SA sker jo ikke kun for naboen så 100 ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. januar 2013

Anonym trådstarter

7 uger henne begyndte jeg desværre at pletbløde med gammelt blod, nden efterfølgende dag kom blmmesækken og næste dag igen fosteret.

øv øv og atter øv, vi havde sådan glædet os til dette barn, og jeg har aldirg strejfet tanken om SA eller lign, det sker jo kun for naboen....NOT og naivt men ja jeg var faktisk overbevist om at det ikke ville ske for mig

Min blødning er nu aftrappet lidt ligesom ved mens, selve SA gjorde mere ondt end alm mens, men "kun" 1 dags tid ca.

Vi finder jo aldrig ud af hvad årsagen til SA men vælger selv at tro på at noget var galt med fosteret.

Jeg har dage hvor jeg er ok og tænker op på hesten igen og håber jeg snart stopper med at bløde så vi kan gå igang igen, og så har jeg dage hvor jeg syntes alt ser håbløst ud.

Jeg trøster mig selv med at jeg hellere vil miste så tidligt i graviditeten når nu det skal være

Hvor længe er det normalt at bløde efter en SA???

hvad er tegn på underlivsbetændelse eller at alt ikke er kommet med ud???

Hvor hurtigt blev du gravid igen efter en SA, MA mv.???

og til sidst bør jeg være mere nervøs nu hvor jeg selv har haft en SA, er det normalt efterfølgende at opleve flere SA, MA mv??? (tror ikke jeg kan lade være med at være nervøs/angst for at miste igen næste gang jeg bliver gravid og så er 40 uger MEGET lange lige pludselig hvis det går hen og overskygger den ellers søde ventetid

help anyone???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

BigHope13

Jeg kender intet til det men ville ikke gå forbi uden at give en kæmpe og håbe at det snart bliver bedre for dig

Anmeld

6. januar 2013

Meyer

Profilbillede for Meyer
Da jeg havde min SA blødte jeg som ved en almindelig mens i lige så mange dage som ved en normal mens. Jeg blev gravid 5 mdr efter og Amalie er 4 år i dag

Anmeld

6. januar 2013

come2

Anonym skriver:

7 uger henne begyndte jeg desværre at pletbløde med gammelt blod, nden efterfølgende dag kom blmmesækken og næste dag igen fosteret.

øv øv og atter øv, vi havde sådan glædet os til dette barn, og jeg har aldirg strejfet tanken om SA eller lign, det sker jo kun for naboen....NOT og naivt men ja jeg var faktisk overbevist om at det ikke ville ske for mig

Min blødning er nu aftrappet lidt ligesom ved mens, selve SA gjorde mere ondt end alm mens, men "kun" 1 dags tid ca.

Vi finder jo aldrig ud af hvad årsagen til SA men vælger selv at tro på at noget var galt med fosteret.

Jeg har dage hvor jeg er ok og tænker op på hesten igen og håber jeg snart stopper med at bløde så vi kan gå igang igen, og så har jeg dage hvor jeg syntes alt ser håbløst ud.

Jeg trøster mig selv med at jeg hellere vil miste så tidligt i graviditeten når nu det skal være

og til sidst bør jeg være mere nervøs nu hvor jeg selv har haft en SA, er det normalt efterfølgende at opleve flere SA, MA mv??? (tror ikke jeg kan lade være med at være nervøs/angst for at miste igen næste gang jeg bliver gravid og så er 40 uger MEGET lange lige pludselig hvis det går hen og overskygger den ellers søde ventetid

help anyone???

Øv Øv.

Vi havde prøvet i over 2 år, så blev jeg gravid (endte i SA 5+1) - blødte ca. 5 dage , lidt mere end mens.

2 mdr efter var jeg gravid igen (bio) - mistede desværre også.

Det er hårdt at miste.

Anmeld

7. januar 2013

Miss Kat

Det lyder som om, du ikke er klar over, hvor almindeligt det er at miste tidligt i graviditeten. Det er desværre MEGET almindeligt. Og dette fortæller jeg dig ikke, for at gøre dig bange, tværtimod for at fortælle dig, at der ikke er noget i vejen med dig, din kæreste eller jeres mulighed for at blive gravide igen.

Der sker så mange komplekse udviklinger i første trimester; alle organerne dannes, og derfor går der desværre utrolig nemt ét eller andet galt, og kroppen sørger så selv for at skille sig af med det ulevedygtige foster. Det er ekstremt hårdt psykisk, men som du selv siger, må I trøste jer med, at der var noget galt med fosteret. - Det var naturens gang.

Dette har ingen betydning for jeres fertilitet og I kan begynde på PB igen, lige så snart du er færdig med at bløde, og I ellers føler jeg klar rent mentalt.

Stort kram fra én der har stået, hvor du står nu, men som blev hurtigt gravid igen. Op på hesten igen!  

Anmeld

7. januar 2013

Taniakb

Anonym skriver:

help anyone???

