved jeg ud fra de få gange jeg har gjort det, at hun så vågner kl.5 og er FRISK , men det retter sig måske også kan hun tage flere lure om dagen (dog bliver det nok meget hårdt for mor her med kun 5 timers søvn hver nat )....
åhh altså jeg ved det simpelthen ikke
Nu i skrivende stund har hun været vågen siden kl.8... "ihhh altså lille pus sov nu! du er jo træt!!!!"
MVH Signe