Hvordan fordeler man opmærksomheden mellem sine børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. december 2012

lycly

Jeg er jo gravid med termin til slut april/start maj. På det tidspunkt er Julia 21 måneder og tankerne kører rundt omkring hvordan hun vil tage det når lillebror kommer.
Forleden var min veninde på besøg med sin lille pige som jeg selvfølgelig glædeligt gik rundt med og sad med. Men Julia blev simpelthen så jaloux virkede det som om. Ville op til mig hele tiden og blev ked af det. Hvordan skal jeg håndtere hende når lillebror kommer? For selvom min kæreste hellere end gerne vil hjælpe så ved vi jo alle at nogen gange er mor bare bedst. Både for den store og den lille.
Udover det deler jeg jo Julia med hendes far 7/7 så jeg ser hende kun hveranden uge og er så bange for at hun skal føle sig svigtet af mig hvis jeg ikke har tid til hende når hun er der.

Nogen der har nogle gode råd eller noget beroligende at sige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2012

Koen.

det kommer helt naturligt synes jeg

Anmeld

25. december 2012

Den lykkelige

Uha følger lige med..  Min datter er 22 mdr nu og vi kunne godt tænke os en mere inden så længe.. men for nogle uger siden da jeg skulle holde min fætters dreng på 8 uger så blev hun simpelthen så ked og sur og jaloux.. Vi tænkte også bare shiiiit... Men altså mon ikke det kommer stille og rolig som de vender sig til den lille ny..

Anmeld

25. december 2012

lycly

Den lykkelige skriver:

Uha følger lige med..  Min datter er 22 mdr nu og vi kunne godt tænke os en mere inden så længe.. men for nogle uger siden da jeg skulle holde min fætters dreng på 8 uger så blev hun simpelthen så ked og sur og jaloux.. Vi tænkte også bare shiiiit... Men altså mon ikke det kommer stille og rolig som de vender sig til den lille ny..

Jo, de vænner sig jo nok til det, men vil bare ikke risikere at give dem en dårlig start med dårlige minder Blev nemlig også lidt nervøs da jeg så min datters reaktion med jalousi

Anmeld

25. december 2012

Karina84

Her naar bassen lige at blive 2 inden lillesøster kommer, og jeg gaar med de samme tanker. Han er fars dreng, og far mindst ligesaa god som mor, saa haaber ikke der bliver noget.

Men han har saa heller ikke set mig med en anden baby i armene, saa jeg aner ikke hvordan han reagerer

Lillesøster bliver højest sandsynlig flaskebarn, saa der kan far jo saa gaa ind og ta lidt over indimellem, men ved ikke om det kan gøre overgangen nemmere for ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.