Morgenkvalme!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

753 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. juni 2009

Mona22

Hej...

Jeg er ikke ret langt henne i mina graviditet 5+3. Og har allerede fået morgenkvalme.
Problemet er det ikke kun er kvalmen, og det kan da umuligt være sundt for både mig og baby at jeg går og kaster op de første par timer af dagen.

Er der nogen der har nogle råd eller ideer til hvordan jeg kommer af med kvalmen?

Kærligst

Mona 5+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

Lise

Sørg for at spise tit. Det hjalp mig meget at spise citrusfrugt den første tid. Når jeg kunne mærke kvalmen var på vej, så var det bare om at få noget mad i maven, selvom det måske er det man har mindst lyst til - men det hjælper altså.

Anmeld

14. juni 2009

Mira0911

Mona22 skriver:

Hej...

Jeg er ikke ret langt henne i mina graviditet 5+3. Og har allerede fået morgenkvalme.
Problemet er det ikke kun er kvalmen, og det kan da umuligt være sundt for både mig og baby at jeg går og kaster op de første par timer af dagen.

Er der nogen der har nogle råd eller ideer til hvordan jeg kommer af med kvalmen?

Kærligst

Mona 5+3

Jeg døjede med kvalme under hele graviditeten...
Jeg fik tilbudt akupunktur... Virkede til tider... Køre din JM ikke med sådan noget ? 

Anmeld

14. juni 2009

mortil(nichlasogmathias)

Mona22 skriver:

Hej...

Kærligst

Mona 5+3

jeg havde kvalme og kastede op hele min graviditet med nichlas.... puha intet hjalp, så jeg måtte bare leve med at alt mad kom op igen hver gang jeg havde spist....jeg fik afvide at det ikke gjorde noget ved barnet, den lille sku nok få hva den skal bruge, bare du drikker en masse vand.. de flestes kvalme stopper efter 12 uger.. så lad os håbe din gør det.. jeg er selv gravid nu, og døjer meget med kvalme... så kan godt følge dig.. det er ikke til at holde ud...

Anmeld

14. juni 2009

Leneur

Prøv at spise lidt kiks inden du står op om morgenen og mens du stadig ligger ned. Det hjalp ihvertfald mig da jeg havde morgenkvalme, så måske hjælper det også dig.
Knus

Anmeld

14. juni 2009

Betina88

Jeg fik min kvalme da jeg var over en måned henne , og det havde jeg i en måned ca . Ka' ikk' huske , hvor lang tid . Men ha' ikk' haft kvalme lige siden .. Så det er bare skønt ..

Men vil da lige sige at der gik en uge imellem indtil jeg fik kvalme igen ..

Anmeld

14. juni 2009

Mona22

Tusind tak for de mange gode råd, vil jeg da prøve noget af.

Med hensyn til JM så er jeg som skrevet ikke så langt henne, og vi skal flytte i hus i morgen langt fra hvor vi bor nu, så jeg har valgt at vente med at kontakte min læge yderligere til jeg finder en der hvor vi skal bo.
Så han eller hun følger mig fra starten. Det gover mig lidt mere tryghed i stedet for jeg skal starte ved en læge og så skifte til en ny.

Men tusind tak for de mange råd.. Vil helt sikkert igang med at eksperimentere!!!

Anmeld

14. juni 2009

Betina88

Det var så lidt ..

Held og lykke med det hele ..

Anmeld

14. juni 2009

Lone Jakobsen

vil også som nogen af de andre sige kiks...knækbrød og andet "tørt" og så generelt sørge for ikke at blive for sulten.
da jeg ventede nr. 3 drak jeg meget de små milkshake fra matilde...de tog kvalmen helt super. ellers har jeg hørt at mandler sku være godt.
igen er det nok en trøst at det ikke går ud over barnet....og så at det (for de fleste) aftager omkring 12. uge
men jeg føler med dig... jeg havde konstant kvalme de første 12 uger og jeg levede nærmest af marie kiks
Lone 37+6

Anmeld

14. juni 2009

AnneKH

Hej Mona.

Jeg døjede også rigtig, rigtig, rigtig meget med morgenkvalme. Du ved, den morgenkvalme er fortsatte hele dagen!  Og jeg fandt ret hurtigt ud af, at hvis jeg havde en god start på morgenen, så havde kvalmen det også bedre resten af dagen! jeg havde en pakke knækbrød og en glad saftevand stående ved min seng, og så satte jeg mit vækkeur til at ringe en halv time før. Den ekstra halve time brugte jeg på at få lidt i maven, og få en stille start på dagen! Og det hjalp for mig!! 

Jeg er nu 12+1, og er HELDIGVIS fuldstændig ovre min kvalme! Til gengæld har jeg 100% mere energi end før!

jeg håber din kvalme snart går over..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.