Pædagog uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg har valgt at jeg vil arbejde i en børnehave eller vuggestue, men hvilken vej kan jeg tage uddannelsen? (gerne udenom Social- og sundshedsskolen) er der andre steder jeg kan tage den form for uddannelse? Jeg er bosat nær Aarhus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Tip!

Jeg har læst hg og efter barsel med min søn, da læste jeg hf for at komme ind på pædagog seminariet. 

hvis du har en gymnasiel baggrund, så kan du søge ind, ellers tag pædagog fag pakken på hf. 

Jeg er på mit 3. Semester nu.. Elsker Mit fag  

Anmeld

27. december 2012

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg har valgt at jeg vil arbejde i en børnehave eller vuggestue, men hvilken vej kan jeg tage uddannelsen? (gerne udenom Social- og sundshedsskolen) er der andre steder jeg kan tage den form for uddannelse? Jeg er bosat nær Aarhus 

Pædagog seminariet :-) det er super fedt! :-)

Anmeld

27. december 2012

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Jeg har læst hg og efter barsel med min søn, da læste jeg hf for at komme ind på pædagog seminariet. 

hvis du har en gymnasiel baggrund, så kan du søge ind, ellers tag pædagog fag pakken på hf. 

Jeg er på mit 3. Semester nu.. Elsker Mit fag  

Så jeg skal tage HF og så bagefter på pædagog seminariet?

Hvor mange år tager det fra HF til man begynder på uddannelsen så? jeg har ingen forstand på hverken uddannelse mm.

Anmeld

27. december 2012

Anonym trådstarter

Lykke:) skriver:

Pædagog seminariet :-) det er super fedt! :-)

Skal man have sin 9 klasse, eller hvad skal man have før man starter? 

Anmeld

28. december 2012

Tip!

Anonym skriver:

Hvor mange år tager det fra HF til man begynder på uddannelsen så? jeg har ingen forstand på hverken uddannelse mm.

hf tager 2 år, pædagog Semi tager 3 1/2 år.. 

Anmeld

28. december 2012

Dinna88

Anonym skriver:

Og så vil jeg lige fortælle dig, at snittet for pædagoguddannelsen er SÅ skiftende, at det er helt utroligt. I Randers skulle du faktisk have et snit på næsten 8 i år, imens det et andet sted (kan ikke huske hvor) var ekstremt lavt. Så på HF skal du gå efter et ret godt snit, så er du helt sikker nemlig.

Anmeld

28. december 2012

wamse

Jeg tog hf-enkeltfag på 1 år. Jeg går på seminaret i Esbjerg nu  

Anmeld

28. december 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Jeg går selv på pæd semi og har taget hf enkeltfag enden for at komme ind.
Ved ikke hvor du er fra men mit råd er semi i århus. Er selv i randers og helt personligt så midster man motivationen og lysten til at tage en uddannelse når man kun skal være afsted 2 gange om ugen i få timer

Anmeld

29. december 2012

Lykke:)

Anonym skriver:

Skal man have sin 9 klasse, eller hvad skal man have før man starter? 

Ja, man skal have 9 klasse. :-)
Og på kvote 1 skal man have en fuld gymnasiel uddannelse :-)
Fandt det her på ug.dk

Studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), eux eller gymnasialt indslusningskursus for fremmedsprogede (GIF).
Social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt dansk C, naturfag C og engelsk D.
Pædagogisk assistentuddannelse samt dansk C, samfundsfag C og engelsk E.
Anden adgang med 4 gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk B, samfundsfag C samt ét valgfrit fag på C-niveau. Hvert enkeltfag skal være afsluttet, dvs. der skal enten være udstedt et prøvebevis eller et deltagerbevis, jf. eksamensbekendtgørelsens bestemmelser, og karakteren for enkeltfaget skal være mindst 02.
Kvalifikationer, der efter en realkompetencevurdering kan sidestilles med de fastsatte adgangskrav.

Håber det giver mening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.