Bas skriver:
Hej Alle.
Vi har planer om, at rejse til Hawaii i sommerferien og derfor vil høre om nogen har været der før? Kan nogen give gode tips?
Hilsen Bas
Jeg har været der 2 gange. I september 2007 og igen her i april 2012. Jeg er VILD med Hawaiiøerne, og jeg kan kun sige TAG AFSTED

Husk at der er meget stor forskel på klimaet på Hawaii, og når der på en ø kan være 30 grader og sol, kan der på en anden være 20 grader og regn. Big Island er mere "våd" end eksempelvis Oahu og Maui, så beslut jer for hvilken slags ferie i vil have. Hvis i vil have by+strand+sol, så ville jeg tage til Oahu. Maui er mere afslappet og mere ren natur, og Big Island er grovere og som sagt vådere.
En anden ting jeg vil råde jer meget til, er at leje en bil, og gerne en cabriolet, da der er så meget smukt man gerne vil se "opad", som vil være svært i en lukket bil med tag.
Hvis i kommer til Oahu, så skal i klart tage ud og snorkle, og gerne besøge den fredede nedsunkne vulkan Hanauma Bay.
På Maui er en snorkeltur til eksempelvis Molokini også fantastisk, og at snorkle med havskildpadder.
Puhaa... Jeg kan blive ved og ved om Hawaii, så spørg endelig, så vil jeg se om jeg kan svare
Anmeld