Da jeg mistede 8 + 5 blødte jeg i 2 uger tror jeg.. Men jeg kom ind til scanning for at se at alt var 'væk' ..

Det kan jo godt være at det hele ik er kommet ud, så synes du skal ringe og høre din læge i morgen om det er nødvendigt ?

Det er aldrig hårdt at miste, men nu har du fundet ud af at du kan blive gravid.. Og det skal du jo også se som et af pluserne ..

Held og lykke fremover

Anmeld

7. januar 2013

Stivdie

Anonym skriver:

help anyone???

Jeg er ikke selv nået dertil, hvor jeg har prøvet at stå med en positiv test endnu, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med nogen af dine spørgsmål, men ville lige give et for det kan, som du også selv nævner, ske for alle, og skulle det ske for mig, så vil jeg heat sikkert ønske mig al den support og alle de kram jeg kan få.
Næste gang er jeg helt sikker på at alt er perfekt og spiren bliver derinde hele vejen til uge 40!

Anmeld

7. januar 2013

Annette A

Hej og først og fremmest

Det er bare så hårdt at miste når man har glædet sig til at blive gravid og alle ens forventninger bliver knust. Selvfølgelig er det bedre at miste tidligt, men det gør jo stadig ondt.

Jeg har også oplevet en SA i min anden graviditet. To dage før jeg ville gå ind i 12 uge begyndte det at bløde og var enormt ked af det indtil jeg blev gravid igen.

Heldigvis er mine tre andre graviditeter gået helt efter bogen og har tre dejlige børn. Det er jo som du selv skriver oftest pga kromosomfejl at man mister, men det er bare så uretfærdigt når man nu er blevet gravid og ja det er længe man skal gå og bekymre sig. Det har jeg dog også selv gjort i alle mine graviditeter fra start til slut. Det er sindsygt hårdt og ikke altid bare en dans på roser at være gravid. 

Jeg blødte i tre ugers tid efter min SA men havde lidt svært ved at blive gravid efterfølgende, da der var rod i min hormonbalance og jeg måske var alt for fokuseret på det. Så vi valgte at holde en pause på nogle måneder og da vi så startede op igen lykkes det med det samme.

Håber snart du bliver gravid igen og ja bekymringerne slipper man ikke for, det er vist en del af processen, men tror bestemt ikke du skal bekymre dig om at noget er galt for ufrivillige aborter sker faktisk for mange. Men det er en rigtig trist oplevelse uanset om det er naturens orden.  Mange til dig

Anmeld

11. januar 2013

Taniakb

Taniakb skriver:

Da jeg mistede 8 + 5 blødte jeg i 2 uger tror jeg.. Men jeg kom ind til scanning for at se at alt var 'væk' ..

Det kan jo godt være at det hele ik er kommet ud, så synes du skal ringe og høre din læge i morgen om det er nødvendigt ?

Det er aldrig hårdt at miste, men nu har du fundet ud af at du kan blive gravid.. Og det skal du jo også se som et af pluserne ..

Held og lykke fremover

Jeg har kommet til at skrive forkert.. - Skrev "det er aldrig hårdt at miste"..

Og der skulle ha stået ALTID.. Selvføgelig er det hårdt at miste.. - ved ik lige hvad jeg havde gang i da jeg skrev..

Må du undskylde..

Anmeld

11. januar 2013

Muhmi

Vil blot fortælle at mange graviditeter går til før man overhovedet opdager at man er er gravid... Det er meget normalt at miste, desværre... Det er derfor man virkelig kan kalde de små for mirakler, for det er en hel vild process de skal igennem i den første tid.... Men risikoen ved at miste er ikke større før eller efter man opdager at man får en SA, MA eller BIO....

Men man skal jo endelig ikke lade det tage modet fra én.. Tværdigmod, man skal bare blive ved med at prøve (så længe psyken kan holde til det) og det skal nok komme....

Tegn på infektion er feber, at man bliver dårlig og ømhed/smerter i underlivet...

Jeg har oplevet MA og BIO, så vidt jeg ved.. Og der er jeg blevet gravid måneden efter begge gange, min søn blev til på den måde og min anden søn der ligger i maven er også blevet til på den måde

Det er normalt at bløde 1-3 dage mere end normalt når man mister....

Og så vil jeg lige sige... Op med hagen... Ja, 40 uger virker som VIRKELIG lang tid... Men jeg mistede som sagt ligefør jeg fik Silas i maven og jeg var SÅ nervøs for at miste ham at jeg virkelig brugte alt alt for meget energi på at gå og være nervøs for om jeg fik lov at beholde ham derinde.. Vi kan ikke stoppe naturens gang, ligemeget hvor meget vi ønsker det.. Men man kan jo selvfølgelig passe ekstra godt på sig selv, ved ikke at stresse, ikke bære tunge ting og undgå kemikalier i graviditeten...

KÆMPE  til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.