BabyHL skriver:
Godaften derude,
Vi har nu på 2.-3. aften en meget ulykkelig dreng herhjemme.
. Normalt spiser han rigtig godt, falder i søvn ved 21-22 tiden og sover til kl ca 07. Men her på det sidste har han nærmest ingen appetit haft og nu her siden weekenden, har han NÆGTET at sove om aftenen. Igår kom vi i seng kl 23.30 og han skreg fra kl ca 16 og til vi gik i seng. Og i aften ser det ud til at gentage sig.
Han nærmest bider i min finger, når jeg prøver at gnubbe hans gummer og han nægter at tage imod flasken.
Normalt er han en meget glad og nem dreng, så denne "opførsel" bekymrer os selvfølgelig.
Kort og godt: han har ingen appetit og vil ikke spise, han skriger, han vil ikke sove og sover dårligt om natten. Han har ikke feber. Og i øvrigt er han lidt over 4 mdr nu, og en meget fremmelig dreng.
Fortæl gerne hvordan jeres reagerede på tænder og kom også gerne med råd til hvordan jeg skal gøre min lille dreng glad igen 
Kunne det måske være et tigerspring, og ikke tænder? herhjemme har vores datter på 4 måneder, de sidste 10 dage også ændret sig totalt. Hun er svær at få til at spise, vågner mange gange om natten, og sover mere uroligt og dårligt.
I løbet af dagen, har hun også ændret sig til at være mere sur og gider ikke rigtig noget i længere tid af gangen. Hun spiser slet ikke det samme som hun plejer, og det kan tage laaaang tid at gennemføre et måltid... Alt bliver puttet i munden, og gennemgnasket, og det bedste er mine fingre - hun formår endda ofte at æde sin egen hånd så meget at hun får stukket dem får langt ned, så hun gylper!

Det du skriver, passer nemlig meget godt med den beskrivelse der er af 19 ugers tigerspringet?

- hvis det er tænder der er på vej, så hjalp en kølig bidering min store datter meget, specielt inden spisetid, så munden og gummerne lige blev kølet ned.!