Fordomme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Sophie90

Bertris skriver:

Jeg har det sådan at tatoveringer er kunst, og alle kan ikke være enige når det gælder kunst, og hvorfor skulle man være en dårligere forældre fordi man har et brændende kranie på armen? 

- kan ikke se hvordan ens udseende kan have betydning for hvor gode forældre man er  

Så derfor dømmer jeg ikke over tatoverede og piercede forældre!  

Jaa det er præcis det jeg mener, men oplever bare enormt mange i min hverdag der kommenterer det.. De stirrer og røre faktisk også ved mine piercinger i ansigtet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

B&J

Animalia skriver:

Dejligt at høre  Det er fanme irriterende folk ikke kan se ud over det.. 

det er nemlig træls, den debat havde vi også på et tidspunkt på HG da jeg gik der, og jeg var den eneste ud af 25 i klassen der syntes man ikke skulle have fordomme, de andre ville heller en der ikke havde piercinger men så hammer godt ud ak ja, men sådan er det jo desværre tit.....

Anmeld

2. januar 2013

Sophie90

Yurie skriver:

Der var faktisk en artikel fra jobcenter kbh, hvor der var et billede af en kvinde i slutningen af tyverne. Hun var meget bleg og havde en del piercinger. Der var mange kommentarer, men ikke om artiklen men om hende.
"hun får aldrig arbejde når hun ser sådan ud" og andre ting.
Min storebror er også dækket af tattoveringer og er skaldet, men han ville aldrig gøre end andet menneske ondt.

Jaa det oplever jeg desværre også meget..

Anmeld

2. januar 2013

Bertris

Animalia skriver:

Jaa det er præcis det jeg mener, men oplever bare enormt mange i min hverdag der kommenterer det.. De stirrer og røre faktisk også ved mine piercinger i ansigtet 

Ej jeg kan ikke lide vis folk begynder at pille mig i ansigtet bare pga. en piercing eller flere :s 
Har godt nok ikke haft synlige piercinger i et par år, men det ændre ikke min holdning  

Anmeld

2. januar 2013

tarkoflen

Jeg må indrømme, at jeg tænker mit, når jeg ser folk, der er overtatoverede i ansigtet! Her snakker vi ikke om et par stjerner ved øjnene eller en lille tatovering på øreflippen eller hvad man nu ser, men tribal (staves) tatoveringer eller lignende der fylder det meste af ansigtet!

I forhold til piercinger, så må folk da selv om, hvad de gør... Jeg er slet ikke til det, men det er jo bare min mening =)

Men alt efter i hvilket erhverv man søger, så er der nogle der vil vælge en fra, og man afskriver nogle arbejdspladser, også selvom man vil være hårdt arbejdende og sikkert er dygtig til sit job! Men hvis der er en anden, der er lige så kvalificeret eller måske lidt mindre kvalificeret, så er der rigtig mange arbejdsgivere, der ville vælge den anden, baseret på udseende! Og det må man jo tage med, når man har valgt som man har...

Anmeld

3. januar 2013

Dinna88

længe leve mangfoldighed! Ingen fordomme her - kun overfor folk der vitterligt ikke kan se hvad der er pænt til dem. 

Jeg er piercet og tatoveret. I dén grad mere tatoveret end piercet, da mine piercings blev lavet, da jeg var for ung til tatoveringer. Men jeg har synlige tatoveringer, og har IKKE i sinde at dække dem til. Jeg vil gerne gå på kompromis for mit arbejde, men min kommende arbejdsgiver skal ikke bede mig om, at gå med langærmede bluser i 35 graders varme. Må hellere lige få med, at jeg skal undervise på gym/uni. 

Mine tatoveringer og piercings er en KÆMPE del af mig, og kan du ikke acceptere dem, så kan du helt sikkert ikke acceptere mig. Og det er stensikkert, at der kommer flere på med tiden. Og det bliver på armene - ligesom de andre. Jeg får mine tatoveringer synlige steder fordi jeg elsker dem, og fordi jeg er stolt af dem.  

Jeg har mødt den der "du finder IKKE arbejde, sådan som du ser ud!" - men let's face it. Vi kan i dag virkelig se langt ud over et par tatoverede arme. Du ser butiksmedarbejdere med sleeves. Du ser pædagoger med tatoveringer. Du ser sygeplejersker med tatoveringer. Jeg tror nok, at jeg skal klare den

Fordomme er noget fis, og det spild af energi. 

Anmeld

3. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Dinna88 skriver:

længe leve mangfoldighed! Ingen fordomme her - kun overfor folk der vitterligt ikke kan se hvad der er pænt til dem. 

