Hjælp kødsause

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. december 2012

annec

Hvordan laver i kødsause?? Til spagetti..

Er altså træt af at købe det færdig lavede nu :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Isabella_mor

annec skriver:

svits løg i olie med lidt magarine i.

kom derefter hvis i kan lide det, hvidløg i..

kom en pk. hakket oksekød i.

lad det brune. kom salt og peber i.

kom champignoner i og gulerødder... i skiver eller i terne eller stave eller hvad i godt kan lide, lad det lige stå lidt... 5 min.. og simre.

kom 1-2 dåse. hk tomathalløj i.

krydr med paprika, all around. mere salt hvis det behøves. evt kom lidt forskellige yndlingskryderier i der passer til oksekød, f.eks. barbecue eller grill kryderi.

evt lidt oksefond. 

kom peberfrugttern i. evt også nogle andre grøntsager. blegselleri f.eks. og majs hvis det er i kan lide det,

kom låg på og lad det stå og hygge sig imens du koger pastaen.. ca 10 minutter.. rør i det lidt så det ikke brænder på..

VOILA... KØDSOVS med MASSER af grønt... 

Anmeld

15. december 2012

annec

Isabella_mor skriver:

kom champignoner i og gulerødder... i skiver eller i terne eller stave eller hvad i godt kan lide, lad det lige stå lidt... 5 min.. og simre.

krydr med paprika, all around. mere salt hvis det behøves. evt kom lidt forskellige yndlingskryderier i der passer til oksekød, f.eks. barbecue eller grill kryderi.

evt lidt oksefond. 

kom peberfrugttern i. evt også nogle andre grøntsager. blegselleri f.eks. og majs hvis det er i kan lide det,

kom låg på og lad det stå og hygge sig imens du koger pastaen.. ca 10 minutter.. rør i det lidt så det ikke brænder på..

Lige præcis sådan en jeg ledte efter! Mange tak

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

annec skriver:

Jeg tager 2 dåser flåede tomater, putter det i en lille gryde med skalotteløg, frisk basilikum, godt med salt og et nips sukker. Så koger jeg det godt igennem og giver det en omgang med stavblenderen.

Jeg har i en gryde 2 gulerødder hakket fint, 2 skalotteløg og 1 fed hvidløg som jeg får stegt hurtigt igennem, af med det og op i gryden med kød og får det stegt godt igennem. Så blander jeg det hele sammen og smager til med mere salt, peber, basilikum..

Kæresten putter fløde i og klager sig når det ikke er i, men jeg synes det smager fint uden

Anmeld

15. december 2012

Malene76

annec skriver:

500 gr. oksekød

1-2 løg

hvidløg

2-3 fintrevne gulerødder

1 hakkede fl. tomater

tomatpure/pasta

basilikum, oregano, salt, peber, chili og lauerbærblade

en god sjat rødvin

Det smager fremragende.

KH Malene

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

Isabella_mor skriver:

evt lidt oksefond. 

Jeps. Vi kommer også lidt majs i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.