Er der nogen herinde, der har en personlighedsforstyrrelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.200 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. december 2012

Anonym trådstarter

Er der noglen herinde, der har en personlighedsforstyrrelse, eller kender nogen der har? Jeg tænker evasiv/ængstelig personlighedsforstyrrelse primært. Alle input er velkomne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Zelinasmor

Anonym skriver:

Er der noglen herinde, der har en personlighedsforstyrrelse, eller kender nogen der har? Jeg tænker evasiv/ængstelig personlighedsforstyrrelse primært. Alle input er velkomne.

Behøver ikke være anonym da det ikke er nogen hemmelighed. Jeg har borderline. Passiv type. Men har lært at leve med det og har det rigtig godt i dag efter 8 års psykolog hjælp.

Anmeld

18. december 2012

kirsti

Som socialrådgiver på kontanthjælpsområdet har jeg haft en del borgere med ængstelig/evasiv personlighedsforstyrrelse!

jeg har selv genereliseret angst

Anmeld

18. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg har ikke fået det diagnosticeret, men mistænker om jeg lider af det. Jeg har tidligere gået hos en psykolog, betalt af egen lomme. Jeg synes ikke rigtig jeg fungerer med andre. Eller det vil sige, jeg har ikke rigtig lyst til at være sammen med andre mennesker, især ikke mennesker jeg ikke kender. Bliver utryg, ved ikke hvad jeg skal sige og interesseret mig heller ikke så meget for, hvad de siger. Omvendt kan jeg sidde og drømme om, at jeg var mere udadvendt, havde mange bekendskaber osv. Jeg kan dog ikke lide at få folk for tæt på. Er bange for, at de ser alle mine fejl (ved ikke hvordan jeg skal udtrykke det). Hvis jeg inviteres til noget, ønsker jeg at jeg måtte blive syg, eller få en god grund til ikke at kunne deltage. Jeg har altid haft det sådan. Jeg kan godt fungere på job, men åbner mig aldrig 100% for mine kolleger. Jeg tør ikke rigtig. 

Anmeld

18. december 2012

Anonym trådstarter

Apropos psykologen, så nævnte han aldrig at jeg skulle lide af noget. Jeg opsøgte ham, fordi jeg nogen gange fik det vildt dårligt indeni. Sådan en virkelig slem indre smerte. Gik ved ham 4-5 gange og så afsluttede han forløbet. Fik aldrig af vide, at jeg fejlede noget. Han mente jeg var introvert og det var jo normalt nok. Føler bare ikke jeg er helt som andre, hvis jeg selv skal sige det.

Anmeld

26. december 2012

janne1986

Anonym skriver:

Jeg har Personlighedsforstyrrelse og har lidt evasiv, tvangs, og lidt paranoid 

derudover lidt ocd, ADHD, og angst... 

Anmeld

26. december 2012

janne1986

Anonym skriver:

Jeg har Personlighedsforstyrrelse og har lidt evasiv, tvangs, og lidt paranoid 

derudover lidt ocd, ADHD, og angst... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.