Ak ja, må prøve at bede om hjælp igen......
Baggrundsviden: pige, 4,5 mdr gammel, spiser godt, lidt ofte og tager mere på i vægt end hun "skal". Tilpas, glad og snaksalig. Sover 30 minutter formiddag, 3-4 timer eftermiddag, 30 minutter sen eftermiddag.
Så til problemet.. Min baby vil BARE IKKE sove når vi lægger hende i seng.. spurgte min sundhedsplejerske, som sagde vi skulle følge hende, og var hun først træt kl 22, så sku hun først i seng kl 22.. fint..
igår vil hun så heller ikke sove tidligt, og jeg vælger at vente.. fra 21.45 begynder hun at pylre og vil sutte på sut og lægge armene over hovedet - som hun gør når hun skal/vil sove.. strækker den til 22, i håb om en nemmere putning - men ak nej! pigebarnet falder let i søvn ved lyd af en føntørrer (app på mobil, som hun åbenbart finder beroligende), idet den slukker - vågner hun ????? den har nok kørt i.. 20 minutters tid, og hun virker til at være helt væk inden den slukker.. da hun vågner op, ligger hun og siger brrr, og virker absolut ikke træt (men hun fik jo også lige en powernap), hun falder i søvn ved hjælp af en flaske omkring kl 23, og sover så meget uroligt resten af natten, og vågner hver 3. time og vil have mad dog første gang 00.30 (og 3.30)... da hun vågner "sidste" gang 6.20, laver hun en ble og ligger og hyggesnakker , sådan hun er vågen en time, og tager derefter sin "formiddagslur".. har så nok sover ca. 7 timer i nat, plus de 5 timer om dagen - er det nok? 12 timer i døgnet? til 4,5 mdr??
Spørgsmålet: hvad dælen gør jeg galt?? er det mon fordi hun ikke kan sove, for vores "larm"? altså når vi vender os, eller hoster? og hvordan i alverden skal jeg få flyttet hende på eget værelse, når hun faktisk sover hos mig i sengen?? eller er det bare sådan det skal være? alle andre børn jeg kender, kommer bare i seng kl 19-20 stykker og sover til 7 ca?jeg følger mig godt nok lidt på bar bund, og aner ikke hvor jeg skal starte og slutte.
Anmeld