(november) Så blev det min tur til MD scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. juni 2009

Pje

Ja så var jeg den heldig der skulle til MD scanning og jeg havde glæder mig vildt meget  Og det gik bare så godt, alt var som det skulle være, dejligt  Hun scannet i ca. 20 minutter, da den ikke helt ville vise hvad hun gerne ville have. Så vi nød rigtigt at se den lille være aktiv - en rigtig akrobart som sygeplejersken sagt.
Ser frem til at skulle scannes igen i uge 28  Jeg er i risiko gruppen for at udvikle graviditetssukkersyge, da min far har type 2 sukkersyge og derfor skal jeg til ekstra scanning samt en læge samtale. Havde ellers fået at vide det ville foregå via en blodprøve samt noget med at jeg skulle drikke noget sukkervand. Det må de have lavet om for det er en scanning hvor de måler den lilles vægt og længte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2009

haps

Pje skriver:

Ja så var jeg den heldig der skulle til MD scanning og jeg havde glæder mig vildt meget  Og det gik bare så godt, alt var som det skulle være, dejligt  Hun scannet i ca. 20 minutter, da den ikke helt ville vise hvad hun gerne ville have. Så vi nød rigtigt at se den lille være aktiv - en rigtig akrobart som sygeplejersken sagt.
Ser frem til at skulle scannes igen i uge 28  Jeg er i risiko gruppen for at udvikle graviditetssukkersyge, da min far har type 2 sukkersyge og derfor skal jeg til ekstra scanning samt en læge samtale. Havde ellers fået at vide det ville foregå via en blodprøve samt noget med at jeg skulle drikke noget sukkervand. Det må de have lavet om for det er en scanning hvor de måler den lilles vægt og længte.

Stort tillykke med at alt er som det skal være, det var da dejligt
Var også til MD scanning i  går - alt ser også super ud - den lå med hagen ned mod brystet, så hun ikke kunne scanne hjertet, men så lavede den også akrobatnumre så benene kom op over hovedet og så kunne hun se det lille hjerte, som bare slår lystigt derud af
Har du nogen tegn på sukkersyge eller vil de bare holde lidt mere øje? Skal også afsted til vægtscanning i uge 28 - og ny samtale om fødslen.. Håber jeg er blevet klogere til den tid..
/Helene 19+6

Anmeld

12. juni 2009

Pje

Hej Helene

Tillykke med det - dejligt at alt er som det skal være hos dig også  Var det ikke bare en lettelse at få at vide. Der faldt i hvert fald en sten fra mit hjerte da hun sagde det hele så fint ud.

Nej har pt ingen tegn på sukkersyge, men min far har sukkersyge og farmor havde det da hun levet- Og derfor holder de ekstra øje om jeg skulle udvikle det. Det er dejligt man bliver lidt "overvåget"
Knus Pia 19 + 4

Anmeld

15. juni 2009

haps

Dejligt er ikke er tegn til noget.. Og synes det er rart de øger overvågningen lidt.. Det giver en god tryghed

Anmeld

16. juni 2009

tumle81

Hvor dejligt at høre at alt gik godt og at den lille bare så super ud. Det er så dejligt at få at vide :-)

Det er da godt at de holder ekstra øje med dig når nu du er i risiko gruppen. Jeg er også spændt på min samtale med lægen om nogle uger da jeg i de andre graviditeter har haft målbart glukkose i min urin samt taget en del på (20 kg!!) Dog er det hele røget igen efterfølgende *s*

Knus kathrina 21+0

Anmeld

17. juni 2009

Pje

tumle81 skriver:

Hvor dejligt at høre at alt gik godt og at den lille bare så super ud. Det er så dejligt at få at vide :-)

Det er da godt at de holder ekstra øje med dig når nu du er i risiko gruppen. Jeg er også spændt på min samtale med lægen om nogle uger da jeg i de andre graviditeter har haft målbart glukkose i min urin samt taget en del på (20 kg!!) Dog er det hele røget igen efterfølgende *s*

Knus kathrina 21+0

Ser også frem til næste gang - men er først d. 7. august, så er lang tid til endnu.
Okay, ikke rart. Så det godt du også bliver overvåget lidt ekstra denne gang. Dejligt at du har smidt alle kg igen, det er lidt min frygt at jeg ikke komme af med alle kg igen. Lige pt. har jeg dog kun taget 4 kg på og er i uge 21, men der er jo mange uger endnu. Og de siger at de sidste tager man en del på
Pia 20 +2

Anmeld

18. juni 2009

tumle81

4 kg er da også helt ok, det kommer jo også an på hvordan ens BMI er inden man bliver gravid...
Jeg har vist taget 6 kg indtil videre, så burde allerede begynde at passe godt på ellers ender jeg nok som en hval igen *s*

Knus Kathrina 21+2

Anmeld

19. juni 2009

Pje

Jamen det jo det, min BMI var normal inden graviditeten. Så begynder først for alvor at blive nervøs hvis jeg tager på daglig
Man er dog ikke i tvivl om jeg er gravid, maven er pæn flot, mine bryster er vokset 3 str. og måsen er blevet lidt større, så der sidder lidt over det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.