graviditet og rejse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.334 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. juni 2009

MaleneGærup

Min kæreste og jeg har ferie om 14 dage og har planlagt at skulle rejse sydpå i en uges tid, men er der noget man skal være opmærksom på når man tager sydpå i solen og er gravid??
Når vi skal afsted vil jeg være omkring 12 uger henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2009

Moar'en

jeg tog afsted til tyrkiet sidste august, var da 12 uger henne. Og jeg spurgte min læge om der var noget jeg skulle tænke på, være bange for når jeg skulle ud og flyve og til et andet sted. Hans svar til dette, var "mener du teorister eller noget (med et glimt i øjet)?" Han sagde der ikke var, det var kun hvis man rejser steder hen hvor man skal vacineres det kan blive et problem og så skal du selvfølgelig være megt opmærksom på, kun at drikke vand fra flasker da du ikke må tage medicin mod diarre. Det var hvad jeg fik afvide og vi havde en god ferie. Held og lykke på turen.

Anmeld

13. juni 2009

Cris

Nej self. ikke, bare solcreme for huden kan være lidt følsom, men det ville du alligevel gør, når man tage en strand ferie, ikke? Du kan rejse så tosset du vil, det har jeg i hver fald gjord

Anmeld

13. juni 2009

Betina88

Der burde ikk' være nogen fare for at tage afsted , når man er så langt nede i graviditeten , kun hvis man var meget højere , burde man sige fra til sådan en lang rejse ..

Anmeld

13. juni 2009

Cris

Betinsen skriver:

Der burde ikk' være nogen fare for at tage afsted , når man er så langt nede i graviditeten , kun hvis man var meget højere , burde man sige fra til sådan en lang rejse ..

Man plejer at kunne få lov til at rejse til uge 36, i det mindste med Lufthansa og med en læge dokument hvor der står, at graviditeten er uden komplicationer. Jeg har rejst minds en gang om måneden, mens jeg var gravid (fly og bil). Efter uge 36 kunne jeg ikke få lov længere.

Anmeld

13. juni 2009

Nanna1985

Der sker intet ved at flyve eller rejse sydpå.. Jeg går ind i uge 30 og har selv lige været på Tenerife, det er en flyvetur på 5 ½ time... Vi havde mellem 30 & 34 grader i skyggen. Det var SKØNT.. Jeg havde ingen problemer med varmen  

4 uger før din termin, må du ikke flyve mere.. Pøj Pøj med ferien..

Anmeld

13. juni 2009

Betina88

Cris skriver:

Man plejer at kunne få lov til at rejse til uge 36, i det mindste med Lufthansa og med en læge dokument hvor der står, at graviditeten er uden komplicationer. Jeg har rejst minds en gang om måneden, mens jeg var gravid (fly og bil). Efter uge 36 kunne jeg ikke få lov længere.

Okai , på den måde ..

Anmeld

13. juni 2009

LC

Jeg tror det er forskellige hvad lægerne siger, men skal du flyve så tjek med fly selskabet inden, jeg har selv lige bestilt flybilletter til australien og skal ud på en 24 timers flytur når jeg er 24/26 uger henne, det er ikke noget problem...
Skal dog medbringe vandrejournal, så de kan se der ikke har været problemer, og min termins dato er skrevet på flybilletten(eller i deres system ihvertfald).

Jeg har fået afvide at det er et størrere problem at flyve tidlige i graviditeten på grund af at man er mere udsat for stråling når man er så højt oppe i luften, og man derfor ikke bør tage afsted når man ikke er så langt henne... (ved ikke præcist hvor langt man skal være henne før det ikke længere kan skade fostret)

Og så vil de flest flyselskaber ikke have en med de sidste 8 uger inden man har termin... men igen noget man skal snakke med flyselskabere om..

Anmeld

18. juni 2009

MaleneGærup

Så er ferien bestilt, vi skal en uge til Samos, Grækenland og glæder mig helt vild. Det bliver jo sikkert vores sidste ferie som par, så den bliver lidt speciel- næste gang vi skal holde sommerferie er vi forældre.
Man får nogle underlige tanker når man er gravid, synes jeg. Jeg har gået og overvejet om jeg skal have købt en badedragt (Har altid brugt bikini) både for at beskytte maven mod for meget sol men også fordi jeg synes måske ikke at jeg kan "tillade" mig at bruge bikini, med min små buttede mave.
Hvad syntes i? Kan man stadig tillade sig at bruge bikini når man er gravid?
Malene- som har så mange spørgsmål, da  det er føste graviditet.

Anmeld

18. juni 2009

Nanna1985

Lyder lækkert med det ferie sted i har valgt  Håber i får en rigtig god tur som par.. Nyd det og nyd hinanden  

Du skal da forsætte med at gå i bikini og vise den FLOTTE mave frem  Der er da intet så smuk som en gravid  Bare husk og smør masser af solcrem på maven og drik masser af vand...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.