Jeg er ved at gå i stykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. december 2012

Anonym trådstarter

Føler efterhånden ikke jeg kan mere. Jeg er overbevist om, jeg har en depression og har fået en tid ved lægen. Jeg er så ked af det hver dag. Kan slet ikke glædes ved noget. Føler mig som nul og nix, en fiasko og tænker ofte, det var bedre jeg aldrig var blevet født. Føler mig som en belastning for mine omgivelser, især min mand. Har tænkt på at forlade ham, da han fortjener bedre. Det vil han ikke høre tale om, for han elsker mig og siger det nok skal blive godt igen. Jeg har så ondt indeni. Kan ikke holde ud at være nogen steder. Kan ikke overskue at jeg skal leve så mange år endnu.. uddannelse, arbejde og det hele. Føler slet ikke jeg kan holde ud at være mig mere.. Nogen der har erfaringer med depression? Hvor lang tid kan det vare? Kan man blive helt rask igen? Ja, ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg, trænger nok bare til at få det ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Tøs85

Jeg har haft en depression før og det der hjalp mig var lykkepiller og så at fjerne årsagen til depressionen, som viste dig at være mit job og kollegaer.. Kender mange der har haft en depression men som har fået det bedre af lykkepiller.. Man skal bare huske at sige det til lægen eller psykiateren hvis man ikke får det bedre af dem.. Min dosis skulle sættes en smule op før jeg fik det bedre..
Kender også en hvor en psykolog hjalp rigtig meget!!

Anmeld

27. december 2012

ano14316

Anonym skriver:

Føler efterhånden ikke jeg kan mere. Jeg er overbevist om, jeg har en depression og har fået en tid ved lægen. Jeg er så ked af det hver dag. Kan slet ikke glædes ved noget. Føler mig som nul og nix, en fiasko og tænker ofte, det var bedre jeg aldrig var blevet født. Føler mig som en belastning for mine omgivelser, især min mand. Har tænkt på at forlade ham, da han fortjener bedre. Det vil han ikke høre tale om, for han elsker mig og siger det nok skal blive godt igen. Jeg har så ondt indeni. Kan ikke holde ud at være nogen steder. Kan ikke overskue at jeg skal leve så mange år endnu.. uddannelse, arbejde og det hele. Føler slet ikke jeg kan holde ud at være mig mere.. Nogen der har erfaringer med depression? Hvor lang tid kan det vare? Kan man blive helt rask igen? Ja, ved ikke helt, hvad jeg vil med dette indlæg, trænger nok bare til at få det ud..

Først vil jeg lige give dig en kæmpe 

Og hvor er et bare godt at du har bestilt en tid til lægen, for det kunne godt lyde som om du trænger til det. 

Jeg har selv haft en depression og det er virkelig ikke noget at spøge med, man har det bare så dårligt.. men det bedste er at man bliver helt rask igen! Og jeg har lært en masse om mig selv og mine grænser og om at der sq er vigtigt at holde af sig selv og passe på sig. 

Jeg havde også meget de tanker om t forlade min kæreste fordi han ikke fortjente at leve sammen med sådan en heks, som jeg var... 

Jeg kan kun anbefale dig at tage imod både medicinsk og terapeutisk behandling. Det store vendepunkt for mig, var da jeg fik en od psykolog, så det er bare om at finde en der er god, træk på dem du kender, spørg om de kende nogen og vil anbefale nogen. selvom det er svært overskueligt lige nu. 

Vær ikke bange for at spørger om hjælpe og lad være med at tænkte på hvad andre tænker.. Det du skal fokusere på er at blive rask. Det er en sygdom, man bliver syg og man bliver rask igen... 

Du er meget velkommen til at skrive til mig privat hvis du har lyst..  for det er bare en så hård periode man skal igennem.. 

Anmeld

27. december 2012

Anonym trådstarter

Hvor lang tid tog det før i følte jer raske igen? Var det svært at komme "tilbage til livet" igen?

Anmeld

27. december 2012

ano14316

Anonym skriver:

Hvor lang tid tog det før i følte jer raske igen? Var det svært at komme "tilbage til livet" igen?

jeg var medicineret i 1,5 år... 
Man bliver jo ikke rask på en håndevending, men man får det jo stille og roligt bedre.. 

Men der sker virkelig noget fra man finder ud af at man har det dårligt og når medicinen så virker, så begynder man at fungere mere normalt... 

Anmeld

27. december 2012

DKTiha

Jeg har en moderat depression og kom på lykkepiller (antidepressive) sertralin 100mg dagligt.. Og efter 4 måneder kunne jeg mærke en KÆMPE forskel... dagligdagen blev bedre og mit hoved kunne magte mange flere ting end før.. Nu har jeg snart været på de her i 1 år. og føler kun jeg får det bedre dag for dag !

og syns du sej at du selv kan mærke at der er noget galt, så det bare SUPER godt at du har bestilt tid hos lægen... bare HUSK at vær ærlig omkring det.. det ingen svaghed at bede om hjælp

Anmeld

27. december 2012

Anonym trådstarter

Når jeg ser tilbage tror jeg jeg har haft depression i mine yngre år (16år). Jeg så det bare ikke sådan dengang, men jeg havde det vildt skidt indeni. Jeg tudede, når jeg så mig selv i spejlet, sov hele tiden, tabte mig næsten 10 kilo, var ked af det og isolerede mig fra alle..men fik på mærkelig vis gennemført gymnasiet. Det var en forfærdelig tid, når jeg tænker tilbage. Nu er jeg så blevet ældre og kan jo godt se, at det ikke er normalt at have det sådan.. Nu har jeg det præcis sådan igen og det kan jeg slet ikke magte mere.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.