Øh ja, det er måske et lidt dumt spørgsmål, men kender i ikke det, når det virker som om, at det er for godt til at være sandt, og så kommer man i tvivl?
Nå men jeg sad lige og kiggede på budgettet. Vi har valgt at medregne børnepenge i det generelle budget, og så ligger vi til gengæld 1200 kroner over på en konto til Rose hver måned, hvorfra vi køber tøj og andet udstyr hun nu skulle have brug for. Men så var jeg i tvivl om hvor jeg skulle ligge børnepengene nu her, kontomæssigt, for jeg synes ikke jeg kunne få det til at passe. Og nu har jeg regnet efter, og tilsyneladende ser det sådan ud, at børnepengene er helt til overs. Altså selv når vi trækker penge fra til opsparing (1500/md), Rosekonto, budgetkonto, mad, lommepenge (vi får 1500 hver/md), så giver det ikke mere end vi får ind på kontoen hver måned UDEN børnepengene. Kan det virkelig passe, tror i? Er helt bange for, at jeg har overset noget. For hvis ikke er det da bare super fedt, at børnepengene blot er en ekstra bonus, selv når vi har lagt 1200 fra til Rose (og derudover 100 på børneopsparing og 100 på konfirmationsopsparing).
Hvad ville i så gøre? Jeg tænker om jeg bare skal ligge dem ind på vores opsparing, og når så hun mangler noget større, som ikke kan trækkes fra de månedlige 1200, så tage dem derfra. Eller er det dumt?
Hilsen en forvirret, som er vant til at have økonomisk underskud, og derfor dårligt nok kan tro det...
Anmeld