Læring som psykologisk begreb er traditionelt blevet defineret som indre processer, hvor en ændring i adfærd, i det mindste en relativt permanent ændring, opstår som følge af erdaringer, øvelser eller lign.. Det forudsættes så, at æn dringern ikke bror på tilfældige omstædnigheder, forårsagede af for eksempel medicin eller træthed |
Hvad læser du? Jeg er ikke uddannet i det her overhovedet, men synes egentlig det står meget godt i teksten. Læring er altså en forholdsvis permanent ændring i adfærd, der kommer på baggrund af erfaringer, øvelser eller lignende. Disse ændringer må ikke skyldes f.eks. medicin osv som der står i teksten.
Det kan være et lille barn, der skal putte klodser i et hul med samme form som klodsen. Det første stykke tid er barnet måske ikke så god til det, men langsomt lærer barnet af øvelsen. Der er altså sket en ænring i barnets adfærd gennem denne øvelse. Det har lært noget. Det har gjort sig nogle erfaringer. Næste gang kan barnet løse opgaven nemmere fordi det har lært noget fra sidst.
For at det er læring, skal det altså ikke være tilfældigt, at barnet gangen efter, er bedre til øvelsen, men det skal være mere eller mindre permanent før man kan kalde det læring.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men vil gerne forsøge at hjælpe.
Anmeld