Anonym skriver:
Prøver at gøre en lang historie kort, men sagen er at mad aldrig li har været mig, jeg er ikke super tynd, men normal, jeg har aldid haft et yderst mækelig forhold til mad.
Jeg spiser ikke selvom jeg er sulten, hvis der ikke li er noget i køleskabet der frister, spiser jeg ikke
Jeg har ikke spist rugbrød i over 10 år, spiser kun toast eller miniflutes
Jeg drkker faktisk kun cola (pepsi max), ofte intet andet
Spiser eller drikker ikke før kl. er mindst 11 om formiddagen (mine morgner starter ofte ved en 06tiden)
Jeg vil så gerne være sund og have mere energi, men især morgenmaden er mit største problem, da jeg simpelthen har kvalme hvis jeg spiser om morgen (og nej, er ikke gravid, det har altid været sådan)
Min læge siger, "hvor svært er det li at føre hånden op til munden", så der er ikke meget hjælp at hente.....
Jeg har heller aldrig været god til at spise morgenmad og er det heller ikke idag, men der er jo ingen der siger at du absolut skal spise morgen mad kl 7.00 om morgenen. Jeg ville hvis jeg var dig, starte som andre skriver i det små. Hvis du har formiddagspause på jobbet ( ved 9 tiden) så prøv at spise et stykke knækbrød eller lidt yoghurt.
På vej til arbejde eller om morgen kunne du spise en grapefrugt, et æble, en drikkeyoghurt eller noget andet som "let" glider ned.
Det er lettere sagt end gjort - det ved jeg, men du er nødt til at spise noget brød med mere fuldkorn i. Drop det hvide brød og find det et lækkert alternativ f.eks grovflutes eller boller af fuldkorn, gå efter nøglemærket ( og det grønne mærke - kan ikke huske hvad det hedder), så er du sikker på at det er fuldkorn.
Dernæst ville jeg prøve at erstatte sodavand med f.eks en kop te, vand, mælk eller saftevand. Det betyder ikke at du ikke kan drikke lidt sodavand, men prøv at se om du f.eks ikke kan begrænse det til et glas til aftensmaden, eller hvornår du lige synes det passer.
Det lyder til, at du vil have rigtig godt af at følge det, hvor man spiser 6 gange dagligt, men i små portioner.
Og måske skal du skifte læge! 
Pøj pøj med det!
/Fenja