Er børnepengene så til overs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. december 2012

Frøken J.

Øh ja, det er måske et lidt dumt spørgsmål, men kender i ikke det, når det virker som om, at det er for godt til at være sandt, og så kommer man i tvivl?

Nå men jeg sad lige og kiggede på budgettet. Vi har valgt at medregne børnepenge i det generelle budget, og så ligger vi til gengæld 1200 kroner over på en konto til Rose hver måned, hvorfra vi køber tøj og andet udstyr hun nu skulle have brug for. Men så var jeg i tvivl om hvor jeg skulle ligge børnepengene nu her, kontomæssigt, for jeg synes ikke jeg kunne få det til at passe. Og nu har jeg regnet efter, og tilsyneladende ser det sådan ud, at børnepengene er helt til overs. Altså selv når vi trækker penge fra til opsparing (1500/md), Rosekonto, budgetkonto, mad, lommepenge (vi får 1500 hver/md), så giver det ikke mere end vi får ind på kontoen hver måned UDEN børnepengene. Kan det virkelig passe, tror i? Er helt bange for, at jeg har overset noget. For hvis ikke er det da bare super fedt, at børnepengene blot er en ekstra bonus, selv når vi har lagt 1200 fra til Rose (og derudover 100 på børneopsparing og 100 på konfirmationsopsparing).

Hvad ville i så gøre? Jeg tænker om jeg bare skal ligge dem ind på vores opsparing, og når så hun mangler noget større, som ikke kan trækkes fra de månedlige 1200, så tage dem derfra. Eller er det dumt?

Hilsen en forvirret, som er vant til at have økonomisk underskud, og derfor dårligt nok kan tro det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Isabella_mor

har du husket dagpleje/vuggestue? 

Anmeld

27. december 2012

Frøken J.

Isabella_mor skriver:

har du husket dagpleje/vuggestue? 

Ja, det er med på budgetkontoen

Anmeld

27. december 2012

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Ja, det er med på budgetkontoen

jamen så er i da bare heldige at have lidt til overs...  

Anmeld

27. december 2012

Frøken J.

Isabella_mor skriver:

jamen så er i da bare heldige at have lidt til overs...  

Hold da op - Det er bare en helt vildt underlig fornemmelse, synes ikke vi har haft andet end økonomisk bøvl og har end ikke kunne ligge på opsparing, men efter vi valgte at få fællesøkonomi er det som om, at det hele bare kører! Det er godt nok en ny følelse. Det bliver dog lidt anderledes når kæresten går fra praktikløn til SU, men så er dte jo kun godt at have en buffer!

Anmeld

27. december 2012

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Hold da op - Det er bare en helt vildt underlig fornemmelse, synes ikke vi har haft andet end økonomisk bøvl og har end ikke kunne ligge på opsparing, men efter vi valgte at få fællesøkonomi er det som om, at det hele bare kører! Det er godt nok en ny følelse. Det bliver dog lidt anderledes når kæresten går fra praktikløn til SU, men så er dte jo kun godt at have en buffer!

jeg gad godt at kende følelsen. det gør jeg desværre ikke.. 

men hellere have plus end minus.

så kan i vidst godt forkæle jer selv lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.