en sund dip

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

Caroline86

fedtfattig cremefraiche, sennep (jeg selv bruger en dijon med honning), og så lige de krydderier du har lyst til (du kan både bruge tørrede og friske) - du kan tilsætte lidt ketchup hvis du synes dippen mangler sødme

Og mht. grøntsagerne er det jo nærmest kun fantastien der sætter grænser

Du kan, hvis du har tid, også vælge at bage forskellige rodfrugter i stave og spise dem til dippen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

frkanonym

Caroline86 skriver:

fedtfattig cremefraiche, sennep (jeg selv bruger en dijon med honning), og så lige de krydderier du har lyst til (du kan både bruge tørrede og friske) - du kan tilsætte lidt ketchup hvis du synes dippen mangler sødme

Og mht. grøntsagerne er det jo nærmest kun fantastien der sætter grænser

Du kan, hvis du har tid, også vælge at bage forskellige rodfrugter i stave og spise dem til dippen

har du prøvet at lave den? og smager den meget af creme fraishe? for bryder mig ik om smagen af det

uh ja, lyder lækkert at bage dem

Anmeld

17. december 2012

Caroline86

frkanonym skriver:

har du prøvet at lave den? og smager den meget af creme fraishe? for bryder mig ik om smagen af det

uh ja, lyder lækkert at bage dem

nej, det gør den ikke det er bare om at krydre den med dine yndlingskrydderier så smager den af det hvis du putter sennep i, tager det den syrlige smag

Nå ja - og så en skvæt citron og lidt hvidløg nam nam nam

Anmeld

17. december 2012

frkanonym

Caroline86 skriver:

nej, det gør den ikke det er bare om at krydre den med dine yndlingskrydderier så smager den af det hvis du putter sennep i, tager det den syrlige smag

Nå ja - og så en skvæt citron og lidt hvidløg nam nam nam

uhh ja! må helt klart prøve det i aften taaaak for hjælpen! 

Anmeld

17. december 2012

Caroline86

frkanonym skriver:

uhh ja! må helt klart prøve det i aften taaaak for hjælpen! 

det var så lidt

Jeg er selv ret vild med at putte sennep (med honning), paprika, hvidløg, dild og citron i den er lækker frisk og passer godt til det rustikke i rodfrugter og sådan set også til ferske grøntsager

Anmeld

17. december 2012

frkanonym

Caroline86 skriver:

det var så lidt

Jeg er selv ret vild med at putte sennep (med honning), paprika, hvidløg, dild og citron i den er lækker frisk og passer godt til det rustikke i rodfrugter og sådan set også til ferske grøntsager

det lyder som en dip lige for mig! elsker dild, hvidløg og paprika 

Anmeld

17. december 2012

CS

frkanonym skriver:

jeg har lige fået en vild lyst til gulerodsstave, agurkstave osv. til at hygge med i aften!

men hvordan laver man en sund dip? jeg spiser normalt ikke dip, og har derfor aldrig prøvet at lave en selv.

har i nogle gode opskrifter på en fantastisk dip, og ikke mindst, hvad kan man mere have med end agurkstave og gulerodsstave?

hjemmelavet humus mums

Anmeld

17. december 2012

frkanonym

CS skriver:

hjemmelavet humus mums

ved faktisk ikke, hvad det er? 

Anmeld

17. december 2012

CS

frkanonym skriver:

ved faktisk ikke, hvad det er? 

Lækker dip som man også bruger til madretter - særligt arabiske - det er kikærter med hvidløg salt og citron - nogen bruger olie andre chili...ja nogen endda sesam  man kan købe øko kikærter i føtes og netto, så man ikke skal stå og koge dem først

Det er et stort hit hos min på 2 1/2

Anmeld

17. december 2012

Silas&Mille

Musse21 skriver:

Vi plejer at få agurtk. baby majs, rød peber, selleri, gulerødder...

Dip køber jeg cremfree 9% og så kommer jeg Kim's holanday dip i

Skulle også lige til at anbefale Kims Holiday Dip, det er bare den bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.