Jeg er sååå sulten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. juni 2009

Juliesmor

Og det er bare IKKE godt.

Det var egentligt min plan, at jeg ville tabe mig inden graviditeten, men det gik lidt stærkere end forventet. Jeg havde en plan om at tabe mig 10 kg., men det nåede jeg ikke.

Jeg håber virkelig, at jeg kan holde min vægt stabil, så jeg ikke tager 30 kg. på som sidst (det er de sidste, der stadig sidder - suk). Desværre er jeg meget sulten og synes det er slik, kager og andet sødt, jeg har en stor hang til pt.

Nogle gode ideer til, hvordan jeg holder lysten til mad væk? Jeg har besluttet mig for at gå på motionscenter 2-3 gange om ugen og er startet i håb om, at det kan hjælpe mig på vej.

Men jeg modtager meget gerne gode råd.

Kh heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

MaleneG

Juliesmor skriver:

Og det er bare IKKE godt.

Det var egentligt min plan, at jeg ville tabe mig inden graviditeten, men det gik lidt stærkere end forventet. Jeg havde en plan om at tabe mig 10 kg., men det nåede jeg ikke.

Jeg håber virkelig, at jeg kan holde min vægt stabil, så jeg ikke tager 30 kg. på som sidst (det er de sidste, der stadig sidder - suk). Desværre er jeg meget sulten og synes det er slik, kager og andet sødt, jeg har en stor hang til pt.

Nogle gode ideer til, hvordan jeg holder lysten til mad væk? Jeg har besluttet mig for at gå på motionscenter 2-3 gange om ugen og er startet i håb om, at det kan hjælpe mig på vej.

Men jeg modtager meget gerne gode råd.

Kh heidi

Jeg har også selv en ganske sød tand, og den måde jeg prøver at styre det på er at drikke Nestea, synes det smager sødt, uden der er alt for meget sukker i og spis evt. nogle kiks hvis du er meget sulten, og det er den søde tand der trækker.

Anmeld

16. juni 2009

3rollinger

Maaske kan det hjaelpe hvis du planlaegger dine "soede oejeblikke". Dvs at du planlaegger at onsdag og soendag maa du spise det der nu tiltraekker dig mest. Saa kan du gaa og glaede dig til det,og maaske ved det at du ved du faar noget paa et tidspunkt kan du bedre vente. Det er jo nemmere at vente til onsdag end til om 9 mdr. Og at spise soedt engang imellem sker der ikke noget ved.

Og saa ellers soerge for ikke at vaere alt for sulten alt for taet paa en kiosk med alt for mange smaapenge i lommen

Jeg er ogsaa en af dem der har taget meget paa ved de andre graviditeter og som gerne vil proeve at styre mig lidt mere denne gang. Det gaar ogsaa bedre end de andre gange, men dog ikke helt saa godt som jeg gerne ville have

Anmeld

16. juni 2009

HeidiRakel

Jeg har også træng til søde sager, men for mig hjælper det at spise en masse frugt og grønt. I stedet for at æde kager osv kan man med god fornuft æde dig prop mæt i frugt og grønt. fx igår var jeg lækker sulten, så tog jeg en masse gulerødder og skrællede og noget creme fraise og puttede krydderier i og så dyppede jeg eller derud af, fik også ædt 8 eller sådan noget før jeg var prop mæt, og så var der ellers ikke plads til alt det søde bagefter!
Prøv det, det er altså rigtig godt! bedere end slik og kager!

Heidi 10+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.