Hjælp råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2012

Carina Rasmussen

Hej alle sammen nogen der kan give mig et råd.

Jeg har en dejlig dreng på 8 år og jeg var kun 20 da jeg fik ham, jeg har altid drømt om at få to børn og ikke flere.
Jeg kommer sammen med min kæreste som har 3 drenge og når jeg taler om at jeg gerne vil have et barn mere siger han at det kun ville give flere økonomiske udgifter, og jeg kan godt se han har ret på nogen punkter, og jeg acceptere også at sådan er det bare, men efter noget tid kan jeg ikke lade vær med at tænke og føle at jeg ikke har fået opfyldt mine behov på det punkt.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fordi jeg vil gerne have nr to, men igen er jeg klar til det? kan jeg klare og starte forfra med alle de ting der er ved et lille spædbarn??? hvad med min søn vil jeg glemme ham eller vil det gavne ham at have en lille bror eller søster.
Han skal være store bror hos sin far til en lille pige og det virker ikke som om han er glad for det, men han spørger mig hvornår jeg skal have et barn mere, jeg ved ikke hvad jeg skal sige jeg er virkelig fortvivlet har drømme men ved ikke om de kan blive opfyldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

FruK

Jeg har en dreng på 9 år og en lille ny på vej. Og min glæder sig virkelig meget til at blive storebror.

Jeg kan selv se rigtig mange fordele ved at få børn med så lang tid i mellem - selvom det jo ikke var planlagt, at det skulle være sådan.

Men jeg havde egentlig indstillet mig på, at hvis jeg mødte en ny mand, så havde han nok børn i forvejen (jeg er så også 38), og i så fald skulle jeg ikke have haft flere. Jeg var så bare så heldig, at manden i mit liv, som jeg mødte for et par år siden, ikke havde nogen i forvejen. 

Havde han haft, så havde det stadig været ham, jeg ville være sammen med, så ville det nok bare have været uden fælles børn.

Du må nok gøre op med dig selv, hvor vigtigt det er for dig at få flere børn. Selvom du går fra din nuværende kæreste, er det jo ikke givet, at du finder en anden, som du har lyst til at få dem med.

Ville det være det værd, hvis du ellers er glad for din kæreste?

Hvor længe har I været sammen?

Jeg tænker at så gamle er I ikke - måske kunne lysten komme hen ad vejen for ham også?

Anmeld

19. december 2012

Carina Rasmussen

Jeg er 28 år og grunden til at det nok også går mig så meget på er fordi jeg har den sygdom der hedder PCOS i unerlivet og jeg har fået til jeg bliver 32 år til at få mit sidste barn og det er min drøm at få to børn og det fylder virkelig meget i mit indre univers kan jeg mærke.

Min kæreste er 40 og den eneste grund til han ikke vil have flere er fordi han siger at det vil koste flere penge flere udgifter, mere husplads, og større bil mm.

I starten da vi begyndte at komme sammen sange han at han gerne ville give mig et barn bare for at vise mig hvor meget han elskede mig vi har været sammen tidligere i 2 år og denne gang snart 9 mdr.

Anmeld

19. december 2012

Lulle25

Jeg fik min datter da jeg var 19 år og nr. 2 da jeg var 25. Jeg kan huske jeg tænkte: Hvordan kan jeg elske 2 børn på den måde, kan jeg give nr. 2 nr. 2 det samme og hvordan rummer jeg barn nr.2. Og det kommer bare til en. Jeg har 4 børn nu og har rum til dem alle sammen, og elsker dem alle sammen lige meget) Så hvis det er dit ønske, synes jeg du skal snakke med din mand. Han skal da lytte til dig. Hvis han ikke vil må du jo tage op til overvejelse hvad der er vigtigst for dig Glædelig jul

Anmeld

25. december 2012

Carina Rasmussen

Det er svært at forklare for andre hvordan jeg har det med at ville have et barn mere.. jeg har det sådan at det virker som om at jeg ikke har fået opfyldt mine behov her i live.. jeg ved at jeg godt kan klare at have mere end et barn af gangen det har jeg tit.

Men det er svært at forklare min kæreste det fordi han har tre drengen i forvejen så han er ikke specielt ivrig efter at jeg har den drøm om at få et barn mere.. jeg ved ikke om det giver mening det jeg siger men som sagt er det svært at forklarte hvordan jeg har det i min krop når jeg ser en gravid eller en barnevogn så kribler det i hele kroppen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.