Jeg er piercet og tatoveret. I dén grad mere tatoveret end piercet, da mine piercings blev lavet, da jeg var for ung til tatoveringer. Men jeg har synlige tatoveringer, og har IKKE i sinde at dække dem til. Jeg vil gerne gå på kompromis for mit arbejde, men min kommende arbejdsgiver skal ikke bede mig om, at gå med langærmede bluser i 35 graders varme. Må hellere lige få med, at jeg skal undervise på gym/uni. 

Mine tatoveringer og piercings er en KÆMPE del af mig, og kan du ikke acceptere dem, så kan du helt sikkert ikke acceptere mig. Og det er stensikkert, at der kommer flere på med tiden. Og det bliver på armene - ligesom de andre. Jeg får mine tatoveringer synlige steder fordi jeg elsker dem, og fordi jeg er stolt af dem.  

Jeg har mødt den der "du finder IKKE arbejde, sådan som du ser ud!" - men let's face it. Vi kan i dag virkelig se langt ud over et par tatoverede arme. Du ser butiksmedarbejdere med sleeves. Du ser pædagoger med tatoveringer. Du ser sygeplejersker med tatoveringer. Jeg tror nok, at jeg skal klare den

Fordomme er noget fis, og det spild af energi. 

Men du ved godt, at når jeg ser dig, så kan jeg ikke se personen bag disse tattoos. Derfor ville jeg aldrig lade dig passe mine børn

Jeg synes, det er noget pjat at have fordomme pga folks udseende. Du må se ud, præcis som du lyster, såvel som jeg må se ud, som jeg lyster.
Det er personligheden og evnerne, der har betydning - ikke en piercing eller tattoo.
Jeg ville aldrig selv have en tattoo, men det gør da ikke, at jeg har fordomme mod dem, der vælger anderledes.

Længe leve mangfoldigheden

Anmeld

3. januar 2013

FrkZier

Animalia skriver:

Hej piger, 

Jeg ville høre hvad jeres meninger er om også bare folk generelt med mange piercinger og tatoveringer, men specielt som forældre? hvad er jeres tanker om det? 

Spørger fordi jeg tit oplever MANGE fordomme på mit arbejde (hvor folk nærmest bliver overraskede når jeg gør mit arbejde godt og siger 'hold da op, du gør det jo godt selvom du ser så mærkelig ud' 

bring it! :-)

Jeg har ingen fordomme mod de mennesker der er bag alle piercingerne og tatoveringerne - da jeg var yngre (14-15-16) gik jeg kun i stort, nitter og sikkerhedsnåle, det var som men bare en fase jeg skulle igennem, og det gjorde mig altså ikke til noget dårligt menneske(tror jeg)

men skal være ærlig og sige at når jeg ser voksne mennesker der stadig ser sådan ud, kan jeg godt undre mig lidt over de ikke er vokset fra det - da det i min verden bare lidt er en teenage ting nogen skal igennem

Anmeld

3. januar 2013

mpr

Animalia skriver:

Hej piger, 

Jeg ville høre hvad jeres meninger er om også bare folk generelt med mange piercinger og tatoveringer, men specielt som forældre? hvad er jeres tanker om det? 

Spørger fordi jeg tit oplever MANGE fordomme på mit arbejde (hvor folk nærmest bliver overraskede når jeg gør mit arbejde godt og siger 'hold da op, du gør det jo godt selvom du ser så mærkelig ud' 

Jeg har fordomme.. Men det kommer nok også ud fra at jeg som noget yngre var i et "miljø" med det vi kaldte alternative mennesker :p Og 70% af dem der var i det som havde masser af tatoo's og pircinger lavede ballade eller havde meget stærke og agrassive holdninger om politiet osv. Og flere af dem røg og tog stoffer + drak sig i hegnet hele tiden.. Så der fra har jeg mine fordomme men jeg dømmer ikke direkte. Jeg vil ikke have en holdning om bestemte personer før jeg lærer dem at kende fordi jeg præcis også har mødt det modsatte Men jeg kan godt overveje om nogle personer er på den og den måde hvis der er masser af tatoo's og pircinger  

Anmeld

3. januar 2013

Isabella_mor

Animalia skriver:

Hej piger, 

Det kender jeg godt..

nu har jeg så ikke nogen piercinger længere. men da jeg havde fik jeg samme respons.. det er sgu underligt...

tror det er fordi at der er nogle der har den opfattelse af at folk med piercinger og tattoveringer og dem der generelt ser alternative ud, er dovne punkertyper som ikke gider lave noget... og kører bumsestilen. Og så bliver de vel overraskede når deres fordomme ikke holder stik..

jeg har hvertfald hørt den sammenligning før..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.