Det der med sproget en en svær en

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
og Jesse er ikke helt god til det. Det er blevet bedre over kort tid, men han er stadig "bagud". Vi tager det stille og roligt, for det kommer nok, men vi er begyndt at have fokus på ord. Bl.a. når han griner spørger vi "er det sjovt"? og nu er han begyndt at sige "det er sjov" når han laver noget han godt kan lide :) I denne uge har vi fokus på ordet sovs...når han vil have mere sovs til aftensmad hedder det: be om mere sovs. Han har det næsten (be om mere sov) så jeg understreger ordet ved at sige sovzzzzzz

I går aftes havde han hoppeleg (står på pudslebordet, tæller to TO og hopper i vores arme) og da han havde gjort det nogle gange "igen..det er sjovs" :D

Nå men vi har et mindre problem med et enkelt ord: far. Han siger farfar og farmor, men far hedder amoar. Nogen ide til hvordan vi får ham lært det ord? Selvom Henrik ikke vil indrømme det, kan jeg mærke at han er lidt ked af, at Jesse ikke kan sige far endnu.

Kh Jeanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2008

Honningblomst

Hedder hedder mor Ea, men far hedder far...oldemor hedder oldefar og bedsteforældrene hedder alle farfar.
Det kommer jo pludseligt...børn tager det i det tempo de nu har...mine de to små har været super dygtige motorisk og meget hurtigt, men især søn nummer to var lidt langsom med sit sprog. Sagde intet næsten da han blev to og da han var tre, der havde han et flot sprog og et KÆMPE ordforråd...bare vent, ordene er der inde..;) tror jeg.
Knus Eva...

Anmeld

14. marts 2008

1977

Profilbillede for 1977
Åhhh ja ordene er derinde. Han snakker så jeg får stres i ørene ;) Desværre fatter vi ikke en dyt af hvad han siger :( Men ja det kommer, det ville bare være rart han kunne sige far :)

Anmeld

17. marts 2008

Grunert

Vores datter fra maj 2006 snakker heller ikke ret meget. Min SP siger at det altså er meget normalt og at vi ikke skal bekymre os. Det er først hvis barnet bliver 3 år uden at have noget synderligt ordforråd at man sætter ind overfor det. Filippa kan sige mor, far, mere, tak. Sådan meget gængse ord, lige nu hedder far dog mor :) Og hvis vi spørger hende om hun kan sige mormor og farfar, så kan hun også det, men morfar og farmor er lidt svære. Idag satte hun for første gang to ord sammen " se mor". det er så dejligt når der sker fremskridt.

Jeg tror det er det rigtige i gør, mht. til at lære ham ordene, det e rogså sådan vi gør herhjemme, og vi vil heller ikke pæce hende, det kommer når det kommer :)

Knus Christina og Filippa 040506

Anmeld

17. marts 2008

Pia.

Er det ikke bare skønt som de snakker nu...

Hvad angår sprog har jeg haft og har 3 meget dygtige børn som taler meget flot i en alder af 2 år - Mads siger jo som du allerede ved alt... tæller til 15 nu og kan synge hele sange alene....
Til gengæld har ingen af dem kravlet og de gik først da de var 1½ år alle tre....

Han skal nok sige far lige pludselig det er jeg helt sikker på...

Sødt han sagde sjovs *GG*

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.