Det svære valg af uddannelse vs. sociallfobi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. december 2012

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg har alvorligt brug for hjælp eller inspiration eller bare noget, som måske kan få mig til at se lidt anderledes på tingene...

Jeg har i mange år forsøgt mig med diverse jobs (hjemmehjælper, pædagogmedhjælper, kontormedarbejder/lønmedarbejder) og uddannelser (multimediedesign, sygeplejerske, handelsskole grundforløb med henblik på at få læreplads som dekoratør eller blomsterdekoratør). Jeg er efterhånden helt lost og aner ikke, hvilken vej, jeg skal gå. Jeg har nærmest levet på siden ug.dk, hvor jeg efterhånden er fortrolig med samtlige SU-berettigede og ikke SU-berettigerede uddannelser i Danmark osv. Jeg kunne i virkeligheden blive uddannelsesvejleder eller lignende med den viden jeg har om uddannelsessystemet/uddannelser i Danmark! ;P

Jeg er så låst fast, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal komme videre. Intet siger mig noget eller er det helt rigtige. Måske har jeg også for høje krav/forventninger til, hvad jeg skal. Jeg føler, at det skal være det HELT rigtige. Det skal siges, at jeg bagved dette problem også har et problem med socialfobi/angst, som ydermere gør det rigtig svært at finde noget, der passer til mig. Det er ikke alt jeg kan.

Er der nogen, som har en idé til, hvordan jeg skal komme videre? Er der nogen der kender til socialfobi og har gode, inspirerende historier indenfor dette område? Eller er der nogen, som kunne anbefale en uddannelse til sådan en som mig, som har det svært med mange mennesker, krav, kritik og stort ansvar? Og jeg kunne i det hele taget godt tænke mig at vide, hvordan, DU fandt din vej til din nuværende uddannelse/job og hvad du tænker du skal med det i fremtiden...

Jeg værdsætter al den hjælp, jeg kan få... På forhånd tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Vilgerneværegravid

Kan du ikke snakke med en studievejleder? Er da sikker på, der findes en uddannelse der passer til dig.. Hvorfor stoppede du på de andre uddannelser? Pga. af din sociale fobi?

Anmeld

22. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er lidt svært at foreslå noget når man ikke kender dig personligt.

Jeg foreslår at du taler med en studievejleder om dine tanker, erfaringer (udd. og jobs.) og din socialfobi.

Det kan også være du skal sætte dig ned og tænke godt igennem hvorfor du er stoppet de forskellige steder og måske få det skrevet ned. Så kan du ud fra det udelukke nogle uddannelser. Prøv også at se om det har noget med faget at gøre eller med din socailfobi?

Jeg læste tysk som hovedfag og religion som tilvalg og droppede ud i 5. sem. Jeg valgte det udelukkende fordi jeg kan tysk. Det var ikke en god ide, for hold da op hvor synes jeg at det var kedeligt. På det her tidspunkt læste min søster til pædagog men fandt ud af at det ikke var noget for hende. Jeg hjalp hende med opgaverne og blev hurtigt fanget. Jeg fik læst lidt mere i hendes bøger og wupti så startede jeg på pædagogseminaret

Held og lykke. Jeg håber at du finder noget du bliver glad for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.