en helt ny opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

508 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. december 2012

MorTil4<3

jaaa
jeg ELSKER at være i mit køkken, og efter lang tid hvor jeg savnede noget nyt at lave med alm oksefars, kom jeg på denne opskrift

den er super lækker, og børn elsker den!

det er en der er god til 2 dage det fylder extremt meget selvom man bruger så lidt fars

vi er 4 der spiser her i hustanden, så den dækker udemærket 2 gange hos os
PLUS at den typisk også lige kan give min kæreste mad med på jobbet

bøf i gryde opskrift

500 g oksefars
1 ½ stang porre
1 æg
salt
peber
mel
2 løg

hak porrerne i fine små stykker
smid dem i en skål sammen med farsen, ægget, salt og peber og mel tilsættes til den har den rette
konsistens ligesom en frikadellefars.

derefter laver man store boller ud af farsen (str som omkring en tennisbold)

de brunes i en STOR gryde med lidt margarine/olie

tag dem op og læg dem i en skål for sig

tage derefter løgene og hak dem i store stykker, smid dem i margarine/olie i gryden og gør dem bløde.

derefter lægges bollerne igen i gryden, dækkes fuldkommen af vand, og derefter smider du 3-4 stykker
oksebullion terninger i , lad det koge op, og lad det derefter simre ved svag varme i HELST 2-3 timer

når det har simre længe nok, tager du igen bollerne op, og jævner sovsen med maisena, så den passer til din konsistends
du kan lide smag self til med salt og peber, men denne sovs kan skam også tåle at få forskellige blandede kryderier
så lægger du bollerne i sovsen igen

lav en lækker cremet kartoffelmos til og server

velbekommen

ps. HVIS nogen prøver den, så giv endelig en besked om i syntes om den

her syntes vi ihvertfald den er lækker og også kun derfor syntes jeg at folk derude skal have lov at prøve den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her gør vi noget af det samme. Vi bruger bare altid masser af forskellige friske urter, feks basilikum, oregano, timian osv. Det bliver bare mega lækkert! Vh stine

Anmeld

14. december 2012

MorTil4<3

StineW79 skriver:

Her gør vi noget af det samme. Vi bruger bare altid masser af forskellige friske urter, feks basilikum, oregano, timian osv. Det bliver bare mega lækkert! Vh stine

ja der kan tilsættes meget

en ven af mig, ville gerne have gullerrødder i også når jeg laved det

og det gir også en meget god smag, dete r jo egentligt bare fantasien der skal sættes grænsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.