Danielle har længe protesteret vildt mod at holde i hånd når vi gik tur. Og vi bor altså i Randers C, hvor der er tæt trafik så jeg har været stædig. Men nu har jeg fundet tricket og vil gerne dele med jer.
Hun kan ikke lide jeg holder om hendes hånd og evt. kommer til at klemme fordi jeg i al fald skal være sikker på jeg har fat. Men hvis jeg knytter hånden og stikker en pegefinger frem, så tager hun ved den. og går lige så fint ved siden af mig. Det ligner jo også mere det de gør i dagplejen, der er det jo også børnene der holder ved barnevognen og ingen som har fat i dem.
På aftenture hvor byen er lidt mere tom for biler, får hun dog lov at gå frit. Inders selvfølgelig så jeg hurtigt kan skærme for de biler der evt. måtte passere.
Og hun er vild med at gå i gågaden og kigge vinduer og snakke om tingene, især sådan en rolig aftentur inden sengetid så hun lige får brugt det sidste krudt. Selv idag hvor regne siler ned ville hun ud, så vi er lige kommet hjem, deraf tanken om at i da lige skulle have tippet, nu er vi våde og kolde og vil op og have en langt varmt brusebad inden musen skal sove.
Skal lige have nævnt det for min nabo imorgen, hun har en datter på 2 der heller ikke vil holde i hånd, og jeg har faktisk ikke tænkt på at nævne det for hende før nu. (har forsøgt at lokke hende herind på baby, men ved ikke hvad det bliver til)
Anmeld