Cryos lukker for salg af sæd til DK...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.811 visninger
6 svar
1 synes godt om
3. januar 2013

Sandradee82

Hejsa

Er der nogen som sidder i samme situation som os og ikke aner hvad man nu skal gøre... ??

andre spermbanker overvejer at gøre det samme pga den nye lovgivning..

rigtig trist når man ikke har andre muligheder end donorsæd når ens mand har klinefelter syndrom :-(

hilsen lille mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

raca

jeg ville tage en snak med fertilitets klinikken eller sygehuset alt efter hvor i er tilknyttet..

tror bestemt de ved mest.

og ja jeg ved godt at det aldrig bliver andet relevant for jer en doner børn. men er også sikker på der nok skal være strå til jer, der findes jo også en del danske donere.

Anmeld

9. januar 2013

ForlagetInspire

3. februar 2013

Lillemor76

Hej

Forstår godt din rådvildhed. Jeg nåede heldigvis selv at reservere, førend det trådte i kraft. Er sikker på, at det kun bliver midlertidigt. Cryos fx har taget beslutningen som reaktion på den nye lovgivning, fordi den gør det umuligt at kontrollere kravet om maks antal graviditeter per donor. Er sikker på, at der via mediers fokus mm bliver så meget pres på politikerne, at det ændres. Hvis du og din mand har ret til hjælp via det offentlige og valget af donor er underordnet, så er der jo den mulighed at benytte noget af den sæd de forskellige fertillitetsklinikker har liggende på lager. De fik jeg fx tilbudt, da jeg var til forsamtale for et par uger siden. Og dette er vel gratis.

Håber meget at det lykkes for jer. Hvordan har din mand det mon med at skulle være far til et ikke-biologisk barn? Undskyld jeg spørger, men har stået i en lignende situation og syntes det var svært at skulle opgive drømmen om et biologisk barn sammen.

mvh. Lillemor76

Anmeld

5. februar 2013

Sandradee82

Lillemor76 skriver:

Hej

Forstår godt din rådvildhed. Jeg nåede heldigvis selv at reservere, førend det trådte i kraft. Er sikker på, at det kun bliver midlertidigt. Cryos fx har taget beslutningen som reaktion på den nye lovgivning, fordi den gør det umuligt at kontrollere kravet om maks antal graviditeter per donor. Er sikker på, at der via mediers fokus mm bliver så meget pres på politikerne, at det ændres. Hvis du og din mand har ret til hjælp via det offentlige og valget af donor er underordnet, så er der jo den mulighed at benytte noget af den sæd de forskellige fertillitetsklinikker har liggende på lager. De fik jeg fx tilbudt, da jeg var til forsamtale for et par uger siden. Og dette er vel gratis.

Håber meget at det lykkes for jer. Hvordan har din mand det mon med at skulle være far til et ikke-biologisk barn? Undskyld jeg spørger, men har stået i en lignende situation og syntes det var svært at skulle opgive drømmen om et biologisk barn sammen.

mvh. Lillemor76

Hejsa

Min mand har affundet sig med at vi skal have et donor barn - han har Klinefelter så vi har ingen anden mulighed   Men selvfølgelig har vi snakket meget om det... men han vil altid være far til barnet uanset hvad

Hilsen Sandradee

Anmeld

5. februar 2013

tarkoflen

Hejsa

Jeg ved fra min veninde, der arbejder ved Nordisk cryro bank, at de ikke har lukket for salg af sæd til danske par/kvinder. Jeg snakkede med hende om det så sent som søndag aften så l kan godt få sæd. Cryos kommer også på banen igen, men det er en reaktion på nogle ændringer i lovgivningen, der giver virkelig mange problemer for sædbankerne!

Håber snart l kan få lov til at komme i gang

Anmeld

5. februar 2013

Mutti2B

De har da åbnet for salg igen. Da jeg snakkede med klinikken for nogle uger siden var der kommet styr på det igen. Man skal dog købe min 5 strå af gangen nu og der må max være børn i 12 familier pr donor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.