deltids studerende/ økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.228 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. juni 2009

MaleneG

Håber der sidder nogle kloge hoveder derude, som kan give mig lidt hjælp med på vejen.

Fra august af bliver jeg deltids studerende, da min skole desværre har lavet en masse kuk i mine fag, som gør at jeg har taget dem alt for hurtigt i forhold til den tid jeg skal gå der, så det er desværre endt med at jeg mangler 2 fag, som måske løber op i. max. 6 timer om ugen, hvilket jo langt fra gør mig berettiget til SU. og har ikke mulighed for at læse flere fag, eller på højere niveauer på skolen da jeg har fået dem alle på det højeste niveau.

Jeg ringede så til kommunen, i håb om de evt. kunne fortælle mig hvad dælen jeg gør i denne her situation, når jeg står som arbejdsløs, og vitterlig ikke kan få noget job ( har søgt i 2 år  ) Men de mente desværre ikke at jeg kunne få hjælp fra dem af, når jeg ikke er fuldtids ledig.
Nu står jeg så som gravid, deltidsstuderende, uden noget hjælp at hente?

Er der nogen mennesker, som ved om der et smut i systemet, som gør at jeg alligevel kan få lidt hjælp fra evt. jobcenter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Jordbærpigen

Hvad får du af hjælp nu?

Anmeld

15. juni 2009

MaleneG

Jane84 skriver:

Hvad får du af hjælp nu?

Lige nu får jeg SU.
men jeg får den sidste rate 1/7

Anmeld

17. juni 2009

Lærke90

Kan du ikke få kontant hjælp?

Anmeld

17. juni 2009

MaleneG

Lærke90 skriver:

Kan du ikke få kontant hjælp?

Det ser desværre ikke sådan ud i skrivende stund, da jeg vil være deltids studerende, og derfor ikke ville kunne opfylde deres aktiverings krav, da jeg jo ikke vil have mulighed for at stå fuld til rådighed for dem.

Anmeld

17. juni 2009

Lærke90

Nå for pokker. Arg så kan jeg godt se at du sidder lidt i saksen.
Men synes da det er underligt kommunen ikke kan gøre noget

Anmeld

17. juni 2009

MaleneG

Nå for pokker. Arg så kan jeg godt se at du sidder lidt i saksen.
Men synes da det er underligt kommunen ikke kan gøre noget

Ja, men nu er kommunerne generelt ikke særlige gode til at hjælpe unge mennesker, medmindre de laver virkelig meget ballade, eller deres forældre er helt tosset i hovede
Så jeg må nok bare op og melde mig på jobcenteret, og håbe på at vi kan finde på en løsning der, og det er jo absolut ikke fordi jeg ikke vil arbejde, men kan vitterlig ikke få en jobsamtale i hus, og hvis jeg endelig gør så høre jeg ikke fra dem igen.
Og som tiderne ser ud nu, så bliver det ikke nemt som 18 årig, gravid, og ikke færdig uddannet endnu at få et job

Anmeld

17. juni 2009

Lærke90

Nej det har du faktisk ret i
Men håber at det flasker sig for dig, selvom det er en rigtig dum situation du sidder i nu..

Anmeld

17. juni 2009

MaleneG

Lærke90 skriver:

Nej det har du faktisk ret i
Men håber at det flasker sig for dig, selvom det er en rigtig dum situation du sidder i nu..

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.