Vær sød at læs og hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. december 2012

Anonym trådstarter

Klokken er over 11 og jeg har lige opdaget at han er tisset igennem sin natble. En ting er at tisse igennem,det er tidskrævene nok at få ordnet når man ikke har tørretrumler da det er dyne,lagn,madras osv der skal rengøres,men en anden ting er at han ikke siger noget  Jeg hader når jeg skal finde ud af at han igen har tisset over det hele. I går aftes stod han og tissede op af væggen og kort forinden spyttede han på spejlet. Forrige uge havde han tørret afførring af på væggen ved siden af toilettet Og nu ville jeg ordne tøj mens han så film på værelset og i det jeg sætter mig på hans seng bliver min bagdel kold og klam og jeg tænker NEEEJ IKKE IGEN  men jo. Igen. Syntes han bliver sværere og sværere at håndtere. Han er en stor dreng men 2 år indeni hvis ikke mindre nogle gange. 

Er der nogen derude med erfarring indenfor børn med handicap mht hvordan man får dem til at forstå at det at lugte af tis og ligge i tis og tisse rundt omkring er ulækkert og det er noget man ikke skal gøre? 

Jeg er ved at opgive,så vær sød at hjælp mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Tip!

Han har jo et tydeligt gratte behov. 

Jeg tænker at skal have proffesionel erfaring til at hjælpe med din dreng. Måske har du koblet en pædagog eller anden faglig hjælp på? 

hvad er hans alder, og hvad er den kognitive alder? ( der hvor han ligger i udvikling) 

Anmeld

27. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er nok desvære ik så meget andet at gøre end endten at starte toilet træning, hvis det ka lade sig gøre! Og ellers så skifte ham ofter.

Du ka jo få toiletstole, som ka indstilles efter dit barn, hvor så han får en hofte sele og sternumsele på. 

Mange af de Mobile børn på mit arbejde bruger de meget moderne jumpsuits, fordi dem ka de ik selv tage af. 

Du ska snakke med jeres sagsbehandler og visitatator, så i ka få nogle ordentlige hjælpemidler. Feks pottestol, en madress med gummi underlag osv. Vh stine

Anmeld

27. december 2012

Nemesis

vådliggerlagen i sengen så det "kun" er lagnerne der er våde.

det med at han tisser op ad alt har ikke noget med den mentale alder..for selv en 2 årig står ikke bare og tisser og ad en væg. At tørre afføring ud over væggen, må jo så betyde at han ikke kan gå på toilettet alene.

Men helt grundlæggende lyder det som om i har brug for hjælp! Jeg synes derfor du skal ringe til jeres familiesagsbehandler og sige at i har brug for hjælp, eller noget støtte, merudgoftydelse som vådligger..evt enkeltydelse til en tørretumbler/indkøb af dobbelt sengetøj.

Du er nødt til at ligge kortene på bordet og sige at der skal ske noget NU!

Din søn har et handicap så findes der en forening som i er medlem af og hvor i kan søge hjælp?

Sisse

Anmeld

27. december 2012

TNBC

Anonym skriver:

Klokken er over 11 og jeg har lige opdaget at han er tisset igennem sin natble. En ting er at tisse igennem,det er tidskrævene nok at få ordnet når man ikke har tørretrumler da det er dyne,lagn,madras osv der skal rengøres,men en anden ting er at han ikke siger noget  Jeg hader når jeg skal finde ud af at han igen har tisset over det hele. I går aftes stod han og tissede op af væggen og kort forinden spyttede han på spejlet. Forrige uge havde han tørret afførring af på væggen ved siden af toilettet Og nu ville jeg ordne tøj mens han så film på værelset og i det jeg sætter mig på hans seng bliver min bagdel kold og klam og jeg tænker NEEEJ IKKE IGEN  men jo. Igen. Syntes han bliver sværere og sværere at håndtere. Han er en stor dreng men 2 år indeni hvis ikke mindre nogle gange. 

Er der nogen derude med erfarring indenfor børn med handicap mht hvordan man får dem til at forstå at det at lugte af tis og ligge i tis og tisse rundt omkring er ulækkert og det er noget man ikke skal gøre? 

efter hvad jeg forstår er han ældre menhar en mental alder som en 2årig og nogle gange yngre og det er derfor at du er bekymret..
men ja hvis der ikke er sket noget derkan være skyld i det, skal han have hjælp. der må jo være en grund til at han ikke siger noget.
har han en diagnose?

Anmeld

27. december 2012

helle85

Anonym skriver:

hvor gammel er han? og hvad for en diagnose/handicap har han?

hvis han kun mentalt er 2 år, så kan han måske ikke det der med at gå på toilettet. så enten må han få ble på igen, ellers må i prøve at tage ham på wc på faste tidspunkter.

ang det med at tisse i sengen så kan du købe tisselagen og sy sammen som et dyne betræk (også lægge det inden under det almindelig dynebetræk også købe et til madressen også.

hilsen en der selv har et barn der har særlige behov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.