Ovenpå efter stress? Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. december 2012

Anonym trådstarter

Har brug for nogle råd. Jeg er sygemeldt fra mit studie med stress. Det var svær at tage beslutningen, men også nødvendig. Havde presset mig selv så længe, at jeg brød sammen og græd i timevis. Forinden havde jeg ikke sovet ordentligt om natten i 4 måneder. Vågnede mange gange om natten, badet i sved og hvor tankerne efterfølgende kørte rundt i mit hoved. Om dagen havde jeg mega høj puls og kunne konstant mærke mit hjerte hamre i brystkassen. Frøs hele tiden og alligevel svedte jeg voldsom! Jeg var langt ude til sidst.

Problemet er bare, at jeg nu er vildt ked af det. Ved ikke om det er en reaktion på, det pres min krop har været igennem. Kan sidde i sofaen og pludselig begynde at græde. Jeg er enormt følsom og kan græde over det mindste i f.eks. fjernsynet. Det har jeg aldrig gjort før. Var ude at handle den anden dag med min kæreste, fordi han synes jeg trængte til at komme lidt ud, men efter 10 minutter ville jeg hjem. Blev ked af det. Kunne ikke rumme nogen mennesker.. så vi kørte hjem..

Jeg vågner hver nat pga mareridt og puden er våd, fordi jeg har grædt i søvne. Har nogen af jer prøvet noget lignende? Hvordan kom i ovenpå igen? Har også dårlig samvittighed hele tiden og føler mig som en fiasko...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

Mettefpigen

Har du snakket med en psykolog?.... Det er rigtig godt at gøre, da der nok er nogle ting der lige skal køres igennem.... Jeg har haft en stress depression og mange af de ting du skriver kan jeg genkende.....

Anmeld

14. december 2012

Anonym trådstarter

Er også bange for det er ved at udvikle sig. Har fået taget en dep-test hos lægen. Hun var dog ikke sikker på det var en depression. Lå lige på grænsen. Hun mente dog ikke jeg virkede sådan, når hun snakkede med mig. Jeg virkede til at have mere energi en, der har en depression. Men jeg har jo også følt mig helt oppe at køre indeni pga. stress..? Jeg skal til lægen igen inden længe og vil høre om, jeg kan blive henvist til en psykolog... Så vidt jeg har forstået, er det vist ikke nemt at få betalt psykologtimer.. det er vist kun i "ekstreme" tilfælde. Men så må jeg selv betale. Er bange for at ryge direkte tilbage med stress, når jeg starter på studie igen, hvis jeg ikke får gjort noget.

Anmeld

14. december 2012

Mettefpigen

Hvis lægen giver en henvisning mener jeg du får det til 400 kr i timen....
Men jeg Synes det er vigtigt at du i det mindste får EN samtale med en psykolog så du kan få åbnet op i posen også kan hun/han fortælle dig hvad de synes... For hvis du går rundt og græder af ingenting så er det fordi der er noget inden i dig der ikk er bearbejdet.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.