Jeg har det på samme måde som dig!
Jeg kan også proppe mig med chokolade, mens jeg tænker på, hvor meget jeg gerne vil tabe mig de 35 kg. (det er nemlig det samme her). Jeg meldte mig hos en diætist for nogle år siden. Jeg kunne godt lide det der med, at der var én, som holdt øje med mig, for så ville det jo være pinligt, hvis man ikke havde tabt sig, næste gang man blev vejet. Det var sådan noget gruppe-noget, hvor vi var ca. 8 kvinder sammen, der alle gerne ville tabe sig.
Vi skulle hver især lave vores mål og give begrundelser for, hvorfor vi gerne ville tabe os (ikke pinligt at gå i svømmehallen, se vores børn vokse op, undgå hjerteproblemer osv. osv.). Det gav lidt stof til eftertanke, for det er jo rigtigt - man ønsker jo ikke at dø af en blodprop, inden børnene er blevet voksne.
Jeg mener, vi mødtes 8 gange med 1-2 ugers mellemrum. Efter de 8 gange var vi på egen hånd, men så havde vi jo fået kørt nogle rutiner ind, så det var ikke så svært at fortsætte.
Vi var 3 fra holdet, som blev enige om at lave vores egne møder, efter det sluttede, for så kunne vi lige som holde hinanden i ørerne. Efterfølgende kom der en mere med, så nu er vi 4.
Jeg tabte mig 19 kg. på et lille års tid, men blev så gravid med vores nr. 3 og kort efter med nr. 4, så alle 19 kg. røg tilbage!

Nu er jeg startet igen her efter nytår, og jeg VIL bare tabe mig, og jeg VED, at det vil lykkes.

Vi skal ikke have flere børn, så nu er der ikke flere undskyldninger med, at jeg skal jo alligevel snart være gravid igen osv. Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg også skal prøve at være tynd - om der går 1-2 eller 3 år er ikke så vigtigt - bare jeg bliver slank, og det gør jeg! For jeg VIL det!!
Jeg har stadig mine veninder fra diætisten, og vi mødes stadig. Vi har ikke været så gode til at bakke hinanden op. Det var som om, at de blev solidarisk gravide med mig, så de begyndte også at tage på, da jeg gjorde det ifm. mine graviditeter
, så vi er vist alle ca. tilbage ved status quo. MEN vi skal mødes imorgen, så der har tænkt mig at banke i bordet og fortælle dem, at det er nu, vi skal være tynde - jeg skal i hvert fald!
Jeg bruger app'en Shape Up Club som hjælp sammen med madplanen, jeg fik hos diætisten. Hvis du har lyst kan jeg sende dig en kopi af madplanen?
App'en fungerer lidt som madlog og passer lige til mig - prøv den og se, om det er noget dig.
Nu fik du lige min historie, men det jeg vil frem til er, at hvis ikke du er parat og tager beslutningen, er det heller ikke nu, du skal gøre det. Og så er det vigtigt, at du finder den rigtige måde for dig at gøre det på.
Jeg satte en dato for en måneds tid, for det der med, at sige: Okay, nu starter jeg imorgen, dur ikke!
Det er bedre, at have en dato lidt frem i tiden, hvor man så kan gå og forberede sig på, at det er fra den dag, det starter. Jeg valgte d. 2. januar - og ikke d. 1., for jeg vidste, at den dag ville jeg været træt og have lyst til at spise en masse usundt, så det gav jeg mig selv lov til.
Det var en lille opsang/råd/hjælp - kald det hvad du vil! Håber du finder motivationen!
Jeg glæder mig i hvert fald til at blive tynd!