Erfaring med gangsætning søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. december 2012

Astrid P

Jeg er i dag 41+3, og skal i morgen møde op på sygehuset for at blive undersøgt med henblik på evt. igangsættelse. Jeg har født for fem år siden og dengang gik jeg seks dage over tid, men fødslen gik igang af sig selv, og alt gik fint.

Nu er jeg så 10 dage over tid, og jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal sige ja tak til igangsættelse, eller om jeg hellere skal lade naturen gå sin gang (forudsat at lillepigen har det godt i maven, selvfølgelig!)
Jeg har bare sådan en skræmmehistorie om vestorme uden pause som følge af igangsættelse og vedrop osv. Så jeg er på jagt efter erfaringer med igangsættelse... Fortæl meget gerne om, hvordan jeres oplevelse med igangsættelse af fødsel forløb.

PS - Jeg talte med en jordemoder på fødselsafsnittet i lørdags, som sagde, at hvis de kan, vil de nok starte med at prøve at tage vandet som det første, og så se om det går igang af sig selv derefter...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

ekebiv

Astrid P skriver:

Jeg er i dag 41+3, og skal i morgen møde op på sygehuset for at blive undersøgt med henblik på evt. igangsættelse. Jeg har født for fem år siden og dengang gik jeg seks dage over tid, men fødslen gik igang af sig selv, og alt gik fint.

Nu er jeg så 10 dage over tid, og jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal sige ja tak til igangsættelse, eller om jeg hellere skal lade naturen gå sin gang (forudsat at lillepigen har det godt i maven, selvfølgelig!)
Jeg har bare sådan en skræmmehistorie om vestorme uden pause som følge af igangsættelse og vedrop osv. Så jeg er på jagt efter erfaringer med igangsættelse... Fortæl meget gerne om, hvordan jeres oplevelse med igangsættelse af fødsel forløb.

PS - Jeg talte med en jordemoder på fødselsafsnittet i lørdags, som sagde, at hvis de kan, vil de nok starte med at prøve at tage vandet som det første, og så se om det går igang af sig selv derefter...

Jeg skulle sættes igang pga svangerskabsforgiftning. Jeg fik stikpiller 3 gange om dagen i 4 dage og var efterhånden pæn træt af at have folks hænder oppe i underlivet. På 4. dagen ville de lægge en ballon op så livmoderhalsen kunne åbnes så de kunne komme ind og prikke vandet mfn heldigvis startede veerne et par timer før "indgrebet". Desværre var det dårlige veer som ikke gav en hujende fis men de varede hele natten næsten uden pauser. Næste morgen blev jeg kørt på fødegangen og fik epidural så jeg kunne hvile lidt og da jeg var fuldt udvidet gik de igang med ve drop. Mit blodtryk skiftevis styrtdykkede og steg himmelhøjt så efter 19 timer bestemte de sig for AK. Hvordan det var gået hvis ikke jeg var blevet sat igang ved jeg jo heldigvis ikke men de mange timers ubrugelige veer havde jeg i hvert fald.

Anmeld

17. december 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

jeg blev sat igang med stikpiller, fik ve drop og det var en ukompliceret fødsel af en lille dreng på 4500g og 56cm.

min beretningi detaljer på min profil, min mobil vil ikke copy paste.

Anmeld

17. december 2012

Elgaard73

Jeg vidste igennem hele min graviditet at jeg ville blive sat i gang senest 41+0 (fordi at det var IVF) og jeg var så bange for at de ville gøre det med piller. Havde hørt om de her "skrækhistorier" hvor det havde varet i 3-4 dage. 

Da jeg så ramte 41+0 tog de først mit vand om formiddagen og sendte mig hjem, for at vente på veerne. De kom bare ikke. Havde kun lidt plukveer, men dem havde jeg haft on/off siden uge 20.

Klokken 14 skulle vi så møde ind igen og der snakkede de længe frem og tilbage om hvad de nu skulle gøre. Heldigvis var der en konsekvent JM der skar igennem og sagde at jeg skulle have vedrop. Det fik jeg klokken 16 og klokken 21.45 blev min søn født, så det gik sådan rimelig stærkt. Havde også vestorm undervejs, men syntes altså ikke at det var så slemt. Jeg var mere glad for at det gik stærkt og var ret hurtigt overstået.

( Sikkert også fordi at jeg hele tiden havde gået og forstillet mig at jeg skulle være i fødsel i flere dage...)

Kram. Og held og lykke med det. Håber at du får en god fødsel .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.