(februar) Trist, men nødvendig:O(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. juni 2009

nilletøz

ØVØV, hvor trælt!

Min veninde og hendes datter på 1½år har været på weekend hos os, men det har ikke kun været sjovt..

Vores kære hund Tøsen på 4år kan bestemt ikke lide små børn, så hver gang min venindes datter vil hilse på hende, knurrede hun og gik vi - 2 gange skete det.. Til sidst gad jeg ikke at skælde hunden ud, så fik hende ind i vores soveværelse, hvor hun kunne være i fred, men hun ville jo gerne være hvor vi er, men hun vil bare ikke i nærheden af pigen:O( Det størrste problem der har været er at pigen er rigtig glade for hunde, (de har mange hunde i deres familie) og vil meget gerne hen til vores hund hele tiden, men når hun har knurret en gang, tør jeg ikke at lade det ske, for tænk nu hun blir vred og bider hende!

Hun er faktisk og noget bange for vores søn Lukas, men det er før kommet her på det sidste, for i starten kunne hun godt ligge ved siden af os, når vi sad med Lukas, men nu går hun hvis vi kommer med Lukas..

Mig og kæresten har snakket om at få hende aflivet, selvom hun er så ung, men det går jo ikke, når hun knurre af børn, og hvordan blir det ikke når Lukas begynder at kravle.

Hun er en blandning af shefer og collie, og vi har hørt at coliien godt kan være lidt reseveret, og det er hun bestemt også.

Vi har en mistanke om at hun er blevet mishandlet før vi købte hende som hvalp, for det tog kæresten og mange andre (især mænd) at komme tæt på hende..

Men f... det er hårdt at tænke på at hun nok skal væk fra os, men tør heller ikke tag chancen!!! KÆMPE SNØFT!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

Moar'en

Rigtig rigtig træls. Min moster havde samme problem, de nåede bare ikke at få hunden aflivet inden den bed et barn, og det er jo forfærdelig, for alle, både barn og ejer. Det er bare ikke spor rart at skulle aflive ens kæledyr, men kan godt se problemet. Kæmpe kram til dig, håber i finder en løsning.

Anmeld

14. juni 2009

nilletøz

Lindskjold skriver:

Rigtig rigtig træls. Min moster havde samme problem, de nåede bare ikke at få hunden aflivet inden den bed et barn, og det er jo forfærdelig, for alle, både barn og ejer. Det er bare ikke spor rart at skulle aflive ens kæledyr, men kan godt se problemet. Kæmpe kram til dig, håber i finder en løsning.

Ja det er bare super træls, vi har jo haft hende helt fra lille bitte hvalp.. SNØFT.

Puha skete der meget med barnet?

Bare tanken om at vi skal af med hende, ja så blir jeg ked...
Bare hun kunne komme ud til en anden familie uden børn, men det går ikke da hun er bange for fremmede, så vi har kun den ene mulighed...

Det ville jo også være syndt for hund at hun skal ligge inde i vores seng hver gang vi har gæster...

Tusind tak for krammet... :O)

Sådan noget møg altså...

Anmeld

14. juni 2009

Moar'en

nilletøz skriver:

Ja det er bare super træls, vi har jo haft hende helt fra lille bitte hvalp.. SNØFT.

Puha skete der meget med barnet?

Bare tanken om at vi skal af med hende, ja så blir jeg ked...
Bare hun kunne komme ud til en anden familie uden børn, men det går ikke da hun er bange for fremmede, så vi har kun den ene mulighed...

Det ville jo også være syndt for hund at hun skal ligge inde i vores seng hver gang vi har gæster...

Tusind tak for krammet... :O)

Sådan noget møg altså...

nej ikke det stor, det var heldigvis en lille tæppetisser .
Kan man ikke eventuelt få fat en en hunde træner eller hunde psykolog og måske lære hende at omgås børn og andre mennesker? Aner ikke om det kan lade sig gøre men det er da et forslag.

Anmeld

14. juni 2009

Diana...

Uhh hvor kan jeg bare føle dig fuldt ud jeg var os så bange for det skete her men det gjorde det ikke,

Stort knus og mange tanker til dig,

Anmeld

15. juni 2009

Mira0911

I har da os muligheden for at få hende på et internat? Jeg ved så ikke hvordan det er sådan et sted... Og der finder de da nye hjem til dem... Kan jo være hun bliver en hel anden en, hvis hun kommer ud til en anden familie...

Anmeld

15. juni 2009

Muffinmus

Mine forældre har jo også aflivet deres hun fordi den begyndte at knurre af min søn bare han var på vej i hundens retning....Dyrlægen sagde at en knurrende hund ikke bliver bedre, kun værre.
Så de fik han aflivet for nogle mdr siden og det ernu rarere at besøge dem.
Det var en hård beslutning, men har lige som jeres haft flere ejere og den ville ikke have godt af at blive sndt et 5 sted hen desværre.
Og ja, man kan godt betale de 500 kr for at aflevere den et sted, men den vil kun få lov til at blive der kort tid- så er detr frvel igen. De får alt for mange hunde idn til at kunne have dem i lang tid desværre.
Og en knurrende hund der ikek er god til børn er meget svær at adoptere væk.

Anmeld

15. juni 2009

nilletøz

Guskelov for det, kunne bare lige se for mig at barnet var blevet skambidt....

Hmm jo du siger noget, den tanke har jeg slet ikke haft, det må jeg lige undersøg om kan lade sig gøre...
Så kan de også være vi finder oversagen til hvorfor hun ikke kan lide små børn...

Tak for forslaget..

Anmeld

15. juni 2009

nilletøz

Ja det har vi også snakket om, men tror ikke det vil gå, da hun er meget bange for fremmede mennekser, tror ikke hun vil forandre sig, for når hun er blevet passet et sted hende, har hun ikke vil spise drikke, eller på gaden.. Og plus hun har knurrede af dem hun er blevet passet af.. Så hun er ikke blevet passet så meget ude...

Men ellers et super godt, forslag, tak...

Anmeld

15. juni 2009

nilletøz

MariaE skriver:

Mine forældre har jo også aflivet deres hun fordi den begyndte at knurre af min søn bare han var på vej i hundens retning....Dyrlægen sagde at en knurrende hund ikke bliver bedre, kun værre.
Så de fik han aflivet for nogle mdr siden og det ernu rarere at besøge dem.
Det var en hård beslutning, men har lige som jeres haft flere ejere og den ville ikke have godt af at blive sndt et 5 sted hen desværre.
Og ja, man kan godt betale de 500 kr for at aflevere den et sted, men den vil kun få lov til at blive der kort tid- så er detr frvel igen. De får alt for mange hunde idn til at kunne have dem i lang tid desværre.
Og en knurrende hund der ikek er god til børn er meget svær at adoptere væk.

Ja det er ikke sjovt, når ens bedste ven, bliver aflivet, vores hund krurrede også bare hvis min datters veninde kom ind i stuen,
og det er bare et dårligt tegn..

Nej tror desværre hellre ikke selv hun blir bedre, men være..
Men bare tanken om at hun skal aflives blri jeg ked,
men tror ikke hun skal andre steder hen,
eller jeg vil hellere sige det skal hun ikke, for hun vil blive mere end kuldret af det, og vil slet ikke følge sig hjemme, hun er en meget special hund...
Hvis hun ikke kan lide folk går hun væk, eller gemmer sig, så hun vil
slet ikke falde til et andet sted, og vil have det dårligt med at
hun skulle på et internat..

hunde der knurre blir som du selv siger ikke bedre men være..

Men synes det er pisse hårdt at hun skal aflives, men har intet valg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.