Hvordan med velsignelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.

Skriver lige anonymt, da vi endnu ikke har offentliggjort vores planer

Vi blev viet på rådhuset i 2011, og vi har planer om at blive velsignet i kirken på vores 3 års bryllupsdag, altså i 2014.

Er der nogen herinde der har holdt bryllup på den måde? Altså først vielse på rådhuset og senere velsignelse i kirken?
Kan vi stadig fastholde "normerne"? Kan min far følge mig op ad kirkegulvet, eller kan man ikke det, når man nu er gift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Hej piger.

Vi blev viet på rådhuset i 2011, og vi har planer om at blive velsignet i kirken på vores 3 års bryllupsdag, altså i 2014.

Er der nogen herinde der har holdt bryllup på den måde? Altså først vielse på rådhuset og senere velsignelse i kirken?
Kan vi stadig fastholde "normerne"? Kan min far følge mig op ad kirkegulvet, eller kan man ikke det, når man nu er gift?

Min svigerinde er præst, og jeg ved, at den eneste forskel på en kirkelig vielse og en kirkelig velsignelse er et par ændringer i tekste, faktisk mest, at den kirkelige velsignelse er lidt mere "moderne" og der bliver enkelte steder ændret lidt i ordlyden.. så hvis du gerne vil have det så tæt op af en vielse, så er det også det du får =)

Anmeld

2. januar 2013

oerbaek

Anonym skriver:

Hej piger.

ja sådanne gjorde vi først på rådhuset så 2 år senere i kirken

jeg blev fulgt op af kirkegulvet af min far, alt var ligesom en almindelig kirkelig vielse Du kan bare skrive hvis du har spørgsmål

Anmeld

2. januar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Min svigerinde er præst, og jeg ved, at den eneste forskel på en kirkelig vielse og en kirkelig velsignelse er et par ændringer i tekste, faktisk mest, at den kirkelige velsignelse er lidt mere "moderne" og der bliver enkelte steder ændret lidt i ordlyden.. så hvis du gerne vil have det så tæt op af en vielse, så er det også det du får =)

Okay, fedt tak for dit svar

Det eneste jeg så er i tvivl om er, om min far kan følge mig op ad kirkegulvet. Jeg skal jo ikke "gives væk", når nu vi er gift.

Anmeld

2. januar 2013

oerbaek

Anonym skriver:

Det eneste jeg så er i tvivl om er, om min far kan følge mig op ad kirkegulvet. Jeg skal jo ikke "gives væk", når nu vi er gift.

det var så lidt  

Det kan han godt, det gjorde min far.

Anmeld

2. januar 2013

Anonym trådstarter

oerbaek skriver:

ja sådanne gjorde vi først på rådhuset så 2 år senere i kirken

jeg blev fulgt op af kirkegulvet af min far, alt var ligesom en almindelig kirkelig vielse Du kan bare skrive hvis du har spørgsmål

Det lyder rigtig godt tak for dit svar.

Jeg vil meget gerne følges op ad min far, men vidste ikke om man kunne det, når man nu er gift
I skulle også sige ja til hinanden i kirken så?

Det kan være der dukker nogle flere spørgsmål op, så måske jeg skriver til dig senere der er jo lang tid til 2014 - er bare så småt startet med nogle små planer

Anmeld

2. januar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Det kan du tro han kan

Er sikker på, at I får en skøn dag, lige som I gerne vil have det

Anmeld

2. januar 2013

oerbaek

Anonym skriver:

Det lyder rigtig godt tak for dit svar.

Jeg vil meget gerne følges op ad min far, men vidste ikke om man kunne det, når man nu er gift
I skulle også sige ja til hinanden i kirken så?

Det kan være der dukker nogle flere spørgsmål op, så måske jeg skriver til dig senere der er jo lang tid til 2014 - er bare så småt startet med nogle små planer

ja vi sagde også JA til hinanden i kirken  

Du er meget velkommen tila t skrive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.