Sosu-assistentuddannelsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. december 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved, om man kan få merit for hjælper-uddannelsen? Jeg har taget gymnasiet, har meget erfaring fra både hjemmeplejen, plejehjem (inklusiv demente). Tænker om man kan blive optaget på assistenten uden at have taget hjælperen? Hvis der er nogle assistenter, der kan fortælle om uddannelsen, vil jeg også gerne høre fra jer. Måske nogen der har læst videre fra assistenten til jordemoder eller lignende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg mener ikke at du kan få merit for hele hjælper-uddannelsen. Men er sikker på at du kan få en del merit under hjælperen - og så blive assistent derefter

Anmeld

27. december 2012

minskat

Anonym skriver:

Er der nogen der ved, om man kan få merit for hjælper-uddannelsen? Jeg har taget gymnasiet, har meget erfaring fra både hjemmeplejen, plejehjem (inklusiv demente). Tænker om man kan blive optaget på assistenten uden at have taget hjælperen? Hvis der er nogle assistenter, der kan fortælle om uddannelsen, vil jeg også gerne høre fra jer. Måske nogen der har læst videre fra assistenten til jordemoder eller lignende..

Jeg er selv assistent og har taget begge uddannelser lige efter hinanden ..
Men jeg tror det er noget med at man skal have et vis antal år med sig hvor man har arbejdet med det , før man kan få merit ..
Men prøv at gå Ind på deres hjemmeside ..

Anmeld

27. december 2012

elluL

Jeg blev færdig uddannet assistent her i november. Jeg kom ind på erhverserfaring. Dvs havde ikke hjælperen eller grundforløb. Du skal have 1 år og 2 måneders erhverserfaring som svarer til hjælperuddannelsen. Det er dog ikke sikkert man bliver optaget uden hjælperen, hvis man ikke har kompetencer til det.
Jeg har været meget glad for uddannelsen, og synes ikke jeg er gået "glip" af noget, uden hjælperen. Arbejder nu i hjemmeplejen, som jeg er rigtig glad for. I fremtiden er min store drøm dog at blive sundhedsplejerske eller jordemoder. Men så længe jeg får udfordringer i mit job og får lov til at udvikle mine kompetencer, bliver jeg bestemt hvor jeg er. Skal til januar på kursus, hvor jeg så efterfølgende skal være forløbskordinator for demente. Super spændende. Elsker mit fag og er stolt af det. Har altid brændt for at arbejde med mennesker.
Synes du skal sende en ansøgning afsted til uddannelsesstedet. Held og lykke :-)
Mvh Louise

Anmeld

27. december 2012

LMX

Du kan godt tage assistenten uden at have hjælperen.

Dog kan du ikke læse til Jdm med en assistentudd. Det kræver sygeplejersken eller enkeltfag på HF. Hvis du vil ende som Jdm så vil jeg anbefale dig at tage sygeplejepakken på VUC eller en hel HF. Det kræver bare et højt gennemsnit og den kan kun læses ganske få steder i landet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.