fødsel efter sphincter ruptur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

ekebiv

Er der nogle derude der har født vaginalt uden problemer efter en sphincter ruptur??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

SAL

ekebiv skriver:

Er der nogle derude der har født vaginalt uden problemer efter en sphincter ruptur??

Hej! Ja, der har jeg... Lægerne anbefalede KS ved barn nr. 2 men jeg ville føde normalt igen... Fik foretaget en undersøgelse og fik grønt lys! Fødte for små 5 måneder siden (2 små rifter blev det til)

Anmeld

4. januar 2013

Tulle28

Jeg fik sphincter ruptur sidst og skal ikke have flere børn, men både læge og fys sagde at jeg godt må føde selv igen, hvis jeg vil.

Anmeld

4. januar 2013

ekebiv

Tulle28 skriver:

Jeg fik sphincter ruptur sidst og skal ikke have flere børn, men både læge og fys sagde at jeg godt må føde selv igen, hvis jeg vil.

Jeg må som sådan også godt men hvis jeg senere i graviditeten får problemer med at holde på luft eller afføring (som jeg heldigvis ikke har nu) vil hun stærkt fraråde mig det
Jeg har dog en teori om at jeg kun gik så meget i stykker fordi jordemoderen hev mig op på hug under de sidste 2 presseveer og så kom der jo voldsomt pres på som de ikke kunne afhjælpe.
Jeg må snakke med jordemoderen næste gang jeg skal op til hende

Anmeld

4. januar 2013

Tulle28

ekebiv skriver:

Jeg må som sådan også godt men hvis jeg senere i graviditeten får problemer med at holde på luft eller afføring (som jeg heldigvis ikke har nu) vil hun stærkt fraråde mig det
Jeg har dog en teori om at jeg kun gik så meget i stykker fordi jordemoderen hev mig op på hug under de sidste 2 presseveer og så kom der jo voldsomt pres på som de ikke kunne afhjælpe.
Jeg må snakke med jordemoderen næste gang jeg skal op til hende

For at være helt ærlig, så ved jeg ikke om jeg turde føde selv, HVIS vi en dag skulle have en 3'er. Jeg er sluppet godt fra denne, men TÆNK hvis man gik lige så meget i stykker igen?! Jeg ved godt odds'ene er små, men alligevel... Og jeg føler ellers jeg havde en drømmefødsel.

Jeg fødte på ryggen, på trods af at jeg ikke ønskede det. Det er nemlig en af de mest unaturligt stillinger at føde i, og risikoen for at briste meget er stor. Men ikke desto mindre endte jeg der alligevel (måske fordi jeg ikke nåede at få klyx - jeg stod op først, så måske jordemoderen blev lidt nervøs for, hvad hun evt. fik i hovedet, udover et barn)

Anmeld

4. januar 2013

ekebiv

Tulle28 skriver:

For at være helt ærlig, så ved jeg ikke om jeg turde føde selv, HVIS vi en dag skulle have en 3'er. Jeg er sluppet godt fra denne, men TÆNK hvis man gik lige så meget i stykker igen?! Jeg ved godt odds'ene er små, men alligevel... Og jeg føler ellers jeg havde en drømmefødsel.

Jeg fødte på ryggen, på trods af at jeg ikke ønskede det. Det er nemlig en af de mest unaturligt stillinger at føde i, og risikoen for at briste meget er stor. Men ikke desto mindre endte jeg der alligevel (måske fordi jeg ikke nåede at få klyx - jeg stod op først, så måske jordemoderen blev lidt nervøs for, hvad hun evt. fik i hovedet, udover et barn)

ha ha ha, ja det kan man jo måske godt forstå hun var lidt nervøs for
Jeg synes også jeg havde en fantastisk fødsel og mærkede heller ikke noget, har bare et naivt håb om at det var stillingen der gjorde det og ikke fordi jeg er specielt disponeret for det.
Det lyder måske pyldret/forkælet men jeg vil virkelig virkelig være ked af hvis jeg ikke må føde selv, har aldrig forstået dem der VIL have pks (uden fysisk årsag). Fik aks ved første fødsel og aldrig har jeg da følt mig mere snydt så jeg kan slet ikke forene mig med tanken om en "bestilt" fødsel
MEN jeg må heller ikke tage sorgerne på forskud, jeg har jo ingen problemer nu så hvoror skulle de lige komme i løbet af de næste 4 måneder

Anmeld

4. januar 2013

ekebiv

SAL skriver:

Hej! Ja, der har jeg... Lægerne anbefalede KS ved barn nr. 2 men jeg ville føde normalt igen... Fik foretaget en undersøgelse og fik grønt lys! Fødte for små 5 måneder siden (2 små rifter blev det til)

SKØNT at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.