Første gangs har brug for hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.515 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

mpr

Hej tøser

Jeg kommer til jer i nød da jeg har brug for jeres hjælp!

Min kære bonusdatter Lilly havde fødselsdag i søndags og vi (hendes far og jeg) skal holde fødselsdag for hende her på lørdag og jeg skal lave en kage. Havde egentlig fundet en kage (en brun kage) og havde fundet creamerne der skulle i osv. MEN nu i dag har pigebarnet sagt hun gerne vil have en lys kage fordi hun er træt af at hendes mor altid laver brunekager/chokolade kager...

Så alt jeg havde fundet på (ikke købt endnu) skal ryddes af tavlen og jeg skal have fundet noget nyt. Så hjææælp! Skal gerne have en smørcream, + en ekstra cream. Og så en opskrift på en lys kage der smager rigtig lækker Kagen skal være til mindst 10 personer

Og vil i, må i også gerne give gode råd med fondanten (har aldrig prøvet at lave sådan en kage her før)

Evt. ting jeg skal købe for at få det hele til at se flot ud ^^ (skal på en eller anden måde jo også have dekoreret fondanten så det ikke bare er en hvid kage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

mpr

4. januar 2013

andjeo

Hej

Jeg kan anbefale drømmekagebunde med hindbær mousse og chokolade eller toblerone creme 

Jeg har en opskrift på Drømmekage på min blog:

http://kagedronning.blogspot.dk/search/label/Opskrifter-kage?m=0

Anmeld

4. januar 2013

mpr

andjeo skriver:

Hej

Jeg kan anbefale drømmekagebunde med hindbær mousse og chokolade eller toblerone creme 

Jeg har en opskrift på Drømmekage på min blog:

http://kagedronning.blogspot.dk/search/label/Opskrifter-kage?m=0

Super - Så er det vel bare uden det der oven på ikke?

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Nå ja hvor længe før den skal spises kan jeg lave den? og hvordan undgår jeg at den kommer til at smage af køleskab?

Anmeld

4. januar 2013

andjeo

Chel1992 skriver:

Super - Så er det vel bare uden det der oven på ikke?

Ja,bare kagen

1-2 dage før. Pak den godt iNd i husholdningfilm

Anmeld

4. januar 2013

mpr

andjeo skriver:

Ja,bare kagen

Super tak så vil jeg forsøge at prøve mig frem ^^

Anmeld

4. januar 2013

mpr

andjeo skriver:

Ja,bare kagen

Ved du evt. hvor jeg kan finde opskrifter på den mousse og cream? + bruger du smørcream oven i eller smøre jeg bare op med den chokolade cream?

Anmeld

4. januar 2013

mpr

Har fundet en chokolade cream.. Men kan ikke finde ud af om det er til at smøre den op eller om jeg bare skal bruge en almindelig smørcream? Plus kan det være rigtigt at den skal stå og hvile i 8 timer før jeg kan piske den op til cream?

http://kagemor.blogspot.dk/2010/08/chokoladecreme.html

Anmeld

9. januar 2013

Anettehl

Jeg kan anbefale dig at bruge Satin Ice fondant. Den smager super godt i forhold til andre mærker. Du kan købe den billigst her

www.minsoesterskage.dk

Det er vigtigt at bruge en smørcreme til opsmøring, da fondant er meget følsomt over for vand og fløde.. Dvs. at cremer lavet på flødeost og piskefløde ikke egner sig til opsmøring.

God fornøjelse. Det er super sjovt at lave kager med fondant,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.