Hvor / hvordan får man hjælp til mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

400 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. januar 2013

Anonym trådstarter

Prøver at gøre en lang historie kort, men sagen er at mad aldrig li har været mig, jeg er ikke super tynd, men normal, jeg har aldid haft et yderst mækelig forhold til mad.

Jeg spiser ikke selvom jeg er sulten, hvis der ikke li er noget i køleskabet der frister, spiser jeg ikke

Jeg har ikke spist rugbrød i over 10 år, spiser kun toast eller miniflutes

Jeg drkker faktisk kun cola (pepsi max), ofte intet andet

Spiser eller drikker ikke før kl. er mindst 11 om formiddagen (mine morgner starter ofte ved en 06tiden)

Jeg vil så gerne være sund og have mere energi, men især morgenmaden er mit største problem, da jeg simpelthen har kvalme hvis jeg spiser om morgen (og nej, er ikke gravid, det har altid været sådan)

Min læge siger, "hvor svært er det li at føre hånden op til munden", så der er ikke meget hjælp at hente.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Loa

Puha kan slet ikke forestille mig hvordan det må være. Men lyder ikke rart... Du må da ikke have meget energi?

Er sikker på der er nogen af de kloge kvinder herinde som har nogle gode mad råd/foreslag til dig.... ( jeg er nemlig ikke den sundestes der findes )

Men hvor er det bare røvet sagt af din læge er da ikke særlig professionelt

Håber du får nogle gode råd og får et bedre forhold til mad... Held og lykke med det

Anmeld

7. januar 2013

miig1989

Anonym skriver:

Prøver at gøre en lang historie kort, men sagen er at mad aldrig li har været mig, jeg er ikke super tynd, men normal, jeg har aldid haft et yderst mækelig forhold til mad.

Jeg spiser ikke selvom jeg er sulten, hvis der ikke li er noget i køleskabet der frister, spiser jeg ikke

Spiser eller drikker ikke før kl. er mindst 11 om formiddagen (mine morgner starter ofte ved en 06tiden)

Jeg vil så gerne være sund og have mere energi, men især morgenmaden er mit største problem, da jeg simpelthen har kvalme hvis jeg spiser om morgen (og nej, er ikke gravid, det har altid været sådan)

Min læge siger, "hvor svært er det li at føre hånden op til munden", så der er ikke meget hjælp at hente.....

Mht morgenmaden, tror jeg du er nødt til at starte småt, ved at du måske bare skal have en bid af en bolle eller et stykke frugt, også øge mængden lidt efter lidt.

Jeg spiste heller ikke morgenmad en del.år, men begyndte lige så stille at spise morgenmad .. For mig var det yoghurt, jeg kunne spise til at starte med

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Puha kan slet ikke forestille mig hvordan det må være. Men lyder ikke rart... Du må da ikke have meget energi?

Er sikker på der er nogen af de kloge kvinder herinde som har nogle gode mad råd/foreslag til dig.... ( jeg er nemlig ikke den sundestes der findes )

Men hvor er det bare røvet sagt af din læge er da ikke særlig professionelt

Håber du får nogle gode råd og får et bedre forhold til mad... Held og lykke med det

Håber der er nogle der vil dele nogle vise ord  Inden det begynder at gå udover mine børn, de har jo aldrig set mor spise, hverken morgen eller middagsmad

Ja, jeg er træt konstant

Og mange tak

Anmeld

7. januar 2013

Anonym trådstarter

miig1989 skriver:

Mht morgenmaden, tror jeg du er nødt til at starte småt, ved at du måske bare skal have en bid af en bolle eller et stykke frugt, også øge mængden lidt efter lidt.

Jeg spiste heller ikke morgenmad en del.år, men begyndte lige så stille at spise morgenmad .. For mig var det yoghurt, jeg kunne spise til at starte med

Yougurt var måske en go idé, mange tak

Og rigtig god idé, mht til at starte småt

Anmeld

7. januar 2013

B&J

uhh jeg kender din historie, har dog altid spist rugbrød også ikke hvid brød...

men men men

ide til morgenmaden, ja det lugter man får kvalme men bestem dig for hvad du gerne vil have og selv om du kun spiser 3-4 bidder jamen så er det fint..... og når der er gået et stykke tid ja så kan du ikke undvære din morgenmad det er noget man bare skal have så, men det tager et stykke tid at vende sig til.....

og hvis du spiser selv om du ikke er sulten ja så skal du til at have ting i dine skabe du heller vil spise som du syntes er lækkert men stadig sundt

skift det hvide brød ud og spid det andet i skraldespanden...

sodavanden skift den ud med saft eller mælk eller vand, og lad vær med at købe sodavand... og ja det er nemmer sagt ind gjord, men når man ikke har det der hjemme jamen så spiser man det ikke, og sørg for du kan handler engang om ugen, så slipper du for at købe alle de usunde ting....

jeg kan sikkert skrive en masse andre ting, men så kan du altid skrive hvis du vil vide noget eller ideer

kæmpe krammer til dig

Anmeld

7. januar 2013

JS<3

Først ville jeg nok spørger apoteket hvilke jern tabletter der er gode for dig, det får du ikke igennem dit mad lyder det til med den træthed /:

udover det ville jeg som en anden også skrive starte småt. Måske en gulerod eller nogle nødder på vej til arbejde, eller som snack du spiser om morgenen. 

Ville også sætte mig ned og finde ud af hvad der egentlig skal ind i det køleskab så du evt får lyst til at spise. Det behøver evt ikke være sundt, for du skal starte et sted. Og det er jo at begynde at få noget mere mad ned. Når du så har fået din lyst til mad tilbage kan du koncentrere dig om at få noget sundere ned. Et skridt af gangen.

lige en anden ting, det kan også skyldes stress, så hvis du er på vej derover så må du komme lidt ned i tempoet.

stort knus herfra 

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg har heller aldrig været god til at spise morgenmad og er det heller ikke idag, men der er jo ingen der siger at du absolut skal spise morgen mad kl 7.00 om morgenen. Jeg ville hvis jeg var dig, starte som andre skriver i det små. Hvis du har formiddagspause på jobbet ( ved 9 tiden) så prøv at spise et stykke knækbrød eller lidt yoghurt.

På vej til arbejde eller om morgen kunne du spise en grapefrugt, et æble, en drikkeyoghurt eller noget andet som "let" glider ned.

Det er lettere sagt end gjort - det ved jeg, men du er nødt til at spise noget brød med mere fuldkorn i. Drop det hvide brød og find det et lækkert alternativ f.eks grovflutes eller boller af fuldkorn, gå efter nøglemærket ( og det grønne mærke - kan ikke huske hvad det hedder), så er du sikker på at det er fuldkorn.

Dernæst ville jeg prøve at erstatte sodavand med f.eks en kop te, vand, mælk eller saftevand. Det betyder ikke at du ikke kan drikke lidt sodavand, men prøv at se om du f.eks ikke kan begrænse det til et glas til aftensmaden, eller hvornår du lige synes det passer.

Det lyder til, at du vil have rigtig godt af at følge det, hvor man spiser 6 gange dagligt, men i små portioner.

Og måske skal du skifte læge!

Pøj pøj med det!

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.