Spørgsmål om sex efter vaginal fødsel. ikke for sarte sjæle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.343 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Anonym trådstarter

Hej piger, jeg har et lidt privat spørgsmål til dem der har haft en vaginal fødsel, som jeg håber i er nogle der vil svare på. Har desværre ikke muligheden for at i kan være anonyme da jeg ikke er plusmedlem.

Mit spørgsmål er, hvordan har den vaginale fødsel påvirket jeres sexliv på godt og ondt?

Jeg har selv aldrig født, men kan ikke lade vær med at tænke over hvordan en fremtidig fødsel vil påvirke min mands og mit sexliv. Jeg ved selvfølgelig godt at det også handler meget om at man husker sine knibeøvelser, men tænker bliver skeden nogensinde ligeså stram igen som den var inden ?

Min mand og jeg havde i starten af vores sexliv lidt problemer, eller faktisk en del. Jeg havde forinden min nuværende mand haft en ekskæreste der havde en penis over middel, min nuværende mand har så en penis der er en del mindre (men i det mindste kan han finde ud af at bruge den :p).

Men efter som jeg havde været sammen med eksen i en del år havde min skede ligesom tilpasset sig og derfor da jeg mødte min nuværende mand havde vi ret svært ved at mærke hinanden dvs. min skede var ret slap i forhold til hans penis. Det var mega frustrende eftersom vi var ret glade for hinanden, men at vi ikke rigtig kunne få sexlivet til at køre. Det er der heldigvis rettet op på nu.

Men nu kan jeg ikke lade vær med at tænke på om en evt. vaginal fødsel vil kunne ødelægge sexlivet for os, og dermed forholdet på lang sigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

mpr

Anonym skriver:

Hej piger, jeg har et lidt privat spørgsmål til dem der har haft en vaginal fødsel, som jeg håber i er nogle der vil svare på. Har desværre ikke muligheden for at i kan være anonyme da jeg ikke er plusmedlem.

Mit spørgsmål er, hvordan har den vaginale fødsel påvirket jeres sexliv på godt og ondt?

Jeg har selv aldrig født, men kan ikke lade vær med at tænke over hvordan en fremtidig fødsel vil påvirke min mands og mit sexliv. Jeg ved selvfølgelig godt at det også handler meget om at man husker sine knibeøvelser, men tænker bliver skeden nogensinde ligeså stram igen som den var inden ?

Min mand og jeg havde i starten af vores sexliv lidt problemer, eller faktisk en del. Jeg havde forinden min nuværende mand haft en ekskæreste der havde en penis over middel, min nuværende mand har så en penis der er en del mindre (men i det mindste kan han finde ud af at bruge den :p).

Men efter som jeg havde været sammen med eksen i en del år havde min skede ligesom tilpasset sig og derfor da jeg mødte min nuværende mand havde vi ret svært ved at mærke hinanden dvs. min skede var ret slap i forhold til hans penis. Det var mega frustrende eftersom vi var ret glade for hinanden, men at vi ikke rigtig kunne få sexlivet til at køre. Det er der heldigvis rettet op på nu.

Men nu kan jeg ikke lade vær med at tænke på om en evt. vaginal fødsel vil kunne ødelægge sexlivet for os, og dermed forholdet på lang sigt.

Nu har jeg heller ikke født, men ud fra hvad jeg har hørt så trækker det hele sig jo sammen igen efter en vaginal fødsel så tingene bliver som før det kræver jo dog lidt men du skal jo huske knibe øvelser uanset hvad så din bækkenbund bliver stærk igen Du kunne jo selv se at dig og din kærestes sexliv blev bedre med tiden og det var også fordi du trak dig lige så stille sammen igen for hans vokser jo ikke

Tror ikke du skal være så nervæs men bare give det lidt tid

Anmeld

19. december 2012

Valle81

Orker ikke at skrive så meget, men kan kun sige at vores sexliv er blevet bedre og bedre efter jeg har født

Jeg er blevet meget mere følsom og får nemmere orgasme ved sex, hvilket jo gør manden stolt

Og jeg har født tre børn, de sidste 2 med 12 mdr mellem

Anmeld

19. december 2012

Fenja09

Der er intet ændret efter jeg har født vores datter. I hvert fald ikke noget fysisk - hverken synligt eller usynligt. Det hele er som det var.

/Fenja

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

Chel1992 skriver:

Nu har jeg heller ikke født, men ud fra hvad jeg har hørt så trækker det hele sig jo sammen igen efter en vaginal fødsel så tingene bliver som før det kræver jo dog lidt men du skal jo huske knibe øvelser uanset hvad så din bækkenbund bliver stærk igen Du kunne jo selv se at dig og din kærestes sexliv blev bedre med tiden og det var også fordi du trak dig lige så stille sammen igen for hans vokser jo ikke

Tror ikke du skal være så nervæs men bare give det lidt tid

Tak for du svarer alligevel. :-)

Ja det har du ret i, men så igen der er alligevel en del forskel på omkredsen af en stor penis og så en baby.  

Bare tanken om at hvis det ikke vil kunne blive normalt igen dernede, kan gøre at jeg bliver panisk ved tanken om at skulle have børn. Vi elsker børn og vil gerne selv have børn inden alt for længe. Men jeg synes det er skræmmende hvis man ikke kan få sexlivet til at fungere igen bagefter.

Synes det er svært for mig at lade vær med at tænke over det. :-(

Anmeld

19. december 2012

Aagaard

Her er der ingen forandringer til det dårligere - jeg har ligesom en bedre "kontakt" til min krop og mit underliv end tidligere. Så vores sexliv har ikke lidt skade på den front - her er det i hovedet på mig blokeringen er

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Orker ikke at skrive så meget, men kan kun sige at vores sexliv er blevet bedre og bedre efter jeg har født

Jeg er blevet meget mere følsom og får nemmere orgasme ved sex, hvilket jo gør manden stolt

Og jeg har født tre børn, de sidste 2 med 12 mdr mellem

Det er i orden.

Se det kunne jo være rigtig skønt hvis det også skete i mit tilfælde

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Der er intet ændret efter jeg har født vores datter. I hvert fald ikke noget fysisk - hverken synligt eller usynligt. Det hele er som det var.

/Fenja

Det lyder jo godt. Vil håbe det også bliver sådan for os.

Anmeld

19. december 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Her er der ingen forandringer til det dårligere - jeg har ligesom en bedre "kontakt" til min krop og mit underliv end tidligere. Så vores sexliv har ikke lidt skade på den front - her er det i hovedet på mig blokeringen er

Det er jo bare fantastisk.

Har du evt. lyst til at uddybe lidt hvad du mener med "her er det i hovedet på mig blokeringen er" eller bliver det for privat ?

Anmeld

19. december 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Vi har ik den udfordring i står med men kan kun anbefale knibeøvelser i stor stil når I har det sådan her 9 måneder efter fødslen er alt nogenlunde på plads (3. Gradsbristning sætter sine spor) men er lige så stram som før tror jeg - dog har jeg kun født en gang det har måske en betydning...

tilgengæld er jeg mere følsom end før så det er så på plussiden og jeg ved ik om det skyldes at jeg er blevet mor elleg hormoner eller den vilde oplevelse rent fysisk for underlivet eller noget helt andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.