d-vitamin mangel hos børn=depression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.851 visninger
7 svar
8 synes godt om
27. december 2012

Lone Jakobsen

ja i forbindelse med min søns massive problemer.... er vi nu også stødt på dette.

min søns situation forværres meget i de her uger.... og mens vi venter på hjælp, griber vi lidt i blinde.

vi havde for nogle uger siden bidt mærke i at min søn nærmest var deprimeret. han virkede meget opgivende, og nærmest uden livslyst. vi valgte at prøve lysterapi, samtidig med at vi fik ham testet for d-vitamin mangel.

lyset har haft en effekt... (om end den ikke er kæmpe) og da testen viste at han vitterligt mangler d-vitamin, ja så håber vi at vi ved hjælp af tilskud kan gøre endnu mere for at hjælpe ham lidt.

men igen mangler jeg erfaringer? så hvis nogen har prøvet at behandle deres børn på denne måde, eller generelt har børn der virker deprimerede..... ja så del gerne ud af jeres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Lone Jakobsen

opper den lige en tur..... kan fortælle at min søn er 8 år, og har haft problemer siden han var 4.

Anmeld

27. marts 2013

BABYPIGEnr4

ja i forbindelse med min søns massive problemer.... er vi nu også stødt på dette.

min søns situation forværres meget i de her uger.... og mens vi venter på hjælp, griber vi lidt i blinde.

vi havde for nogle uger siden bidt mærke i at min søn nærmest var deprimeret. han virkede meget opgivende, og nærmest uden livslyst. vi valgte at prøve lysterapi, samtidig med at vi fik ham testet for d-vitamin mangel.

lyset har haft en effekt... (om end den ikke er kæmpe) og da testen viste at han vitterligt mangler d-vitamin, ja så håber vi at vi ved hjælp af tilskud kan gøre endnu mere for at hjælpe ham lidt.

men igen mangler jeg erfaringer? så hvis nogen har prøvet at behandle deres børn på denne måde, eller generelt har børn der virker deprimerede..... ja så del gerne ud af jeres erfaringer.

Det er godt nok meget du har at slås med. Jeg håber det går bedre med din søn og sender hermed lidt opmuntring.

Det er rart su skriver, så man bliver mere opmærksom på hvor vigtig D-vitamin er. Jeg giver min datter på 18 mdr. en tyggevitaminpille hver dag, hun sover ude og så sørger jeg for at hun er ude min. 15 min. hver dag. Det er når det er under -10. Ellers er vi ude 1/2 til flere timer hver dag. Det er så fordi jeg er så heldig, at have hende i min egen dagpleje, at det kan lade sig gøre.

Er du nysgerrig, så kan du se de glade børn her www.slangerupdagpleje.dk.

Held og lykke med dine dejlig dreng

Kram Helle

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. marts 2013

Lone Jakobsen

Det er godt nok meget du har at slås med. Jeg håber det går bedre med din søn og sender hermed lidt opmuntring.

Det er rart su skriver, så man bliver mere opmærksom på hvor vigtig D-vitamin er. Jeg giver min datter på 18 mdr. en tyggevitaminpille hver dag, hun sover ude og så sørger jeg for at hun er ude min. 15 min. hver dag. Det er når det er under -10. Ellers er vi ude 1/2 til flere timer hver dag. Det er så fordi jeg er så heldig, at have hende i min egen dagpleje, at det kan lade sig gøre.

Er du nysgerrig, så kan du se de glade børn her www.slangerupdagpleje.dk.

Held og lykke med dine dejlig dreng

Kram Helle

min søn har lige fået konstateret adhd, og er begyndt i medicinsk behandling. men ja, han er ikke længere deprimeret, og har ikke længere selvmordstanker, så det har klart haft en effekt.

jeg er lidt ked af at du bruger min tråd til at reklamere for din private dagpleje. det finder jeg ikke passende.

Anmeld

27. marts 2013

katrine26

Hej det er godt at høre at din søn ikke er skidt mere, har selv gode erfaringer på mig selv hvor vigtigt det er at få lys og luft og ordenlig søvn. Ang. Din søns ADHD har jeg tidt læst at den mad man spiser/giver dem har stor stor betydning på deres adfærd. Prøv at Google der er sikker på at du vil finde masser af læse stof omkring. Ellers har jeg en madbog som handler om det som jeg gerne sender til dig. Katrine26. 

Anmeld

27. marts 2013

K&S

Lone Jakobsen skriver:

Jeg har ingen erfaringer mht. børn og depression, men jeg lider selv af tilbagevendende depressioner/depressive perioder (specielt om vinteren) og det hjælper helt sikkert mig med et tilskud af d-vitamin sammen med lysterapi

Anmeld

27. marts 2013

Lone Jakobsen

katrine26 skriver:

Hej det er godt at høre at din søn ikke er skidt mere, har selv gode erfaringer på mig selv hvor vigtigt det er at få lys og luft og ordenlig søvn. Ang. Din søns ADHD har jeg tidt læst at den mad man spiser/giver dem har stor stor betydning på deres adfærd. Prøv at Google der er sikker på at du vil finde masser af læse stof omkring. Ellers har jeg en madbog som handler om det som jeg gerne sender til dig. Katrine26. 

mange tak for dit svar

det var virkelig en barsk periode for os. vi oplevede en dreng som var dybt deprimeret, og som havde store problemer med at falde i søvn om aftenen.

så ja det er bare skønt at han har fået det bedre.   jeg har godt selv læst at der skulle være noget bla. fiskeolie der skulle kunne hjælpe personer med adhd. men min søn fik først konstateret adhd i torsdags, og er først startet på ritalin i går.... så nu giver vi lige det 6 uger før vi prøver at hjælpe ham på andre måder. for os er det nemlig super vigtigt at gå stille og roligt ind i denne verden af ny viden.... så han ikke skal i gang med mere end en forandring af gangen.

hvad hedder den bog som du har?

Anmeld

27. marts 2013

Lone Jakobsen

K&S skriver:

Jeg har ingen erfaringer mht. børn og depression, men jeg lider selv af tilbagevendende depressioner/depressive perioder (specielt om vinteren) og det hjælper helt sikkert mig med et tilskud af d-vitamin sammen med lysterapi

super dejligt at det virker på dig. det har heldigvis også haft en posetiv virkning for min søn.

vi lånte en lysterapi lampe i vinters.... men regner med at købe vores egen til vinter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.