Hjælp søges til at forstå

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

Rixer

Hej

Jeg skal snart til en førsteårsprøve og jeg forstår ikke hvad lillemyr mener her om læring

Læring som psykologisk begreb er traditionelt blevet defineret som indre processer, hvor en ændring i adfærd, i det mindste en relativt permanent ændring, opstår som følge af erdaringer, øvelser eller lign..  Det forudsættes så, at æn dringern ikke bror på tilfældige omstædnigheder, forårsagede af for eksempel medicin eller træthed

??

Hvordan skal man forstå det her ? Hvordan kan jeg vise at jeg har oplevet det i praksis(klub)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Vilgerneværegravid

Læring som psykologisk begreb er traditionelt blevet defineret som indre processer, hvor en ændring i adfærd, i det mindste en relativt permanent ændring, opstår som følge af erdaringer, øvelser eller lign..  Det forudsættes så, at æn dringern ikke bror på tilfældige omstædnigheder, forårsagede af for eksempel medicin eller træthed

Hvad læser du? Jeg er ikke uddannet i det her overhovedet, men synes egentlig det står meget godt i teksten. Læring er altså en forholdsvis permanent ændring i adfærd, der kommer på baggrund af erfaringer, øvelser eller lignende. Disse ændringer må ikke skyldes f.eks. medicin osv som der står i teksten.

Det kan være et lille barn, der skal putte klodser i et hul med samme form som klodsen. Det første stykke tid er barnet måske ikke så god til det, men langsomt lærer barnet af øvelsen. Der er altså sket en ænring i barnets adfærd gennem denne øvelse. Det har lært noget. Det har gjort sig nogle erfaringer. Næste gang kan barnet løse opgaven nemmere fordi det har lært noget fra sidst. 

For at det er læring, skal det altså ikke være tilfældigt, at barnet gangen efter, er bedre til øvelsen, men det skal være mere eller mindre permanent før man kan kalde det læring. 

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men vil gerne forsøge at hjælpe.

Anmeld

2. januar 2013

Rixer

Tusind tak for forståelsen, hvordan hænger det så sammen med bordtennis, jeg læser til pædagog i øvrigt.  Hvis barnet ikke kan finde ud af det, jamen så viser jeg hvordan det skal gøres.. Så går der 3 uger og bom barnets kan det bedre end sidste gang og barnet skifter adfærd altså dengang var det bange for at det blev pinlig, men nu har hun så lært sig til den evne at hun kan save en bold.. Førhen kunne hun ikke og det har så udviklet hende til noget positivt må man sige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.