Uddannet socialrådgiver læse til pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.624 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. december 2012

Anonym trådstarter

Kære alle!

Jeg er uddannet socialrådgiver og har været det i knap 4 år. Jeg overvejer at starte på pædagoguddannelsen, idet jeg tror det er mere den vej jeg skal uden at være helt sikker... 

Er der nogen der ved hvor mange SU klip der bruges på uddannelsen? Og måske nogen der ved om det er en direkte adgangsbillet når jeg har socialrådgiver uddannelsen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

Rsa

Anonym skriver:

Kære alle!

Jeg er uddannet socialrådgiver og har været det i knap 4 år. Jeg overvejer at starte på pædagoguddannelsen, idet jeg tror det er mere den vej jeg skal uden at være helt sikker... 

Er der nogen der ved hvor mange SU klip der bruges på uddannelsen? Og måske nogen der ved om det er en direkte adgangsbillet når jeg har socialrådgiver uddannelsen? 

Er du såheldig at have fået bachelortitlen med dig under dinuddannelse, er det intet problem at komme ind... Måske du også kan komme ind p merit (kræver 5 års erhvervserfaring - ved ikke hvad du har arbejdet med de sidste 4 år).

Uddannelsen er 3,5 år lang - 7 semestre hvoraf de 2 af semestrene samt det halve af andet er praktik - her bruger du ikke klip. Så det er ca. 2,5 års su klip... Ved også at du kan søge dispensation, men ved ikke lige hvordan det fungerer.

Pøj pøj

Anmeld

14. december 2012

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Er du såheldig at have fået bachelortitlen med dig under dinuddannelse, er det intet problem at komme ind... Måske du også kan komme ind p merit (kræver 5 års erhvervserfaring - ved ikke hvad du har arbejdet med de sidste 4 år).

Uddannelsen er 3,5 år lang - 7 semestre hvoraf de 2 af semestrene samt det halve af andet er praktik - her bruger du ikke klip. Så det er ca. 2,5 års su klip... Ved også at du kan søge dispensation, men ved ikke lige hvordan det fungerer.

Pøj pøj

Jeg har skam bachelortitlen og med rigtig fint resultat, klarede mig godt til eksamnerne. I min studietid har jeg arbejdet på en insitution for anbragte børn, men jeg vil tage hele uddannelsen, og det kan vist også lade sig gøre med SU'en, for socialrådgiveruddannelsen var det 3,5 år... Er det ikke 7 år man kan få SU? 

Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.