lommepenge til bonus søn på 6 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. december 2012

Anonym trådstarter

hej

hver anden weekend har vi min mands søn på 6 år.

vi har snakke om, at han skal til at have lidt lommepenge, hvis han hjælper til herhjemme, men overvejer hvor meget han skal have og hvor meget kan skal og kan hjælpe med.

hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

Savannah

Min kærestes datter får 50 kr om måneden, hun er 8 år og er her hver anden weekend + det løse. Hun får dem ikke udbetalt men sat ind på en konto, der er tilgængelig.
Hun har ikke som sådan pligter - Men hjælper altid til. Hun gør hvad hun bliver bedt om, kan for eksempel være:
Hjælpe med at hænge tøj op
Dække bord
Rede senge
Rengøre vask + spejl
Tørre borde af
Hjælpe med madlavning
Støve af

Også skal hun altid tage sin egen tallerken ud, rydde op efter sig selv, lægge sit eget tøj til vask, hænge sit håndklæde op efter bad og sådan nogle ting.. Det lyder måske af meget, men hun nyder at hjælpe til og vi gør tingene sammen. Selvfølgelig er der plads til at hun kan smide sit tøj på gulvet, og det bliver samlet op, men så siger vi lige; "jeg har lagt dit tøj til vask" eller lign også siger hun tak.. Det fungerer rigtig godt, hun har selv udtalt at hun er glad for, at vi alle har nogle ting vi skal. Hun føler virkelig hun er en del af husholdningen

Anmeld

26. december 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

hej

vi har snakke om, at han skal til at have lidt lommepenge, hvis han hjælper til herhjemme, men overvejer hvor meget han skal have og hvor meget kan skal og kan hjælpe med.

hvad siger I?

her har vi bonuspigen hveranden weekend og ferier. Hun har ingen pligter. Og får det heller ikke. hun har ikke lyst til at hjælpe, og vi vil ikke tage kampen op med hende når han ikke er her mere end hun er.

Anmeld

26. december 2012

foto på lærred

Anonym skriver:

hej

hvad siger I?

Jeg har ikke selv børn i den alder. Men jeg har en bekendt som har en pige på 7 år. Forældrene er skilt. Hver forældre giver 25 kr. om måneden. De har aftalt, at de ikke ønsker, at det bliver alt for mange penge hvis begge forældre pludselig begynder at betale et beløb hver for sig. De har aftalt at de hver år vil tage det op til diskusion, hvad pigen skal have.

Ved dog ikke om pigen har pligter eller ej.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

20. januar 2013

mpr

Min kærestes pige er lige blevet 5 år og hun har ikke som sådan pligter men hun hjælper da til med forskellige små ting som at dække bord og holde orden på værelset osv. 

Vi har ikke planer om at hun skal have lommepenge som sådan endnu fordi vi ikke ser en grund til det endnu hun har jo ikke forstand på penge Men vi har snakket om at hun måske skal få 10-20 kr hver anden weekend når hun er her og så må hun selv bestemme om hun vil bruge dem til fredags snoller eller gemme dem til noget hun gerne vil have på et tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.